Sachs Trans IVECO

14 gazowych ciężarówek IVECO Stralis LNG trafi do Sach Trans

IVECO Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą Sachs Trans International.

Śląski przewoźnik Sachs Trans International z siedzibą w Radlinie, podpisał umowę na dostawę 14 ciągników IVECO Stralis NP 460, zasilanych wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG). Na jednym tanowaniu samochody mogą przejechać do 1600 kilometrów.

Umowa została podpisana 15 stycznia 2019 roku w Radlinie w województwie śląskim, gdzie swoją siedzibę ma przewoźnik. Sachs Trans International to rodzinna firma z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na rynku transportowym. Zaczynając od jednej ciężarówki, dziś swój tabor opiera o ponad 300 pojazdów oraz przeszło 20 rodzajów naczep, oferując szeroki zakres usług transportowych i obejmując swoim zasięgiem całą Europę.

IVECO Stralis NP 460 LNG dla Sachs Trans International mają zostać dostarczone w wersjach Low Tractor oraz Standard już wiosną 2019 r.

- Stralis NP 460 zasilany skroplonym gazem ziemnym, dzięki znakomitym parametrom ekologicznym, osiągom, wydajności i zasięgowi sprawdza się doskonale w transporcie długodystansowym i na najbardziej wymagających trasach. Firma Sachs Trans dołączyła do grona przewoźników, którzy zaufali technologii gazu ziemnego oferowanej przez markę IVECO, tym samym podejmując ważny krok w kierunku rozwoju zrównoważonej floty w swojej logistyce - powiedział Daniel Wolszczak, prezes IVECO Poland.


- W związku z trendami i wyzwaniami na rynku transportowym, od 2018 roku Sachs Trans jeszcze bardziej przywiązuje uwagę do zrównoważonego rozwoju. Oznacza to większy nacisk na ekologię, nowoczesność i bezpieczeństwo przy uwzględnianiu planów rozwoju spółki. Jednym z elementów tego procesu jest zakontraktowanie dostawy 14 ciągników marki IVECO, zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG - mówi Marek Sachs, prezes Zarządu Sachs Trans International.

IVECO Stralis NP 460

Ciągnik siodłowy zasilany jest wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i wyposażony w dwa zbiorniki kriogeniczne, rozwija moc 460 KM i oferuje zasięg do 1600 kilometrów. Dzięki zastosowanym technologiom i usługom IVECO zapewnia o 15-20% niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy. Dodatkowo przy cenie gazu ziemnego niższej nawet o 30% od ceny ON całkowita oszczędność na paliwie może sięgnąć 40% w porównaniu do analogicznych pojazdów napędzanych silnikami Diesla.

Samochody ciężarowe na gaz

IVECO Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13, cechujący się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.

Przeczytaj też:
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
Rusza produkcja VW Caddy z napędem CNG W zakładzie Volkswagen Poznań ruszyła produkcja kolejnej wersji modelu Caddy 5 - z napędem na gaz ziemny CNG.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Gaz czy biogaz? Pojazdy na gaz stają się coraz bardziej popularne w całej Europie, ale rynki takie jak Hiszpania, Włochy, Francja, Niemcy oraz Europa Środkowo-Wschodnia wysuwają się na pierwszy plan.
Co w zamian za rosyjski gaz do napędu samochodów ciężarowych CNG LNG? Komisja Europejska ogłasza ograniczenie zależności od rosyjskiego gazu dla transportów ciężarowych.
Co oznacza program H2-ICE Wkrótce może się okazać, że napędy elektryczne nie spełniają oczekiwań branży transportowej i na rynku pojawi się kolejna technologia. Technologia ta nie jest niczym nowym, jednak do tej pory zdecydowanie ustępowała miejsca przekazom medialnym gloryfikującym napędy elektryczne. Obecnie wyraźniej widać wzrost zainteresowania napędem wodorowym, czego dowodem jest choćby niedawna nagroda Truck Innovation Award 2022 dla DAF'a XF Hydrogen.
Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.
AGROMEX z nowymi ciągnikami siodłowymi IVECO S-WAY LNG Firma AGROMEX Wojciech i Jacek Fraszka Sp. j. odebrała pierwsze 18 ciągników IVECO S-WAY LNG z 30 sztuk zamówionych na rok 2021. Dołączą one do 20 pojazdów IVECO S-WAY LNG, które pracują już w firmie AGROMEX od 2020 roku.
MAN TGX z homologacją B100 MAN Truck & Bus France i producent biopaliw Saipol połączyli siły w celu przystosowania samochodu ciężarowego na biopaliwo.