Od jakich firm przewoźnicy nie przyjmują zleceń transportu

Komu najczęściej odmawiają przewoźnicy?

Zipline Logistics zapytała pracowników 150 firm przewozowych w USA, od jakich firm nie przyjmują zleceń.

Najczęściej wymienianymi firmami są sklepy spożywcze. Sklepy spożywcze, takie jak Kroger, Walmart, C&S Wholesale Grocers i Safeway, potrzebują godzin (czasami nawet dni) na rozładunek ciężarówek. Zbyt długi czas oczekiwania na rozładunek powoduje, że kierowca w tym czasie nie zarabia. Prawie dwie trzecie przewoźników stwierdziło w ankiecie DAT Solutions, że oni lub ich pracownicy byli regularnie zatrzymywani w magazynach przez ponad trzy godziny, ale tylko 3% przewoźników dostało od firm spedycyjnych pieniądze za czas oczekiwania. 

Co jest złego w sklepach spożywczych?

Andrew Lynch, współzałożyciel i prezes Zipline, powiedział, że sklepy spożywcze prawdopodobnie mają tak złą renomę w ankiecie, ponieważ Zipline działa głównie z firmami spożywczymi i detalicznymi. Lynch powiedział również, że magazyny spożywcze mają bardziej skomplikowane łańcuchy dostaw niż inne firmy. - Jeśli przywiozę ciężarówkę produktu od klienta, który wytwarza gazowaną wodę, to ładunek ciężarówki może wynosić 28 palet i sześć smaków. Kiedy ciężarówka przyjeżdża do centrum dystrybucyjnego, zabierają palety, a następnie rozkładają je na dedykowane sklepy spożywcze. Skończyć się to może nawet 150 dodatkowymi paletami. To nie tak, że magazyny spożywcze zachowują się złośliwie. Działają tak, jak muszą działać - wyjaśnił Lynch.

Mniej kierowców na rynku pracy

Coraz mniej dostępnych jest na rynku kierowców ciężarówek. Zmusza to firmy do zaspokajania ich potrzeb. Według amerykańskiego raportu American Trucking Association (ATA) w 2016 r. niedobór amerykańskich kierowców był na poziomie 36 500. Brak kierowców ciężarówek stał się bardziej widoczny w 2018 roku po wdrożeniu urządzeń rejestrujących, które powinny gwarantować, że kierowcy będą przestrzegać godzin pracy.
- Ustawa drastycznie ograniczyła elastyczność kierowców w ich działalności i zaostrzyła ograniczenia, które zmniejszają ich efektywność operacyjną - powiedział Lynch. Drew McElroy, CEO i współzałożyciel Transfix, twierdzi, że kierowcy ciężarówek nie będą przewozić ładunków firmom, które nie są gościnne dla kierowców. Dlatego też duże firmy w 2018 roku oferowały darmowe napoje gazowane, przekąski i miejsca odpoczynku dla kierowców ciężarówek. Lynch twierdzi: - Nie ma znaczenia, ile darmowych przekąsek dostaniesz. Jeśli zabierasz cztery godziny czasu kierowcy, rujnujesz mu dzień i żadna ilość darmowych precli nie może tego zmienić.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL