Holownik drogowy

Kierowcy holowników chcą niebieskich kogutów

Chodzi o to, że często na drodze pracują na równi z policją i strażą pożarną. Chcą, aby ich praca była bardziej bezpieczna.

Kierowcy ciężarówek pomocy drogowej twierdzą, że ich migające żółte światła są ignorowane przez innych użytkowników dróg. Kierowcy na widok pomarańczowych świateł nie zwalniają. Samochody pomocy drogowych często pracują w złych warunkach pogodowych i są słabo widoczni.

Samochody pomocy drogowych na niebieskich światłach?

Postulat zamontowania niebieskich świateł ostrzegawczych do holowników zrodził się w Stanach Zjednoczonych, jednak problem dotyczy wszystkich kierowców pomocy.
- Każdy samochód budowlany, komunalny ma na wyposażeniu migające pomarańczowe światła ostrzegawcze, w wyniku czego ludzie stali się odporni na ten kolor - mówi Larry Burt, właściciel firmy Trio Towing Professionals.

Inny kierowca mówi, że za każdym razem, gdy pracuje na autostradzie, czuje na plecach pędzące osobówki. Cały czas musi obracać się "za siebie". Na prawdę trzeba uważać i jest niebezpiecznie.

Na widok niebieskich "kogutów" ludzie zwalniają, a nawet tamują ruch. Inaczej jest w przypadku pomarańczowych świateł, nikt z kierowców nie zwalnia.

Badania pokazują, że niebieskie lub białe mrugające światło ma najlepszą widoczność, szczególnie w złą pogodę, oprócz tego jest również aspekt psychologiczny. Kierowcy czują większy respekt w stosunku do niebieskich świateł.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.
Potrójna obsada w ciężarówce Kierowcy ciężarówki poruszali się w czasie zakazu i stracili prawo jazdy na 3 miesiące.
Paliwo ponad normę Zespół pojazdów był wyposażony w trzy stałe zbiorniki paliwa.
Kontrole w transporcie kontenerów Zespół kontrolny z WITD w Gdańsku w dniu 01 czerwca 2023r. w godzinach popołudniowych prowadził działania kontrolne na trasie S7, gdzie inspektorzy wzięli pod lupę kierowców ciężarówek z ładunkami w kontenerach.