6 autonomicznych ciężarówek Volvo rozpocznie pracę w kopalni

6 autonomicznych ciężarówek Volvo rozpocznie pracę w kopalni

Autonomiczne ciężarówki Volvo FH będą pracować w kopalni odkrywkowej przy transporcie wapienia.

Firma Volvo Trucks podpisała porozumienie z przedsiębiorstwem Brønnøy Kalk AS z Norwegii na dostawę autonomicznych rozwiązań transportowych. Oznacza to, że klient nie kupuje samych autonomicznych ciężarówek, ale całe rozwiązanie transportowe.

Volvo Trucks dostawcą całego rozwiązania transportowego

Rozwiązanie dla Brønnøy Kalk AS zakłada, że sześć autonomicznych samochodów ciężarowych Volvo FH, będzie transportować wapień na pięciokilometrowym odcinku przez tunele między kopalnią a kruszarką. Dotychczasowe testy rozwiązania przebiegły pomyślnie i będą kontynuowane w 2018 r. Uzyskanie pełnej zdolności operacyjnej jest przewidywane do końca 2019 r. Zamiast kupować autonomiczne samochody ciężarowe, firma Brønnøy Kalk kupuje konkretne rozwiązanie do transportu wapienia pomiędzy dwoma węzłami.

- W branży panuje ostra konkurencja. Stale szukamy możliwości długoterminowego zwiększenia wydajności i produktywności, i mamy jasną wizję wykorzystania nowych możliwości technologicznych i rozwiązań cyfrowych. Szukaliśmy niezawodnego i innowacyjnego partnera, który podziela nasze zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa. Zastosowanie rozwiązań autonomicznych znakomicie zwiększy naszą konkurencyjność na wymagającym rynku światowym - mówi Raymond Langfjord, dyrektor zarządzający kopalni.

Przewoźnik ponosi opłaty na rzecz dostawcy uzależnione od przewiezionego tonażu

Przedmiotem umowy jest dostawa kompletnego rozwiązania transportowego, w którym klient wnosi opłaty na rzecz dostawcy tylko za tonaż przewiezionego ładunku.

- Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić rozwiązanie autonomiczne, które spełni oczekiwania klientów w zakresie bezpieczeństwa, niezawodności i rentowności. Potrzeby transportu globalnego szybko się zmieniają, a branża domaga się nowych, zaawansowanych rozwiązań, pozwalających przedsiębiorstwom utrzymać czołową pozycję. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera w rozwoju produktów i usług, aby zaspokoić te potrzeby - dodaje Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

 

Przeczytaj też:
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Nowy, mocniejszy silnik do Volvo FH16 również na biopaliwa Volvo Trucks wprowadza nowy silnik dedykowany do kultowego modelu Volvo FH16.
Volvo FH Aero - bardziej opływowy i dłuższy Niezależnie od tego, który układ napędowy wybiorą klienci – elektryczny, gazowy czy wysokoprężny – wszystkie warianty nowego FH Aero będą charakteryzowały się niższym zużyciem energii, większym zasięgiem oraz najwyższym poziomem bezpieczeństwa i wrażeń z jazdy.
Pierwsze elektryczne Volvo FH dla polskiego przewoźnika Podczas VI edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland odbyło się uroczyste przekazanie elektrycznej ciężarówki.
Volvo FM Electric we flocie DHL w Polsce W dniu 16 marca w podpoznańskich Żernikach firma Volvo Trucks Polska przekazała DHL Supply Chain symboliczne klucze do 5 pojazdów Volvo FM Electric.
Nowy rok w branży pojazdów użytkowych W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w styczniu 2023 r. zarejestrowano 2486 szt. To rezultat o 233 szt. wyższy niż w tym samym miesiącu przed rokiem (+10,3% r/r) i jednocześnie najwyższy wynik dla analogicznego miesiąca w całej historii notowań.
Ciężarówki i autobusy - jak minął rok W roku bieżącym rynek samochodów ciężarowych jest niestabilny. Mimo iż dotychczas radził sobie nieco lepiej z zakłóceniami dostaw półprzewodników niż inne kategorie pojazdów, to po wybuchu wojny za wschodnią granicą sytuacja została skomplikowana dodatkowo brakami komponentów z Ukrainy.
Samochody ciężarowe na finiszu 2022 roku Powoli zbliżamy się do końca roku i będzie można ostatecznie podsumować kolejny niełatwy, dla producentów samochodów ciężarowych, rok. Zanim to jednak nastąpi analizujemy przedostatni miesiąc 2022 roku.
Ciężarowe w górę W październiku 2022r. zarejestrowano 3742 nowe pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, tj. więcej niż przed rokiem (+24,8%) i więcej o 12,4% niż we wrześniu br. jest to niewątpliwie bardzo optymistyczna wiadomość.