Volvo FH LNG
Volvo Trucks Ireland ogłosiło wprowadzenie na rynek ciężarówki zasilanej gazem ziemnym.
Oficjalna premiera nowego silnika D13 w Volvo FH zasilanego Liquified Natural Gas (LNG) jest o tyle niezwykła, że w Irlandii nie ma jeszcze ani jednej stacji do tankowania gazu.
Ciężarówki LNG na razie bez stacji
Premierą, nowej wersji ciężarówki, najbardziej zainteresowane są firmy, które trudnią się sprzedażą gazu. Na prezentacji obecni byli przedstawiciele firmy Calor, która obecnie opracowuje plany wdrożenia sieci tankowania LNG w wielu kluczowych lokalizacjach w całym kraju. Obecna była także grupa Molgas, która jest kolejnym dostawcą paliwa gazowego, zainteresowanym założeniem sieci w Irlandii.
Dla dostawców LNG istotną zaletą tego paliwa jest to, że może on zostać dostarczony do lokalizacji i nie musi być dystrybuowany w regularnej sieci gazowej, co oczywiście zwiększa elastyczność przy wyborze potencjalnych lokalizacji. Pierwsza stacja zlokalizowana w porcie w Dublinie jest oczekiwana na początku 2019 roku.
Wydarzenie przyciągnęło wielu zainteresowanych operatorów do irlandzkich komercyjnych dealerów Volvo Truck. Przyszli, aby usłyszeć, jak rozwinie się infrastruktura, i zobaczyć, jak mozna zastosować samochody ciężarowe LNG w transporcie, aby osiągnąć rozsądny zwrot z inwestycji.
Volvo FH LNG - ciągnik siodłowy - jest oferowane z rozstawem osi wynoszącym 4,1 m i konfiguracji napędowej 4x2 lub 6x2. Możliwe jest określenie pojemności zbiornika LNG wynoszącej 115, 155 lub 205 kg. Umożliwia to zasięg odpowiednio: 500, 600 lub 800 km. Ciekawostką jest, że silniki Volvo FH LNG nadal wymagają pewnej ilości oleju napędowego (około 5%), aby zainicjować zapłon. Zatem w instalacji uwzględniono również zbiornik AdBlue.