Daimler Trucks uruchamia seryjną produkcję półautonomicznych ciężarówek

Freightliner Cascadia 2019

Niebawem na drogach ma pojawić się Freightliner Cascadia SAE Level 2.

Informację taką ogłoszono wczoraj podczas targów Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Daimler Trucks North America wprowadza pierwszy półautonomiczny samochód ciężarowy poziomu 2. Oznacza to, że ​​ciężarówka jest w stanie kontrolować drogę z obu boków, z przodu i z tyłu, ale nadal wymagana jest obecność kierowcy w pojeździe.

Według NHTSA 94 proc. wypadków można przypisać błędowi ludzkiemu. Wg ekspertów automatyzacja zmniejsza szansę na błąd człowieka, łagodzi kolizje i potencjalnie może uratować życie. Nowe technologie mogą również poprawić komfort jazdy, ułatwiając prowadzenie pojazdu ciężarowego. Doświadczenie DTNA w zakresie automatyzacji jest wspierane przez Daimler Trucks, która podjęła się produkcji autonomicznej ciężarówki.

Inwestycja wyniesie ponad pół miliarda dolarów i stworzy ponad 200 nowych miejsc pracy. Większość tych miejsc pracy będzie zlokalizowana w nowym centrum badawczo-rozwojowym Daimler Trucks Truck w centrali DTNA w Portland, w Ore.

 

 

Automatyzacja ciężarówek nie jest nowością

W maju 2015 r. Firma DTNA była pionierem zautomatyzowanej jazdy dzięki wprowadzeniu Freightliner Inspiration Truck, która była pierwszą zautomatyzowaną ciężarówką mającą licencję na eksploatację po amerykańskich drogach publicznych. Obecnie nowa Cascadia zapewnia poziom 2, dzięki zastosowaniu pakietu systemów bezpieczeństwa opartych na kamerach i radarach Detroit Assurance® 5.0. Ten nowy, zastrzeżony system stanowi kamień milowy w rozwoju technologii bezpieczeństwa. System może przyspieszać, zwalniać i sterować niezależnymi funkcjami. Funkcje Adaptive Cruise Control Detroit Assurance 5.0 i Active Lane Assist umożliwiają automatyczną jazdę we wszystkich zakresach prędkości po raz pierwszy w ciężarówce seryjnej.

Freightliner Cascadia - inteligentne systemy

- Adaptacyjny tempomat - automatycznie reguluje prędkość dla zachowania bezpiecznej odległości.
- Active Lane Assist - składa się z funkcji Lane Keep Assist i Lane Departure Protection. Po włączeniu funkcji Adaptive Cruise Control system Lane Keep Assist obsługuje samochód tak, aby był on zawsze w osi wyznaczonego pasa ruchu.
- Oprócz powyższych funkcji automatycznej jazdy Freightliner Cascadia ma zaawansowane systemy monitorujące ruch pieszych i rowerzystów w pobliżu pojazd. Active Brake Assist 5.0 to połączenie technologii kamery i radaru Detroit Assurance 5.0 - wykrywa poruszających się pieszych i rowerzystów przed ciężarówką i może zarządzić pełne hamowanie w sytuacji niebezpiecznej.
- Detroit ™ Connect Analytics zapewni flotom analizę i kluczowe informacje na temat wydajności nowych funkcji bezpieczeństwa Detroit Assurance 5.0. Flota zostanie powiadomiona, jeśli kierowca ma ręce z dala od koła kierownicy dłużej niż 60 sekund.

Freightliner Cascadia na zewnątrz

Nowa Cascadia to również nowoczesny design i funkcjonalność. Dzięki znaczącym inwestycjom DTNA w bieżące badania i rozwój w dziedzinie aerodynamiki, rozwoju układu napędowego i inteligencji układów, nowa Cascadia zapewnia o 35% większą oszczędność paliwa w porównaniu z pierwszą Cascadią wprowadzoną w 2007 roku.

 

Zewnętrzne ulepszenia nowej Cascadii obejmują automatyczną kontrolę wysokości. Kontrola wysokości aerodynamicznej polega na obniżeniu zawieszenia całego zestawu powyżej prędkości 55 mil/h, aby zoptymalizować przepływ powietrza nad i pod przednią częścią ciężarówki i zmniejszyć opór. Inne udoskonalenia obejmują opony Michelin X Line D + Energy opracowane we współpracy z Michelin, które zmniejszają opory toczenia w zastosowaniach 6x4 oraz wprowadzono zderzak o niskim prześwicie.

Kolejnym kluczowym elementem nowego Cascadii jest nowy układ napędowy. Zintegrowany układ przeniesienia napędu wyposażony jest w system Intelligent Powertrain Management 6, który wykorzystuje energię kinetyczną pojazdu, aby automatycznie dostosować się do warunków otoczenia.

Dla monitoringu flot Detroit Connect Analytics wprowadził nowe funkcje raportowania i inteligentnego zarządzania układem napędowym polegającego na analizie zużycia paliwa w stosunku do prawidłowej pracy układów pojazdu np. wskaże, czy pojazd korzysta z kontroli wysokości aerodynamicznej.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL