Einrides T-pod - autonomiczna elektryczna ciężarówka

Einride T-pod

Coraz więcej piszemy o autonomicznych elektrycznych ciężarówkach. Samochody przechodzą już testy u klientów. 

Tym razem przykład ze Szwecji, gdzie dzisiaj rozpoczęły się testy autonomicznych pojazdów w jednym z centrów logistycznych DB Schenker.

W magazynie DB Schenker w Jönköping regularną pracę zaczęła dziś elektryczna ciężarówka marki Einride, która wykorzystuje technologię 5G firmy Ericsson i Telia.

Einrides T-pod - autonomiczna ciężarówka z napędem elektrycznym

Technologia 5G jest punktem wyjścia do współpracy mającej na celu umożliwienie budowy nowego ekosystemu elektrycznego transportu samobieżnego.

- Razem z naszymi partnerami tworzymy potężny ekosystem, aby wykorzystać możliwości 5G. 5G to dobry przykład tego, jak technologia może tworzyć nowe możliwości biznesowe, oszczędzać koszty, a jednocześnie przyczyniać się do bardziej zrównoważonego świata. To ekscytujący czas, który mamy przed sobą - mówi Mats Lundbäck, dyrektor ds. Technologii w Telia w Szwecji.

Prognozuje się, że technologia 5G będzie kluczowym elementem w przyszłym systemie transportowym. Einride stwierdza, że ​​na dłuższą metę ich T-pod i autonomiczny system transportowy mogą zastąpić ponad 60 procent dzisiejszych przewozów towarowych.

- Celem Einride jest prowadzenie zrównoważonej transformacji sektora transportu towarowego. I podczas gdy to robimy, bezpieczeństwo musi pozostać naszym najwyższym priorytetem. 5G oferuje szybkość i niezawodność wymaganą bezpiecznie uruchomić T-pod'a na drogach publicznych, co z kolei spowoduje zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i eliminuje emisję tlenków azotu - powiedział Robert Falck, CEO i założyciel Einride.

Einride uczestniczy w programie partnerskim 5G Telii. Program zapewnia dobre warunki do rozwoju innowacji, w którym Einride i inni partnerzy mają możliwość poznania możliwości technicznych i biznesowych technologii 5G. Korzystając ze współpracy partnerskiej Telia chce jak najlepiej wykorzystać technologię 5G, zanim zostanie ona wprowadzone na rynek w Szwecji w 2020 roku.

Przeczytaj też:
Daimler Trucks uruchamia seryjną produkcję półautonomicznych ciężarówek

Niebawem na drogach ma pojawić się Freightliner Cascadia SAE Level 2.

Chiny likwidują ciężarówki z dieslem

Chiny - jeden z największych trucicieli świata zaczyna dbać o ekologię.

Pierwszy elektryczny DAF CF - ciągnik siodłowy już w testach

DAF CF Electric to kamień milowy w rozwoju dla holenderskiego producenta ciężarówek firmy DAF Trucks.

Pierwszy MAN e-truck dostarczony dla Porsche

MAN Truck & Bus dostarczył pierwszą elektryczną ciężarówkę do fabryki samochodów sportowych Porsche.

Jedna z pierwszych w pełni napędzanych elektrycznie ciężarówek zaprezentowana w dolinie Renu

Niemiecko-holenderska elektryczna ciężarówka jest jedną z siedmiu, które rozpoczną regularne transporty.

Ford opracował dźwięk do pojazdów elektrycznych uznając, że samochody są zbyt ciche

W czasie gdy samochody z silnikami spalinowymi są głośne, pojazdy elektryczne są za ciche i mogą stwarzać niebezpieczeństwo.

Powstanie projekt ciężarówki Scania zasilanej wodorem

Scania opracowuje projekt śmieciarki zasilanej ogniwami wodorowymi. Projekt powstaje w kooperacji z firmą Renova, która zajmuje się przetwarzaniem odpadów.

Hybrydowe Fordy Transit rozpoczynają testy w firmach sektora publicznego

Hybrydowy Transit Custom przejedzie 50 km na jednym ładowaniu baterii

25 elektrycznych ciężarówek Volvo będzie dostępnych w wynajmie

Niemiecka firma zajmująca się wynajmem pojazdów użytkowych będzie oferować swoim klientom 25 w pełni elektrycznych pojazdów Volvo FL Electric.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL