Brexit już niedługo - lotnisko będzie parkingiem dla ciężarówek
Dzisiaj odbywają się testy. Konwój ciężarówek przejedzie pobliskimi drogami z Manston do Dover.
Władze chcą sprawdzić przed wszystkim, czy infrastruktura drogowa będzie w stanie wytrzymać duży natłok ciężarówek.
150 ciężarówek o długości jednej mili
Firma DfT, odpowiedzialna za testy, starała się pozyskać 150 pojazdów ciężarowych od przewoźników, poprzez kontakty za pośrednictwem Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych i Stowarzyszenia Transportu.
Trasa konwoju odbędzie się wzdłuż drogi Hengist Way, rondo Sevenscore, droga A256 i następnie do A2 do Dover. Samochody ciężarowe przyjeżdżają do Manston wzdłuż Spitfire Way z Thanet Way, a następnie korzystają z wyjazdów na Hengist Way i dalej do Canterbury Road West.
Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej - 29 marca - na granicy mogą tworzyć się olbrzymie zatory. Potrzeba dodatkowych miejsc, aby kierowcy mogli oczekiwać na odprawę.
- Wykorzystanie lotniska Manston jako obiektu do przechowywania samochodów ciężarowych jest jednym ze środków zarządzania ruchem w aktualnym projekcie planu DfT mającym na celu złagodzenie zatłoczenia na drogach Kent w przypadku jakichkolwiek zakłóceń na granicy. W poniedziałek 7 stycznia przeprowadzamy test na żywo z udziałem około 150 samochodów ciężarowych, na trasie z Manston do Dover. Test ten określi najbezpieczniejszą optymalną prędkość jazdy pojazdów ciężarowych na proponowanej trasie A256 do portu w Dover - mówi przedstawiciel Departamentu Transportu UK.
Autorzy projektu będą musieli jeszcze zmierzyć się z protestami społeczności lokalnych, gdyż pojawienie się tak dużej liczby oczekujących na odprawę samochodów ciężarowych, całkowicie odmieni krajobraz hrabstwa Kent.