Volvo Trucks Autotransporter

Ile za wysoka ile za szeroka? Jakie mają być wymiary zestawu ciężarowego?

Zwykle bywa jednak tak, że policja, gdy zatrzyma ciężarówkę do kontroli, potrafi coś znaleźć. W tych dwóch przypadkach nie chodziło o wiele.

Wprawne oko policjanta, z dużym doświadczeniem, już z daleka potrafi wytypować ciężarówkę do kontroli. Czasem jest to intuicja, a czasem jest to oczywiste wykroczenie widziane "gołym okiem". Ten kierowca prawdopodobnie wiedział co "przeskrobał", gdyż transportuje samochody nie pierwszy raz i zapewne zna wszystkie kruczki związane z załadunkiem.

Ciężarówka nie może przekraczać maksymalnej wysokości 

Niemiecka policja zatrzymała polski autotransporter na drodze B49z Belgii do Polski. Ze wstępnych oględzin wyszło, że zestaw nie spełniał norm dotyczących wymiarów. Konkretnie chodziło wysokość naczepy z ładunkiem samochodów osobowych. Według policjantów autotransporter przekroczył dopuszczalną wysokość 4 metrów. Znając skrupulatność niemieckich policjantów sprowadzili oni ciężarówkę na parking i wyciągnęli dużą miarę do sprawdzania wysokości zestawu. Pomiar wykazał całkowitą wysokość 4,33 metra. Kierowca musiał rozładować dwa pojazdy, aby nie przekroczyć maksymalnej wysokości. Niestety dwa SUV'y okazały się zbyt wysokie. Kierowca musiał je rozładować.

Zbyt szeroka naczepa

Zaledwie kilka godzin później ci sami funkcjonariusze zauważyli naczepę, której tylne drzwi były otwarte, a więc wystawały poza obrys pojazdu. Załadowane blachy trapezowe były zbyt długie i dlatego kierowca nie mógł zamknąć drzwi. Tak więc polski kierowca przekroczył maksymalną szerokość pojazdu, która, zgodnie z przepisami, wynosi 2,55 metra. Kierowca ciężarówki musiał wezwać inną naczepę i przeładować towar.

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.