Scania LNG dla Schas Trans

Kolejna duża firma transportowa kupuje ciężarówki zasilane gazem ziemnym LNG

Jak sprawdzą się ciężarówki Scania LNG w transporcie długodystansowym?

O tym postanowiła przekonać się firma Sachs Trans International. Pierwsze pojazdy Scania na Śląsku zasilane LNG zostaną dostarczone do firmy Sachs Trans International już w marcu 2019 roku. Przewoźnik zakupił 10 gazowych ciężarówek.

Scania LNG dla Schas Trans

Pojazdy objęte umową to ciągniki siodłowe Scania R 410A 4X2 NA zasilane LNG do transportu międzynarodowego. To pierwszy kontrakt na pojazdy zasilane ciekłym gazem ziemnym z Ecolution by Scania na Śląsku i pierwsze pojazdy Scania w tej firmie.

– Osiągi i charakterystyka silnika Scania zasilanego gazem są takie, jakich oczekuje się od nowoczesnego silnika wysokoprężnego o tej samej mocy. Ciągniki Scania dla firmy Sachs zostaną wyposażone w 13-litrowe silniki zasilane gazem oraz w zautomatyzowane skrzynie biegów Scania Opticruise. Dla kierowcy oznacza to przede wszystkim płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy – komentuje Rafał Dawidczyk, inżynier sprzedaży, Scania Polska S.A.

Samochody ciężarowe LNG

Zainteresowanie pojazdami ciężarowymi Scania napędzanymi gazem wzrasta w Europie. Wynika to z rosnącej dostępności paliwa dzięki stale rozwijanej infrastrukturze, korzystnych zmian w przepisach (np. zwolnienie posiadaczy pojazdów na gaz ziemny z niemieckich opłat drogowych) oraz opłacalnego całkowitego kosztu posiadania tego typu pojazdu. Duże znaczenie mają również kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem. Wykorzystując gaz ziemny osiąga się redukcję emisji CO2 na poziomie około 20 proc. Zasięg typowego ciągnika siodłowego zasilanego LNG na równinnym terenie wynosi do 1200 km, a zasięg podwozia do zabudowy wynosi aż do 1600 km.

Sachs Trans International Sp. z o.o., to firma transportowa, która swoją działalność rozpoczęła w 1986 r. Na przestrzeni lat wyspecjalizowała się w transporcie międzynarodowym i ponadgabarytowym. Aktualnie flota przedsiębiorstwa liczy ponad 300 pojazdów ciężarowych i w większości są to samochody MAN TGX. Scania jest nową marką która zagości u śląskiego przewoźnika.

Przeczytaj też:
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.
Pierwsze w Polsce śmieciarki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG Zamówione przez PGK w Śremie trzy pojazdy do zbiórki odpadów, zabudowane na podwoziach IVECOS-WAY, to pierwsze w naszym kraju tego rodzaju pojazdy zasilane LNG. Flota tego wielkopolskiego przedsiębiorstwa komunalnego wzbogaciła się także o imponujący zestaw z ciągnikiem siodłowym IVECO S-WAY, również napędzany ekologicznym LNG.
W tym roku 20-lecie Pomorskiej Miss Scania Już 3 września na terenie gdańskiego oddział Scania będzie możliwość zobaczenia najpiękniejszych pojazdów Scania w Polsce. Ponadto strefa zielonego transportu, konkursy i koncerty.
Sto ciężarówek Scania Super dla floty FRANCEPOL Pierwsze pojazdy zostały odebrane na początku lipca br. Jest to partia 100 ciężarówek z zamówionych 170.
Ciężarówki gazowe nie podlegają zakazowi jazdy nocnej Grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG.
Scania przewiduje zwiększony popyt na ciężarówki Zakład produkcyjny Scania w Zwolle zapowiedział zwiększenie produkcji samochodów ciężarowych do 240 ciężarówek dziennie.
FMS Scania - na Ukrainie bez opłat Scania Ukraina, na swoim Facebooku poinformowała o zniesieniu opłaty abonamentowej za korzystanie z systemu zarządzania flotą FMS.