Nowy silnik Scania V8 520 KM z lepszym wynikiem niż 580 KM
Nowa Scania V8 pozwala zaoszczędzić paliwo nawet do 20%.
Szwedzki przewoźnik Skaraslättens Åkeri obniżył roczny rachunek za paliwo ponieważ wymienił ciężarówki Scania R 580 starszej generacji na nowe R 520 KM. Firma posiada 31 ciężarówek i 350 przyczep, specjalizują się w transporcie drewna.
Scania V8 R 520 robi niezwykłe wrażenie
Skaraslättens utrzymuje politykę regularnego odnawiania swojej floty Scania i ogranicza wiek pojazdu do maksymalnie trzech lat lub 400 000 kilometrów. Oznacza to, że samochody ciężarowe są w doskonałej kondycji i wciąż osiągają wysoką wartość końcową po ich sprzedaży.
- W ubiegłym roku kupiliśmy 20 nowych ciężarówek Scania V8. Zakup nowych V8 Scania R 520 okazało się dobrym wyborem, gdyż różnica na spalaniu paliwa jest znaczna - mówi Håkan Johansson, dyrektor finansowy Skaraslättens. Silniki V8 o dużym momencie obrotowym są niezbędne, ponieważ przewoźnik często obsługuje ciężkie, 60-tonowe ładunki.
Johansson zauważa, że Scania twierdzi, że jej nowa generacja ciężarówek może zapewnić pięcioprocentowy spadek zużycia paliwa. Skaraslättens z łatwością poprawił ten wynik. W rzeczywistości obliczenia pokazują, że ciężarówki Scania R 580 spalały średnio 41,5 - 39,2 l/100 km. Wraz z pojawieniem się nowych ciężarówek V8 R 520 zużycie paliwa zostało zredukowane do 33,1 l/100 km. - to 20 procent mniej niż palą starsze modele. W całej flocie niższe spalanie przekłada się na roczne oszczędności w wysokości ponad 300 000 EUR.
Firma zachęca kierowców do ekonomicznej jazdy i wprowadziła bonusy za oszczędna jazdę. Zyski z oszczędności są częściowo przekazywane kierowcom w ramach programu motywacyjnego.
- W mojej ocenie 2/3 zużycia paliwa można przypisać ciężarówce. Na resztę oszczędności ma wpływ kierowca i jego świadoma jazda - mówi Johansson.