2000 dodatkowych ciężarówek LNG, 39 nowych stacji LNG, Unia Europejska częściowo finansuje plany

BioLNG - ciężarówki

Konsorcja: Shell, DISA, Scania, IVECO i Nordsol tworzą razem konsorcjum o nazwie BioLNG Euronet, które ma rozwinąć napęd LNG w transporcie drogowym.

Cele są ambitne: 2000 dodatkowych ciężarówek LNG na drogach w Europie, 39 stacji benzynowych LNG i zakład BioLNG w Holandii. Unia Europejska ma częściowo sfinansować te plany.
Stacje LNG będą częścią paneuropejskiej sieci i będą budowane w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce i Hiszpanii. Stacje będą rozmieszczone mniej więcej co 400 km wzdłuż głównych dróg z Hiszpanii do wschodniej Polski.

Ciężarówki LNG zwiększą swoje udziały w transporcie drogowym

- Napęd gazem ziemnym jest coraz bardziej opłacalnym paliwem dla ciężkich samochodów ciężarowych, co uczyni z niego główne źródło energii, ponieważ sektor transportu nadal się rozwija - powiedział Istvάn Kapitulous, wiceprezes Shell Retail. - Shell ma na celu zapewnić naszym klientom bardziej niskoemisyjną energię, a nowe stacje paliw LNG są niezbędnym elementem układanki.

- Program ten obejmuje stacje benzynowe, produkcję biopaliw i subwencje, które są potrzebne wszystkim progresywnym klientom do inwestowania w ciężarówki, pomimo dodatkowych kosztów początkowych - powiedział Jonas Nordh, dyrektor ds. Zrównoważonego Transportu, Scania AB. - Podczas gdy LNG, który redukuje emisję CO2 do 20 procent, jest teraz szerzej dostępny, biogaz, który redukuje emisję CO2 o ponad 90 procent, będzie coraz częściej mieszany z gazem ziemnym, a produkcja biogazu wzrośnie.

Pierre Lahutte, prezes IVECO powiedział: - Ten projekt otwiera możliwość płynnego przejścia do gospodarki opartej na obiegu zamkniętym, opartej na wytwarzaniu energii z odpadów. Dzięki temu możliwe są nawet ujemne emisje gazów cieplarnianych i sekwestracja węgla (CCS). Dzięki finansowaniu projektu możemy pomóc naszym klientom w przekształceniu ich flot w LNG poprzez konkurencyjne plany finansowania i dzierżawy IVECO Capital, zwiększenie liczby pojazdów na gaz ziemny na europejskich drogach i poczynienie postępów w kierunku zrównoważonego przemysłu transportowego.

BioLNG - więcej biogazu do napędu ciężarówek 

Zakład BioLNG produkuje 3000 MT / rok BioLNG i będzie wykorzystywać biogaz produkowany z odpadów organicznych. Zostanie to sprzedane użytkownikom końcowym za pośrednictwem sieci LNG.

- Odblokowując BioLNG, LNG staje się przyszłym źródłem energii dla sektora transportu - mówi Jerom van Roosmalen, założyciel firmy Nordsol. - Nordsol jest zdecydowany uczynić główny nurt BioLNG czystym i bezpiecznym, zaawansowanym biopaliwem, dostępnym wszędzie w przystępnej cenie. Nasza koncepcja BioLNG opiera się na tej misji i czekamy na rozszerzenie tej ekspansji z partnerami konsorcjum.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL