Pierwsza ukraińska elektryczna ciężarówka zainteresowała duńskiego kontrahenta

Elektryczna ciężarówka z Ukrainy

Pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka wyprodukowana dla duńskiej firmy wyprodukowała ukraińska fabryka samochodów.

Ukraina produkuje elektryczny samochód ciężarowy z kabiną low entry

Duńska firma Banke Electromotive zamierza poszerzyć współpracę z przedsiębiorstwem państwowym zakład montażu samochodów nr 1 Bogdan Motors, gdyż jest zadowolona z jakości wykonanej na jej zlecenie elektrycznej ciężarówki ERCV27.

Pojazd spełnia najnowsze standardy techniczne i jest produkowane zgodnie z europejskimi normami ochrony środowiska. Jak wiadomo, od 2025 r. miasta Unii Europejskiej planują wprowadzić zakaz ruchu samochodów z silnikami Diesla. Dlatego produkcja tych samochodów jest dobra alternatywą dla służb komunalnych i dystrybucji miejskiej - głosi komunikat Bogdan Motors.

Ukraińska firma widzi perspektywy produkcji elektrycznej ciężarówki i chce konkurować w tym segmencie z producentami państw zachodnich.

Elektryczna ciężarówka ERCV27 może jeździć z prędkością do 80 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 220 km, a okres eksploatacji akumulatorów wynosi 12 lat. Samochód ciężarowy jest wyposażony system ogrzewania, kamery wideo oraz klimatyzację.

Low entry cab - doskonały widok i wygoda w mieście

Strzałem w dziesiątkę jest skonstruowanie ciężarówki przeznaczonej do transportów w miastach właśnie z kabiną typu low entry. Pojazdy miejskie musi charakteryzować doskonała widoczność z miejsca kierowcy. Ciężarówki low entry w pełni wpisują się w te uwarunkowania. Drugim ważnym aspektem jest łatwość wsiadania i wysiadania. Kierowca nie musi pokonywać wielu schodów podczas częstego opuszczania kabiny.

Firma Bogdan Motors jest producentem trolejbusów, elektrycznych autobusów, które były dostarczone m.in. dla Polski i Czech oraz autokarów dla Francji.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL