Elektroniczni pomocnicy sprawiają, że ciężarówki będą bezpieczniejsze
Problem martwego pola w samochodach ciężarowych nie rozwiążą same lusterka.
Według Federalnego Urzędu Statystycznego, ponad 600 rowerzystów zostało rannych po kolizji z ciężarówkami. W 2017 roku, tylko w Niemczech, 37 rowerzystów straciło życie.
Rower a ciężarówka
Zewnętrznie, czujniki ultradźwiękowe w prawym przednim rogu pojazdu są ledwo zauważalne. Podobnie jak w przypadku czujników parkowania samochodów osobowych, wskazują one, kiedy zbliża się przeszkoda. Mała kamera w drzwiach pasażera pokrywa obszar, którego kierowca nie widzi w lusterku zewnętrznym. Przy kącie skrętu większym niż 20 stopni kamera uaktywnia się i przesyła obraz do małego monitora w kabinie. Aby niepotrzebnie nie obciążać kierowcy zbędnymi informacjami, układ wyłącza się przy prędkościach powyżej 30 km/h.
W fazie pilotażowej jedenaście pojazdów, Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) było wyposażonych w różne systemy. Do tej pory nie ma jednolitych standardów ani wymogu modernizacji. Potwierdza to również Peter Mair, rzecznik prasowy niemieckiego stowarzyszenia przemysłu motoryzacyjnego (VDA). Oferowane systemy działają z użyciem ultradźwięków, radaru lub oceny zdjęć z kamer. Chociaż na szczeblu europejskim trwają prace nad jednolitą regulacją, do tego czasu korzystanie z asystentów wyłączających jest dobrowolne.
Fot. Main-Post