Volvo Trucks wadliwe układy wydechowe

Szwedzkie Volvo ustala 778 mln USD na koszty emisji

Volvo Trucks przeznacza ogromną sumę pieniędzy na wymianę wadliwych układów

Volvo odkłada na bok 7 miliardów koron szwedzkich (778 milionów dolarów), aby pokryć koszty akcji serwisowej.

Po październikowych doniesieniach zza oceanu o wadliwych układach wydechowych Volvo Trucks przeznaczyło część swoich zysków na pokrycie skutków wadliwej produkcji. Volvo podało, że silniki samochodów ciężarowych i autobusów mogą przekraczać określone limity toksycznych tlenków azotu, ponieważ stosowany w pojazdach element odpowiadający za kontrolę kontroli emisji był wadliwy.

Volvo Trucks - wadliwe układy wydechowe

Wadliwy komponent powodujący zwiększoną emisję spalin w szwedzkich ciężarówkach nie jest oczywiście bezpośrednią winą producenta, jednak jako finalny dostawca pojazdów odpowiada on przed klientami. Zatem część dochodów z działalności operacyjnej w czwartym kwartale 2018 roku Volvo Trucks musi odłożyć na poprawki układów wydechowych ciężarówek.

Zresztą temat nie dotyczy tylko samochodów ciężarowych, silniki Volvo montuje się również w autobusach i maszynach budowlanych.

Jak podał Reuters - Claes Eliasson - szef ds. Relacji z mediami, odmówił udzielenia odpowiedzi na pytanie, ile pojazdów zostało dotkniętych lub aby nazwać dostawcę komponentu. - Na rynku amerykańskim wymieniliśmy wadliwy komponent na inny, zrobimy to również na innych rynkach w pierwszej połowie 2019 roku.

Volvo stwierdziło, że będzie stale oceniało wielkość rezerwy w miarę rozwoju sprawy i wpłynie na dochody z działalności operacyjnej w czwartym kwartale 2018 r., Natomiast ujemny wpływ na płynność rozpocznie się w 2019 r. I stopniowo będzie się zwiększał w nadchodzących latach.

Komisja Europejska na razie nie zajęła w tej sprawie stanowiska.

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.