Scania ogniwa wodorowe

Powstanie projekt ciężarówki Scania zasilanej wodorem

Scania opracowuje projekt śmieciarki zasilanej ogniwami wodorowymi. Projekt powstaje w kooperacji z firmą Renova, która zajmuje się przetwarzaniem odpadów.

Scania do zastosowań komunalnych ma mieć całkowicie zelektryfikowany układ napędowy i elektryczny napęd urządzeń które mieści zabudowa.

- Jesteśmy bardzo zainteresowani zdobyciem większego doświadczenia z ogniwami paliwowymi w rzeczywistych warunkach pracy pojazdu u klienta - powiedziała Marita Nilsson z Scanii. - Ogniwa paliwowe stanowią obiecującą technologię potrzebną do dekarbonizacji transportu.

Scania współpracuje zarówno z Szwedzką Agencją Energetyczną, jak i Królewskim Instytutem Technicznym w Sztokholmie. Oczekuje się, że ciężarówka zasilana ogniwami paliwowymi zostanie dostarczona pod koniec 2019 r. lub na początku 2020 r.

- Elektryczne zasilane przy wykorzystaniu ogniw paliwowych zasilanych wodorem jest bardzo atrakcyjną alternatywą dla ciężkich pojazdów użytkowych takich jak pojazdy komunalne - mówi Hans Zackrisson, szef rozwoju Renova.

Komisja Europejska określiła wodór jako nośnik energii o dużym potencjale czystej, wydajnej mocy w zastosowaniach stacjonarnych, przenośnych i transportowych

Scania jest jedną z wielu firm, które chcą opracować i uruchomić pojazdy użytkowe napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi. Na przykład we wrześniu br. firma Alstom wprowadziła na rynek pierwszy na świecie pociąg zasilany z ogniwami wodorowymi.

Ogniwa paliwowe zamieniają wodór i tlen w energię elektryczną. Pod względem prędkości pociąg o zerowej emisji może jechać z prędkością do 140 km/h.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.