Kierowcy w USA nie chcą tachografów

Kierowcy w USA nie chcą tachografów

Według American Trucking Association, w chwili obecnej brakuje 51 000 kierowców ciężarówek w Stanach Zjednoczonych.

Przewiduje się, że brak kierowców będzie się powiększał jeszcze do 2021 roku.

Kierowcy ciężarówek odgrywają kluczową rolę w napędzaniu gospodarki narodowej. Dostarczają codzienne artykuły gospodarstwa domowego i produkty przez całą dobę i na cały kraj. Według danych ATA duże zestawy przewożą ponad 70% (10,77 miliarda ton) wszystkich towarów jakie przemieszczają się w USA. Mimo że kondycja gospodarki jest bardzo dobra, przemysł samochodowy stoi w obliczu kryzysu, który nie był odczuwalny od prawie 34 lat. Butch Rice, prezes Stallion Transportation Group w Beebe, mówi: - Firmy transportowe przechodzą kryzys. Stan ten jest najgorszy od 1984 roku. Firmy transportowe cierpią na brak kierowców. Starzy doświadczeni kierowcy masowo przechodzą na emeryturę lub zmieniają zawód.

Oczami kierowcy ciężarówki

Kierowcom nie podoba się wprowadzony od niedawna obowiązek rejestrowania czasu pracy. "Mały komputer" - jak go nazywają będzie zastępował papierowe dzienniki, do których są przyzwyczajeni kierowcy. Urządzenie na stałe śledzi czas kierowcy, czas odpoczynku i lokalizację.

Mniej kilometrów mniej pieniędzy

Przepisy dotyczące kierowców ograniczają ich czas pracy. Kierowca może być za kierownicą do 11 godzin podczas 14-godzinnego dnia pracy. Po wykonaniu tej normy kierowcy są zobowiązani do wzięcia 10 godzin wolnego. Wszystko to ma służyć zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach. Nie wszyscy kierowcy to lubią. Typowy kierowca jechał z prędkością 33 mil na tydzień, dziś jest to około 28 mil tygodniowo, a firma płaci za kilometry. W związku z tym wielu długoletnich kierowców odeszło z zawodu i szuka innej pracy.

Shannon Newton jest prezesem Stowarzyszenia Transportowego Arkansas. Nazywa aktualną sytuację "alarmującą". Mówi: - Brak kierowców, elektroniczne rejestry przyczyniają się do tego, że produkt jest dostarczany z opóźnieniem lub nie dotrzymujemy terminów lub cena transportu wynosi więcej, niż klient sie tego spodziewał. W rezultacie branża przewiduje, że w najbliższym dziesięcioleciu będzie potrzebować zatrudnić prawie 900 000 nowych kierowców w całym kraju. Rekrutacja ich; jednak może być największym wyzwaniem. Ktoś, kto powie im, że będziesz z dala od rodziny przez 7 dni lub 14 dni, bo taki jest system pracy firmy transportowej. Coraz trudniej jest przyciągnąć ludzi na ten rynek.

Jak zatrzymać kierowców?

Tak więc firmy transportowe w całym stanie i kraju zaczynają wymyślać nowe i unikalne sposoby, aby zwabić nowych i starych kierowców. - Jako właściciele firm przewozowych zawsze uważaliśmy nasze ciężarówki za oczywisty koszt, ale teraz uważamy je za jeszcze więcej lub nawet za narzędzie rekrutacyjne. W rzeczywistości wszystkie 85 zestawów są fabrycznie nowe. Każda z nich kosztuje około 160 000 USD i jest wymieniana co 20 miesięcy. Każdy samochód jest w pełni automatyczny i wyposażony w najnowocześniejsze udogodnienia dla kieroiwcy. W naszych ciężarówkach są systemy nagłośnieniowe Bose, telewizory, lodówki i kuchenki mikrofalowe - wszystkie one są teraz standardem - mówi Butch Rice.

Firmy transportowe muszą być elastyczne

Aby praca kierowcy była bardziej różnorodna dyspozytor zmienia trasy. Ale jednocześnie trasy dla kierowców są bardziej przewidywalne. Często jest tak, że gdzieś w drodze dojeżdża inny kierowca i przejmuje samochód. Chodzi o to żeby czas rozłąki z rodziną nie był zbyt długi. - W ub. roku przeciętny kierowca zarobił 58 000 USD. W tym roku przeciętny kierowca zarobił 72 000 USD. Inne firmy przewozowe oferują premie w wysokości 1500 USD lub więcej. A firmy takie jak Stallion również płacą dużą część składek na ubezpieczenie zdrowotne kierowców. Zwykle płaciliśmy 50% ich opieki zdrowotnej, teraz płacimy 68% ich opieki zdrowotnej, a teraz będziemy płacić 100% - mówi Butch Rice.

 

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.