Powstanie projekt ciężarówki Scania zasilanej wodorem

Scania ogniwa wodorowe

Scania opracowuje projekt śmieciarki zasilanej ogniwami wodorowymi. Projekt powstaje w kooperacji z firmą Renova, która zajmuje się przetwarzaniem odpadów.

Scania do zastosowań komunalnych ma mieć całkowicie zelektryfikowany układ napędowy i elektryczny napęd urządzeń które mieści zabudowa.

- Jesteśmy bardzo zainteresowani zdobyciem większego doświadczenia z ogniwami paliwowymi w rzeczywistych warunkach pracy pojazdu u klienta - powiedziała Marita Nilsson z Scanii. - Ogniwa paliwowe stanowią obiecującą technologię potrzebną do dekarbonizacji transportu.

Scania współpracuje zarówno z Szwedzką Agencją Energetyczną, jak i Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie. Oczekuje się, że ciężarówka zasilana ogniwami paliwowymi zostanie dostarczona pod koniec 2019 r. lub na początku 2020 r.

- Elektryczne zasilane przy wykorzystaniu ogniw paliwowych zasilanych wodorem jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla ciężkich pojazdów użytkowych takich jak pojazdy komunalne - mówi Hans Zackrisson, szef rozwoju Renova.

Komisja Europejska określiła wodór jako nośnik energii o dużym potencjale czystej, wydajnej mocy w zastosowaniach stacjonarnych, przenośnych i transportowych

Scania jest jedną z wielu firm, które chcą opracować i uruchomić pojazdy użytkowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Na przykład we wrześniu br. firma Alstom wprowadziła na rynek pierwszy na świecie pociąg zasilany z ogniwami wodorowymi.

Ogniwa paliwowe zamieniają wodór i tlen w energię elektryczną. Pod względem prędkości pociąg o zerowej emisji może jechać z prędkością do 140 km/h.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL