Co powiedział wiceprezes Scania podczas szczytu klimatycznego w Katowicach

Scania COP24

Scania popiera stanowisko Komisji Europejskiej, która chce, aby do roku 2050 ciężarówki były całkowicie neutralne dla środowiska naturalnego.

Naszą wizją w Scania jest przewodzenie zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowegopowiedział Mathias Carlbaum, wiceprezes Scania CV AB, podczas wystąpienia na COP24 w Katowicach.

Samochody ciężarowe wykorzystują średnio jedynie 60 proc. swoich mocy transportowych. Scania chce, aby dzięki jej systemom pozwalającym na monitoring i zdalną diagnostykę floty, można było poprawić dyspozycyjność i efektywność jej wykorzystania. Tym samym można zmniejszyć koszty operacyjne firmy transportowej z korzyścią dla środowiska naturalnego.

Elektryfikacja transportu drogowego

Zdaniem przedstawicieli Scania transport można, w znacznym stopniu zelektryfikować a także zacząć szerzej wykorzystywać paliwa alternatywne.

- Biorąc pod uwagę czas, w którym powinna nastąpić zmiana, nie możemy nadal korzystać z węgla kopalnego przez kolejne dziesięć lal. Musimy szybko wdrożyć rozwiązania w zakresie transportu wolnego od emisji CO2, które są już dostępne. Odpowiednia technologia została już przetestowana – powiedział Mathias Carlbaum.

W nadchodzącym dziesięcioleciu Scania ma dążyć do tego, aby jej ciężarówki były w większym stopniu zelektryfikowane, początkowo będą wykorzystywane najczęściej jako hybrydy. Tymczasem działają już autostrady elektryczne, stanowiące bardzo obiecującą alternatywę dla węgla. Scania jest zaangażowana w tego typu projekty w Szwecji, Niemczech i we Włoszech.

Ciężarówki Scania na gaz

Biorąc pod uwagę, że zelektryfikowany ciężki transport prawdopodobnie nie będzie w pełni dostępny i przystępny cenowo przez najbliższe lata, należy w coraz większym stopniu wykorzystywać paliwa alternatywne. W ofercie Scania znajduje się największa na rynku gama silników zasilanych paliwami alternatywnymi, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla o 90 proc.

Pojazdy Scania na gaz są zasilane metanem. Oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest proste do wykonania. Oba rodzaje gazu są również dostępne w formie sprężonej lub skroplonej.

- Posiadamy rozwiązania dostępne tu i teraz, również dla polskich klientów. Optymalizując transport i mobilność w inteligentny sposób, wykorzystując digitalizację i automatyzację oraz paliwa alternatywne, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko - dodaje Harald Woitke, dyrektor generalny Scania Polska S.A.

Scania w transporcie przyszłości

Metody redukcji emisji CO2 przez branżę transportową zostały przedstawione w badaniu Pathways, opublikowanym przez Scania w połowie 2018 r. W ramach badania przeanalizowano branżę transportową metodą prognozowania wstecz, co doprowadziło do opracowania czterech scenariuszy. W ramach podjętych działań na rzecz ochrony klimatu przedstawiciele Scania utworzyli koalicję z innymi czołowymi firmami. W dyskusji, która odbyła się w siedmiu miastach na całym świecie wzięli udział m.in. przedstawiciele takich firm, jak: ABB, BP, IKEA, Fortum, Fujitsu Nordea, Philips, Volkswagen i Yara.

Konferencja COP24 potrwa jeszcze do 14 grudnia i będzie w niej uczestniczyć ok. 30 tys. osób, w tym politycy, przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz świata nauki i biznesu z kilkudziesięciu krajów.
Przeczytaj też:
Powstanie projekt ciężarówki Scania zasilanej wodorem

Scania opracowuje projekt śmieciarki zasilanej ogniwami wodorowymi. Projekt powstaje w kooperacji z firmą Renova, która zajmuje się przetwarzaniem odpadów.

2000 dodatkowych ciężarówek LNG, 39 nowych stacji LNG, Unia Europejska częściowo finansuje plany

Konsorcja: Shell, DISA, Scania, IVECO i Nordsol tworzą razem konsorcjum o nazwie BioLNG Euronet, które ma rozwinąć napęd LNG w transporcie drogowym.

Specjalna wersja Scanii S trafia do polskiego klienta

750-tysięczną Scanię otrzymała polska firma transportowa z okolic Stalowej Woli. Jubileuszowy ciągnik to Scania S450 King of the Road.

Pierwsze Scanie CNG na Litwie

Scania, wraz z firmą logistyczną Vlantana i dostawcą infrastruktury gazowej SG Dujos, zaprezentowała pierwszą na Litwie ciężarówkę napędzaną gazem ziemnym.

Bezpieczna ciężarówka Mercedes-Benz

Dziewięć na dziesięć z tych osób zdaje sobie sprawę z ograniczonej widoczności kierowców ciężarówek. 

Scania CNG śmieciarka

Scania Polska przekazała 2 ciężarówki CNG dla firmy Kom-Eko realizujące zadania komunalne w Lublinie.

Autonomiczna Scania na drogach Rosji

Scania Rosja i NP GLONASS osiągnęły porozumienie w sprawie wspólnego projektu.

Droga zamknięta na 12 godzin

Zwykle nie publikujemy tego typu scen. Nie chcemy, aby nasz portal był kroniką wypadków.

Rodzina Scania next gen na Bliskim Wschodzie

Scania ogłosiła wprowadzenie na rynek swojej kompletnej oferty ciężarówek w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL