Volvo FM LNG_Bisek-Asfalt

Pierwsze nowe Volvo FM LNG trafiły do polskiej firmy

Firma Bisek Asfalt zakupiła dwie nowe ciężarówki Volvo FM zasilane gazem ziemnym LNG. jest zapowiedź poszerzenia floty o więcej tego typu samochodów.

Bisek-Asfalt to firma branży drogowej. Wykonawca remontów nawierzchni dróg i producent masy bitumicznej. Ich samochody wykonują po trzy-cztery kursy na dystansie do 100 kilometrów w jedną stronę.

Dwa pierwsze Volvo FM zasilane gazem LNG dla Bisek-Asfalt

Do dwóch zakupionych w listopadzie Volvo FM LNG, w marcu 2019, ma dołączyć jeszcze 20 nowych Volvo FM LNG, a we wrześniu jeszcze 30 jednostek.

- Pojazdy na LNG to nowość na rynku, dlatego wprowadzamy je stopniowo. Jednak osobiście jestem całkowicie przekonany o słuszności tego rozwiązania. Dlatego działając zgodnie z przyjętym planem, już pod koniec 2019 roku zdecydowana większość naszych pojazdów będzie zasilana gazem skroplonym – zapowiada Michał Bisek.

Brak stacji LNG nadal problemem

Utrudnieniem dla przewoźników jest nadal słaba infrastruktura stacji tankowania. ten problem ma również Bisek-Asfalt, ich samochody do najbliższej stacji mają 2 godziny drogi. Żeby temu zaradzić Bisek buduje własną stację LNG.

Jak mówi Michał Bisek, Volvo FM LNG są droższe niż samochody z silnikiem Diesla. Jednak oszczędność na paliwie przekracza nawet 35 proc. w porównaniu do ciężarówek zasilanych olejem napędowym. Średnie spalanie samochodów ciężarowych zasilanych olejem napędowym wynosi pomiędzy 45 a 50 l/100 km. Dlaczego jest aż tak duże? Ciężarówki poruszają się po terenie górzystym, ale jednocześnie zabudowanym, gdzie co chwilę przejeżdża się przez obszary, w których kierowca musi zredukować prędkość. Wymieniając pojazdy na gazowe firma obniży koszty paliwa o kilkadziesiąt procent, a to przełoży się na jej konkurencyjność.

Dodatkową korzyścią z posiadania floty CNG/LNG są ulgi w Maut wprowadzone od tego roku przez Niemcy.
- Ulgi wprowadzone w Niemczech to w zależności od przebiegu nawet 100 tys. zł oszczędności rocznie na jednym samochodzie. To oznacza, że przy dwóch latach eksploatacji, ten upust pokrywa różnicę w cenie pomiędzy pojazdem na Diesla, a zasilanym LNG. Reszta oszczędności zostaje u przedsiębiorcy – podsumowuje Michał Bisek.

Nowe Volvo FM LNG - trochę techniki

Volvo FM LNG to samochód ciężarowy przeznaczony do regionalnego i długodystansowego transportu ładunków. Nowy silnik na gaz zbudowano na podstawie dotychczasowego silnika D13, który został jeszcze bardziej unowocześniony. W rezultacie nowy silnik posiada właściwości i sprawność silnika wysokoprężnego. Volvo FM LNG ma właściwości jezdne i osiągi, jak zwykłe Volvo FM, ale jest przy tym bardziej ekonomiczne w eksploatacji i ma mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne - emisja CO2 jest niższa nawet o 20 proc.

fot. Volvo Trucks Polska

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Bezpłatne szkolenie dla młodych kierowców w Wieluniu Bezpłatne, praktyczne szkolenia "Profesjonalni Kierowcy" odbędą się 21 listopada w Wieluniu. Właśnie trwają zapisy.
Profesjonalni... z kolejną akcją Rusza VIII edycja akcji Profesjonalni Kierowcy. Spinanie zestawu, podpinanie naczepy, jazdy dynamiczne po drogach, manewry i slalomy – warsztaty dla młodych kierowców.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Profesjonalni Kierowcy 2023 - trwają zapisy Właśnie ruszyły zapisy na pierwsze szkolenie VIII edycji.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Volvo Buses kończy działalność w Polsce Firma podjęła decyzję o stopniowym wygaszeniu i zamknięciu fabryki we Wrocławiu w 2024 roku.