zawsze na czele Scania

Nowe normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych

Parlament Europejski przegłosował nowe normy emisji spalin dla ciężarówek.

Do roku 2025 producenci samochodów ciężarowych muszą obniżyć emisję CO2 o 20%, a do roku 2030 redukcja ma wynieść 30%.

Siedmiu głównych producentów ciężarówek: Scania, MAN Truck & Bus, Mercedes-Benz Truck, Volvo Trucks, Renault Trucks, DAF Trucks i IVECO – wyraziło zaniepokojenie wynikiem dzisiejszego głosowania w Parlamencie Europejskim nad pierwszymi w historii normami emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych. - Cele te wykraczają poza wniosek złożony przez Komisję Europejską w maju ubiegłego roku, który i tak już już był bardzo trudny do spełnienia przez producentów ciężarówek - zauważył Erik Jonnaert, Sekretarz Generalny ACEA.

Normy emisji spalin dla ciężarówek

Cel 2025 wyznaczony przez PE wymaga od producentów samochodów ciężarowych, aby dopasowali nowe technologie w swoich nowych pojazdach. Problem w tym, że prace nad nowymi modelami ciężarówek są mocno zaawansowane i trudno teraz zmieniać projekty. To zbyt krótki czas.

ACEA z zadowoleniem przyjęła propozycję Komisji Europejskiej, aby zachęcić przewoźników do użytkowania samochodów ciężarowych o zerowej i lub niskiej emisji spalin. Pomocne w tym maja być korzystne kredyty. To jednak propozycje na przyszłość.
Dziś posłowie PE dodatkowo głosowali za ustanowieniem systemu kar, aby karać producentów ciężarówek, którzy nie sprzedają obowiązkowego kontyngentu pojazdów o zerowej i niskiej emisji spalin.

Jakub Faryś, Prezes PZPM w pełni popiera stanowisko ACEA. - Mamy nadzieję, że ostateczne limity będą ambitne, ale osiągalne dla branży motoryzacyjnej, zwłaszcza, że produkcja pojazdów ciężarowych w Polsce jest jedną z kluczowych branż - podsumował Faryś.

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.