Elektryczne ciężarówki z państwowym wsparciem

Mercedes-Benz eActros dla EDEKA

Federalne Ministerstwo Środowiska wysyła elektryczne ciężarówki do pierwszych 10 firm celem przeprowadzenia praktycznych testów.

Na zlecenie urzędu transportu dziesięć niemieckich firm handlowych i logistycznych wypróbuje elektryczne ciężarówki w codziennym ruchu towarowym. Sieć detaliczna Edeka rozpoczyna, jako jedna z pierwszych, praktyczny test i przez rok będzie wykorzystywać całkowicie elektryczny samochód ciężarowy o dmc. 25 ton. Samochód ma pokonywać od 150 do 300 kilometrów dziennie.

Elektryczne ciężarówki na testach w firmach transportowych

Dziesięć firm z różnych branż bierze udział w teście ciężarówek elektrycznych. Są to duzi operatorzy logistyczni działający głównie na terenie Niemiec: Edeka, Dachser, Hermes, Kraftverkehr Nagel, Ludwig Meyer, Pfenning Logistics, TBS Rhein-Neckar i Rigterink w Niemczech oraz Camion Transport i Migros ze Szwajcarii.

Firmy te dystrybuują towary w ruchu miejskim w zupełnie różnych branżach i kategoriach. Celem badania jest określenie wymagań energetycznych i wydajności ciężarówek elektrycznych w różnych warunkach oraz porównanie efektywności środowiskowej elektrycznych samochodów ciężarowych z ciężarówkami z silnikiem Diesla w całym cyklu ich eksploatacji.

Mercedes-Benz eActros

We wrześniu br. firma Mercedes-Benz Trucks przekazała do firmy EDEKA jednego z pierwszych eActrosów. W przypadku tej firmy wyznaczona trasa to odcinek z obrzeży Berlina w Grünheide do różnych sieci supermarketów w okolicy pomiędzy 150 a 300 km. Całkowity zasięg eActrosa na jednym ładowaniu wynosi do 200 km. Jest wystarczający dystans do kolejnego pełnego ładowania baterii.

Inna firmą, która już otrzymała do testów Mercedes-Benz eActros jest niemiecki Hermes. Hermes testuje 25-tonową ciężarówkę na trasie o długości 50 km, która biegnie pomiędzy Bad Hersfeld a centrum logistycznym Hermes Friedewald w północnej Hesji. Trasa prowadzi przez pagórkowaty krajobraz i jest prowadzona od sześciu do ośmiu razy dziennie. Wymaga to co najmniej jednego ładowania między wyjazdami.

Praktyczna praca eActrosów u przewoźników została poprzedzona intensywnymi konsultacjami z Mercedes-Benz Trucks. Przede wszystkim określono specjalne wymagania klienta, określono odpowiedni wariant eActrosa i wyjaśniono zagadnienia dotyczące niezbędnej infrastruktury do ładowania ciężarówek.

25-tonowy eActros o zasięgu 200 km

Podstawą eActrosa jest podwozie klasycznego Mercedes-Benz Actros. Napęd odbywa się za pośrednictwem dwóch silników elektrycznych zamocowanych na piastach tylnej osi. Wydajność każdego z silników to 126 kW (171 KM), przy maksymalnym momencie obrotowym 485 Nm.

Maksymalne dopuszczalne obciążenie osi eActrosa wynosi 11,5 tony. Energia dla napędu jest dostarczana przez akumulatory litowo-jonowe o mocy 240 kWh. W zależności od dostępnej mocy ładowania, według Mercedesa, akumulatory mogą być w pełni naładowane w ciągu od dwóch do jedenastu godzin.

Seria testów eActros jest podzielona na dwie fazy, każda z dziesięcioma klientami. Ogółem testy potrwają dwa lata, w sumie u 20 klientów.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL