Rejestracje nowych naczep. Kto faworytem?

Schmitz Cargobull - rejestracje naczep

W listopadzie 2019 zarejestrowano 5790 nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, było ich mniej niż w ub. roku.

Wzrost utrzymał się w przyczepach (+6,5%) a rejestracje naczep wyhamowały (-5,4%). Wśród przyczep ciężarowych, których zarejestrowano 844 szt., tempo wzrostu wyniosło 11,1%. Najmniej liczne, przyczepy specjalne wykazały wzrost w rejestracjach o 9,7% co przełożyło się na 68 szt. (+6 szt.). Najbardziej dynamicznie przybyło przyczep rolniczych, ich poziom zwiększył się o 18,6% do 325 szt.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t w listopadzie br. zarejestrowano 2042 pojazdy, mniej o 3,9% w porównaniu do sytuacji sprzed roku. Rezultat ten był też niższy o 18,2% niż w poprzednim miesiącu.

Więcej rejestracji ciężarowych naczep

Od początku roku zarejestrowano łącznie 78 198 przyczep i naczep wszystkich rodzajów. Przewaga nad analogicznym okresem ub.r. wynosi 6,3%. Rejestracje przyczep zwiększyły się o 4,9% a naczep o 10,1%. Grupa ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła w tym czasie 24 736 szt. i wzrost 10,7% w skali roku.

Najpopularniejsze marki przyczep i naczep od stycznia do listopada 2019

W grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t od początku 2018r. zarejestrowano 24 736 szt. Przyczep przybyło 2533 szt. (+15,4%) a naczep 22 203 szt. (+10,1%).
W rankingu marek od stycznia do listopada br. prowadzą:

- SCHMITZ CARGOBULL, który wydał 5398 szt., więcej o 8,0% pojazdów niż w takim samym czasie w 2017 r;
- na drugim miejscu bez zmiany jest KRONE (4405 szt.), który osiągnął stabilnie zbliżony wynik do ubiegłorocznego w tym samym czasie (+0,3%);
- na trzeciej pozycji jest WIELTON. Wydał 3775 szt. i poprawił ubiegłoroczny rezultat o 5,2%.;
- KOGEL - dostarczył klientom 1951 pojazdów i osiągnął wzrost o +11,5%;
- na piątym miejscu bez zmiany KAESSBOHRER z wynikiem 1058 szt. i wzrostem (+32,7%);
W pierwszej 15 znalazła sę także chińska marka CIMC która po listopadzie br. utrzymuje się z najwyższym tempem wzrostu (+188,3%) w skali roku.

Z rejestracją czasową od stycznia br. do listopada pozostało w polskich rejestrach na koniec miesięcy 3786 przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t czyli więcej o 848 sztuki (+28,9%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele jest WIELTON - 2337 szt., następnie BODEX - 335 szt., MEGA - 208 szt., FRUEHAUF 162 szt. i SCHMITZ CARGOBULL - 156 szt.

Schmitz Cargobull - EWT Truck & Trailer Polska - naczepowym liderem

Od stycznia do listopada 2018 roku wśród naczep o DMC pow. 3,5 t. (22 203 szt.) największą grupę stanowiły, bez zmiany, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe, zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 12741 szt. (+620 szt.;+5%). Ich udział w tej części rynku wyniósł 57%. Na drugim miejscu również bez zmiany są wywrotki, których przybyło 4 003 (+30%). Zajęły 18% tej części rynku a 13% przypadło na trzecim miejscu furgonom (2 949 szt.; +7%). Wyróżniono wśród nich 2224 (+8%) chłodnie i 653 (+3%) furgony uniwersalne oraz 70 izoterm (-5 szt.). Kolejne pozycje zajmują pojemniki - 569 szt. ze wzrostem 53% w skali roku i cysterny - 533 szt. (-15%).

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, których od początku 2018 r. odnotowano 2533 szt. (+15%) zasadniczą część stanowią przyczepy kurtynowe i skrzyniowe, których przybyło 1 590 szt. i jest ich więcej o 15% niż rok wcześniej (+210 szt.). Zarejestrowano też m.in. 186 nadwozi wymiennych (+36%), 132 przyczepy kłonicowe (+65%), 73 furgony (+52%), 57 cystern. Wśród furgonów znalazło się 39 chłodni i 21 izoterm.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL