Pierwsze nowe Volvo FM LNG trafiły do polskiej firmy

Volvo FM LNG_Bisek-Asfalt

Firma Bisek Asfalt zakupiła dwie nowe ciężarówki Volvo FM zasilane gazem ziemnym LNG. jest zapowiedź poszerzenia floty o więcej tego typu samochodów.

Bisek-Asfalt to firma branży drogowej. Wykonawca remontów nawierzchni dróg i producent masy bitumicznej. Ich samochody wykonują po trzy-cztery kursy na dystansie do 100 kilometrów w jedną stronę.

Dwa pierwsze Volvo FM zasilane gazem LNG dla Bisek-Asfalt

Do dwóch zakupionych w listopadzie Volvo FM LNG, w marcu 2019, ma dołączyć jeszcze 20 nowych Volvo FM LNG, a we wrześniu jeszcze 30 jednostek.

- Pojazdy na LNG to nowość na rynku, dlatego wprowadzamy je stopniowo. Jednak osobiście jestem całkowicie przekonany o słuszności tego rozwiązania. Dlatego działając zgodnie z przyjętym planem, już pod koniec 2019 roku zdecydowana większość naszych pojazdów będzie zasilana gazem skroplonym – zapowiada Michał Bisek.

Brak stacji LNG nadal problemem

Utrudnieniem dla przewoźników jest nadal słaba infrastruktura stacji tankowania. ten problem ma również Bisek-Asfalt, ich samochody do najbliższej stacji mają 2 godziny drogi. Żeby temu zaradzić Bisek buduje własną stację LNG.

Jak mówi Michał Bisek, Volvo FM LNG są droższe niż samochody z silnikiem Diesla. Jednak oszczędność na paliwie przekracza nawet 35 proc. w porównaniu do ciężarówek zasilanych olejem napędowym. Średnie spalanie samochodów ciężarowych zasilanych olejem napędowym wynosi pomiędzy 45 a 50 l/100 km. Dlaczego jest aż tak duże? Ciężarówki poruszają się po terenie górzystym, ale jednocześnie zabudowanym, gdzie co chwilę przejeżdża się przez obszary, w których kierowca musi zredukować prędkość. Wymieniając pojazdy na gazowe firma obniży koszty paliwa o kilkadziesiąt procent, a to przełoży się na jej konkurencyjność.

Dodatkową korzyścią z posiadania floty CNG/LNG są ulgi w Maut wprowadzone od tego roku przez Niemcy.
- Ulgi wprowadzone w Niemczech to w zależności od przebiegu nawet 100 tys. zł oszczędności rocznie na jednym samochodzie. To oznacza, że przy dwóch latach eksploatacji, ten upust pokrywa różnicę w cenie pomiędzy pojazdem na Diesla, a zasilanym LNG. Reszta oszczędności zostaje u przedsiębiorcy – podsumowuje Michał Bisek.

Nowe Volvo FM LNG - trochę techniki

Volvo FM LNG to samochód ciężarowy przeznaczony do regionalnego i długodystansowego transportu ładunków. Nowy silnik na gaz zbudowano na podstawie dotychczasowego silnika D13, który został jeszcze bardziej unowocześniony. W rezultacie nowy silnik posiada właściwości i sprawność silnika wysokoprężnego. Volvo FM LNG ma właściwości jezdne i osiągi, jak zwykłe Volvo FM, ale jest przy tym bardziej ekonomiczne w eksploatacji i ma mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne - emisja CO2 jest niższa nawet o 20 proc.

fot. Volvo Trucks Polska

Przeczytaj też:
2000 dodatkowych ciężarówek LNG, 39 nowych stacji LNG, Unia Europejska częściowo finansuje plany

Konsorcja: Shell, DISA, Scania, IVECO i Nordsol tworzą razem konsorcjum o nazwie BioLNG Euronet, które ma rozwinąć napęd LNG w transporcie drogowym.

Volvo Trucks z nowymi silnikami do modeli ciężarówek FH FM i FMX

Volvo Trucks zaprezentowało zmodernizowane silniki wysokoprężne D11 i D13 do samochodów ciężarowych Volvo FH, FM i FMX.

Ile za wysoka ile za szeroka? Jakie mają być wymiary zestawu ciężarowego?

Zwykle bywa jednak tak, że policja, gdy zatrzyma ciężarówkę do kontroli, potrafi coś znaleźć. W tych dwóch przypadkach nie chodziło o wiele.

25 elektrycznych ciężarówek Volvo będzie dostępnych w wynajmie

Niemiecka firma zajmująca się wynajmem pojazdów użytkowych będzie oferować swoim klientom 25 w pełni elektrycznych pojazdów Volvo FL Electric.

Złote Volvo FH zamówiła jedna z firm transportowych

Z okazji 50 lecia działalności firma zafundowała sobie wyjątkowy prezent - złote Volvo FH.

6 autonomicznych ciężarówek Volvo rozpocznie pracę w kopalni

Autonomiczne ciężarówki Volvo FH będą pracować w kopalni odkrywkowej przy transporcie wapienia.

Scania CNG śmieciarka

Scania Polska przekazała 2 ciężarówki CNG dla firmy Kom-Eko realizujące zadania komunalne w Lublinie.

Nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych

Parlament Europejski przegłosował nowe normy emisji spalin dla ciężarówek.

Ciężarówka Volvo F89 z niesamowitą historią

Emerytowany kierowca Mike ma 70 lat. Jego Volvo F89 od ponad 18 lat służy mu do transportu dwóch zabytkowych łodzi. Zestaw jeździ po całej Europie.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL