Volvo 7900 Hybrid

Hybrydowe Volvo 7900 - myśl polskich inżynierów

Autobusy z wrocławskiej fabryki nie jeżdżą we Wrocławiu, za to można je zobaczyć w innych miastach Polski.

 

Autobusy Volvo 7900 Hybrid, zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo, która jest dziś europejskim centrum kompetencyjnym autobusów. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskują energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.

Hybrydowe Volvo w Jeleniej Górze

MZK Jelenia Góra podsumowało realizację projektu obejmującego zakup nowoczesnych i ekologicznych autobusów, stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów, tablic do systemu informacji pasażerskiej oraz doposażenie autobusów w system monitoringu łącznie z instalacją monitoringu miejsc postojowych na terenie zajezdni MZK w Jeleniej Górze.
W ramach tego projektu Volvo Polska dostarczyło do Jeleniej Góry trzy autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid. Pojazdy te kursują regularnie na liniach MZK od sierpnia ubiegłego roku.

Autobusy dla Jeleniej Góry mogą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Zgodnie z wymogami miasta są wyposażone w monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid są częścią podsumowanego dzisiaj przez MZK Jelenia Góra projektu związanego z zakupem nowoczesnych i ekologicznych autobusów dla tego miasta. Odbywają regularne kursy i dobrze służą mieszkańcom.

- Inwestycja ma duży wymiar społeczny i w sposób fundamentalny kontynuuje rozpoczętą w latach ubiegłych zmianę jakości komunikacji publicznej. Poprawia jakość i wydajność infrastruktury transportowej i zapewnia mieszkańcom Aglomeracji Jeleniogórskiej dostępność alternatywnych rozwiązań dla transportu samochodowego, a także pozwala na obniżenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne, niższą emisję zanieczyszczeń powietrza, zmniejszenie hałasu i zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Zakupione autobusy są nowoczesne i spełniają najwyższą europejską normę określającą emisję spalin (euro 6). Wszystkie autobusy zostały wyposażone w całopojazdową klimatyzację. Nowoczesne dodatki, które ucieszyły młodsze pokolenie pasażerów to stanowiska USB do ładowania telefonów. Starsi pasażerowie docenili wygodę wsiadania do pojazdu, gdyż autobusy wyposażone są w system obniżania osi pojazdu, niwelujący różnicę poziomów pomiędzy krawężnikiem, a podłogą. Jest także specjalna platforma, ułatwiająca wprowadzanie wózka inwalidzkiego lub wózka z dzieckiem - powiedziała Agata Buśko – Prezes MZK Jelenia Góra.

- Od blisko 10 lat wspieramy rozwój elektromobilności. Volvo, jako jedyny producent autobusów miejskich, zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym, stawiając na autobusy zelektryfikowane: hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Jelenia Góra to jedno z tych polskich miast, które już postawiły na elektromobilność, a dzięki temu nasze nowoczesne i ekologiczne autobusy od pięciu miesięciy służą mieszkańcom miasta i bardzo dobrze sprawdzają się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie - dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla – mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Coraz więcej zelektryfikowanych pojazdów trafia z Wrocławia do polskich miast – w 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).
Ponadto, w 2018 roku zostały zrealizowane dostawy lub wygrane przetargi na autobusy elektryczne Volvo na przykład dla Szwecji, Holandii, Norwegii, Danii, Belgii, Luksemburga, Niemiec. Do tej pory Volvo sprzedało ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.
Rejestracje samochodów ciężarowych w 2023 - kto zwycięzcą? W całym 2023 roku przybyło 37 323 szt. nowych pojazdów użytkowych (ciężarowe, dostawcze, autobusy) o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost (+3,5%) w skali całego roku.
Defence Trucks Experience 2023 Mercedes-Benz Special Trucks od dziesięcioleci oferuje swoim klientom pojazdy użytkowe różnych typoszeregów i konfiguracji, spełniające te wysokie wymogi zarówno w bardzo niskich temperaturach, jak i w palącym pustynnym upale.
Daimler Truck przeprowadza intensywne testy systemów wspomagających bezpieczeństwo W ramach przeprowadzonych ostatnio szeroko zakrojonych testów skupiono się przede wszystkim na systemach asystujących, które będą montowane w ciężarówkach i autobusach Daimler Truck od kwietnia 2024 r.
30 Actrosów rozpoczyna współpracę Omega Pilzno i Daimler Truck Polska