Polski producent kotłów grzewczych zbudował autobus elektryczny i chce go produkować. W 15 minut ładuje 90 proc. baterii.
Podczas COP24 firma Rafako zaprezentowała, opracowany przez własne biuro konstrukcyjne, autobus elektryczny.
E-bus z firmy Rafako autorskim projektem pracowników firmy i ma innowacyjne rozwiązania. Jest mały to autobus, który jest przeznaczony do realizacji zadań komunikacji podmiejskiej, przewozu osób niepełnosprawnych, jako autobusy szkolne lub pracownicze.
Rafako e-bus
Pojazd charakteryzuje lekka konstrukcja. Nadwozie stanowią lekkie materiały takie jak aluminium i laminaty poliestrowe. Baterie umieszczono pod podłogą autobusu, co dało obniżenie środka ciężkości. Dach pojazdu jest wykorzystany do montażu paneli fotowoltaicznych, które poprawiają bilans energetyczny autobusu. Zastosowanie baterii LTO znacznie skróciło czas ładowania pojazdu. Autobus elektryczny może być sprawny już po 15 minutach ładowania. Inną cechą akumulatorów e-busa Rafako jest duża liczba cykli ładowania wystarczająca na kilka lat eksploatacji bez wymiany baterii. Ładowanie obliczono na 10 000 cykli. Napęd e-busa stanowi wielofazowy silnik synchroniczny, którego cechą charakterystyczną jest duża trwałość, wyższa sprawność, odporność na przeciążenia i stosunkowo niski pobór prądu.
Dynamiczna prezentacja elektrycznego autobusu firma Rafako odbędzie się w Raciborzu 19 grudnia br.