Volvo Trucks FH LNG

Volvo FH LNG

Volvo Trucks Ireland ogłosiło wprowadzenie na rynek ciężarówki zasilanej gazem ziemnym.

 

Oficjalna premiera nowego silnika D13 w Volvo FH zasilanego Liquified Natural Gas (LNG) jest o tyle niezwykła, że w Irlandii nie ma jeszcze ani jednej stacji do tankowania gazu.

Ciężarówki LNG na razie bez stacji

Premierą, nowej wersji ciężarówki, najbardziej zainteresowane są firmy, które trudnią się sprzedażą gazu. Na prezentacji obecni byli przedstawiciele firmy Calor, która obecnie opracowuje plany wdrożenia sieci tankowania LNG w wielu kluczowych lokalizacjach w całym kraju. Obecna była także grupa Molgas, która jest kolejnym dostawcą paliwa gazowego, zainteresowanym założeniem sieci w Irlandii.

Dla dostawców LNG istotną zaletą tego paliwa jest to, że może on zostać dostarczony do lokalizacji i nie musi być dystrybuowany w regularnej sieci gazowej, co oczywiście zwiększa elastyczność przy wyborze potencjalnych lokalizacji. Pierwsza stacja zlokalizowana w porcie w Dublinie jest oczekiwana na początku 2019 roku.

Wydarzenie przyciągnęło wielu zainteresowanych operatorów do irlandzkich komercyjnych dealerów Volvo Truck. Przyszli, aby usłyszeć, jak rozwinie się infrastruktura, i zobaczyć, jak mozna zastosować samochody ciężarowe LNG w transporcie, aby osiągnąć rozsądny zwrot z inwestycji.

Volvo FH LNG - ciągnik siodłowy - jest oferowane z rozstawem osi wynoszącym 4,1 m i konfiguracji napędowej 4x2 lub 6x2. Możliwe jest określenie pojemności zbiornika LNG wynoszącej 115, 155 lub 205 kg. Umożliwia to zasięg odpowiednio: 500, 600 lub 800 km. Ciekawostką jest, że silniki Volvo FH LNG nadal wymagają pewnej ilości oleju napędowego (około 5%), aby zainicjować zapłon. Zatem w instalacji uwzględniono również zbiornik AdBlue.

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.