Kradzione ciężarówki

Na dużą skalę kradli samochody ciężarowe i wywozili nawet do Afryki

Trzech z zatrzymanych prowadziło firmy transportowe.

Gang przestępców działał w województwie łódzkim i Małopolsce. Kradli ciężarówki często z ładunkiem. Skradzione samochody pozostawiano na kilka dni w "neutralnym" miejscu, żeby sprawdzić, czy pojazdy mają zamontowane lokalizacje GPS. Jeśli ciężarówka była "czysta" i nikt sie po nia nie zgłosił otrzymywała nowe numery identyfikacyjne. Gangsterzy działali także za Odrą, dlatego śledztwo było prowadzone we współpracy z prokuratorami z Saksonii i Brandenburgii. Jak podaje łódzka prokuratura oskarżeni to: 43-letni Tadeusz H., 53-letni Krzysztof Ł., 45-letni Bogdan Ł. i 58-letni Krzysztof Z.

Samochody ciężarowe z nowymi numerami

Co znamienne, trzej z nich przed zatrzymaniem prowadzili firmy transportowe. Z wykształcenia byli mechanikami i elektromechanikami. Prokuratura Okręgowa w Łodzi zarzuca im, że działając w Łodzi i woj. łódzkim oraz w woj. małopolskim i podkarpackim należeli do zorganizowanej grupy przestępczej kierowanej przez Mariusza Ch. i Krzysztofa K., która kradła auta ciężarowe (często z ładunkiem), usuwała z nich numery identyfikacyjne i pokątnie sprzedawała na czarnym rynku. Szefem gangu był Mariusz Ch., który legalizował kradzione samochody ciężarowe i udostępniał je kilku polskim grup przestępczym, które upłynniały towar.

Skradzione ciężarówki kupowali również Polacy

Śledztwo wykazało, że nabywcami trefnych pojazdów byli zarówno właściciele firm transportowych, jak i obywatele Niemiec pochodzenia arabskiego. Niektóre skradzione pojazdy trafiały aż do Afryki Północnej.

Przeczytaj też:
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.