Pierwsze nowe Volvo FM LNG trafiły do polskiej firmy

Volvo FM LNG_Bisek-Asfalt

Firma Bisek Asfalt zakupiła dwie nowe ciężarówki Volvo FM zasilane gazem ziemnym LNG. jest zapowiedź poszerzenia floty o więcej tego typu samochodów.

Bisek-Asfalt to firma branży drogowej. Wykonawca remontów nawierzchni dróg i producent masy bitumicznej. Ich samochody wykonują po trzy-cztery kursy na dystansie do 100 kilometrów w jedną stronę.

Dwa pierwsze Volvo FM zasilane gazem LNG dla Bisek-Asfalt

Do dwóch zakupionych w listopadzie Volvo FM LNG, w marcu 2019, ma dołączyć jeszcze 20 nowych Volvo FM LNG, a we wrześniu jeszcze 30 jednostek.

- Pojazdy na LNG to nowość na rynku, dlatego wprowadzamy je stopniowo. Jednak osobiście jestem całkowicie przekonany o słuszności tego rozwiązania. Dlatego działając zgodnie z przyjętym planem, już pod koniec 2019 roku zdecydowana większość naszych pojazdów będzie zasilana gazem skroplonym – zapowiada Michał Bisek.

Brak stacji LNG nadal problemem

Utrudnieniem dla przewoźników jest nadal słaba infrastruktura stacji tankowania. ten problem ma również Bisek-Asfalt, ich samochody do najbliższej stacji mają 2 godziny drogi. Żeby temu zaradzić Bisek buduje własną stację LNG.

Jak mówi Michał Bisek, Volvo FM LNG są droższe niż samochody z silnikiem Diesla. Jednak oszczędność na paliwie przekracza nawet 35 proc. w porównaniu do ciężarówek zasilanych olejem napędowym. Średnie spalanie samochodów ciężarowych zasilanych olejem napędowym wynosi pomiędzy 45 a 50 l/100 km. Dlaczego jest aż tak duże? Ciężarówki poruszają się po terenie górzystym, ale jednocześnie zabudowanym, gdzie co chwilę przejeżdża się przez obszary, w których kierowca musi zredukować prędkość. Wymieniając pojazdy na gazowe firma obniży koszty paliwa o kilkadziesiąt procent, a to przełoży się na jej konkurencyjność.

Dodatkową korzyścią z posiadania floty CNG/LNG są ulgi w Maut wprowadzone od tego roku przez Niemcy.
- Ulgi wprowadzone w Niemczech to w zależności od przebiegu nawet 100 tys. zł oszczędności rocznie na jednym samochodzie. To oznacza, że przy dwóch latach eksploatacji, ten upust pokrywa różnicę w cenie pomiędzy pojazdem na Diesla, a zasilanym LNG. Reszta oszczędności zostaje u przedsiębiorcy – podsumowuje Michał Bisek.

Nowe Volvo FM LNG - trochę techniki

Volvo FM LNG to samochód ciężarowy przeznaczony do regionalnego i długodystansowego transportu ładunków. Nowy silnik na gaz zbudowano na podstawie dotychczasowego silnika D13, który został jeszcze bardziej unowocześniony. W rezultacie nowy silnik posiada właściwości i sprawność silnika wysokoprężnego. Volvo FM LNG ma właściwości jezdne i osiągi, jak zwykłe Volvo FM, ale jest przy tym bardziej ekonomiczne w eksploatacji i ma mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne - emisja CO2 jest niższa nawet o 20 proc.

fot. Volvo Trucks Polska

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL