Polski producent kotłów grzewczych zbudował autobus elektryczny i chce go produkować. W 15 minut ładuje 90 proc. baterii.

E-Bus Rafako

Podczas COP24 firma Rafako zaprezentowała, opracowany przez własne biuro konstrukcyjne, autobus elektryczny.

E-bus z firmy Rafako autorskim projektem pracowników firmy i ma innowacyjne rozwiązania. Jest mały to autobus, który jest przeznaczony do realizacji zadań komunikacji podmiejskiej, przewozu osób niepełnosprawnych, jako autobusy szkolne lub pracownicze.

Rafako e-bus

Pojazd charakteryzuje lekka konstrukcja. Nadwozie stanowią lekkie materiały takie jak aluminium i laminaty poliestrowe. Baterie umieszczono pod podłogą autobusu, co dało obniżenie środka ciężkości. Dach pojazdu jest wykorzystany do montażu paneli fotowoltaicznych, które poprawiają bilans energetyczny autobusu. Zastosowanie baterii LTO znacznie skróciło czas ładowania pojazdu. Autobus elektryczny może być sprawny już po 15 minutach ładowania. Inną cechą akumulatorów e-busa Rafako jest duża liczba cykli ładowania wystarczająca na kilka lat eksploatacji bez wymiany baterii. Ładowanie obliczono na 10 000 cykli. Napęd e-busa stanowi wielofazowy silnik synchroniczny, którego cechą charakterystyczną jest duża trwałość, wyższa sprawność, odporność na przeciążenia i stosunkowo niski pobór prądu.

Dynamiczna prezentacja elektrycznego autobusu firma Rafako odbędzie się w Raciborzu 19 grudnia br.

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL