GITD właścicielem Krajowego Systemu Poboru Opłat

GITD właścicielem Krajowego Systemu Poboru Opłat

Od 3 listopada 2018 r. poborcą opłaty elektronicznej staje się Główny Inspektor Transportu Drogowego. Zmienia się operator, ale nie zmieniają się zasady użytkowania systemu.

GITD informuje, że na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 12), a w szczególności art. 1, art. 3, art. 7 i art. 8, z dniem 3 listopada 2018 r. następuje zmiana podmiotu realizującego zadania publiczne związane z poborem opłaty za przejazd po drogach krajowych (opłaty elektronicznej) i opłaty za przejazd płatnymi odcinkami autostrad oraz wprowadzaniem, eksploatowaniem i rozwijaniem elektronicznego systemu poboru opłat.

GITD nowym operatorem Systemu Poboru Opłat viaTOLL

Za realizację tych zadań odpowiada Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD)  Na mocy przepisów ww. ustawy nowelizującej GITD staje się właścicielem Krajowego Systemu Poboru Opłat oraz poszczególnych elementów wchodzących w jego skład, w tym Elektronicznego Systemu Poboru Opłat viaTOLL.

GITD przejmuje także wszelkie prawa i obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, wynikające z umów zawartych z użytkownikami systemu viaTOLL. Począwszy od 3 listopada 2018 r. GITD staje się stroną tych umów i będzie od tej pory realizował ich postanowienia w celu zapewnienia użytkownikom warunków niezbędnych do korzystania z systemu viaTOLL i uiszczania należnych opłat.

Z dniem 2 listopada 2018 r. wygasa umowa o realizację zamówienia publicznego na stworzenie oraz wdrożenie Krajowego Systemu Poboru Opłat zawarta w dniu 2 listopada 2010 r. pomiędzy Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad a konsorcjum wykonawców.

viaTOLL bez zmian

GITD informuje, że podpisana przez użytkowników umowa ze Skarbem Państwa reprezentowanym przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, której przedmiotem jest uiszczanie opłaty za przejazd w elektronicznym systemie poboru opłat viaTOLL za pomocą urządzenia pokładowego, pozostaje wiążąca. Tym samym środki zgromadzone na koncie użytkownika nie przepadają i pozostają niezmiennie do wykorzystania na poczet przyszłych przejazdów siecią dróg płatnych. Sposób uiszczania opłaty również pozostaje bez zmian i będzie on realizowany za pośrednictwem urządzeń pokładowych, które użytkownicy systemu otrzymali w toku dotychczasowej rejestracji zakończonej podpisaniem umowy.

Przeczytaj też:
Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Przedsiębiorcy wybierając firmowe auta, patrzą przede wszystkim na cenę zakupu

Cena jest obecnie głównym kryterium decydującym o wyborze samochodów w firmach z sektora MŚP - wynika z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla na zlecenie Carefleet S.A.

Ekonomia współdzielenia w przedsiębiorstwach. Czy należy zmienić myślenie?

Co czwarta firma chce dzielić się swoimi maszynami, autami a nawet pracownikami z innymi firmami. Świat idzie w kierunku używania, a nie posiadania, i przedsiębiorcy z sektora MŚP chcą się w ten trend wpisać.

Mocna konkurencja na rynku transportowym - jak sobie skutecznie z nią radzić?

Pomimo wielu przeciwności, z którymi muszą się borykać branża TSL, można zaobserwować, że wolumen przewozów u polskich przewoźników systematycznie wzrasta.

Ubezpieczenia OC i AC w 2022 roku - jakie zmiany?

Nie jest wykluczone, że drożejące samochody, części do nich i usługi serwisowe wpłyną na ceny ubezpieczeń komunikacyjnych w 2022 roku. Ale także wraz ze wzrostem płacy minimalnej, w przyszłym roku, urosną także kary za brak obowiązkowego OC.

Badanie Verizon Connect

Nikogo nie trzeba już przekonywać, że dzięki telematyce organizacja pracy jest bardziej wydajna i łatwiejsza. Firmy odnotowują również zmniejszenie liczby wypadków, a 52% – obniżenie kosztów paliwa.

Transport obciążony ponad normę - do udźwignięcia już 1,2 mld zł zobowiązań

Według danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, w pandemii długi firm transportowych wzrosły o 27% i obecnie przekraczają już 1,2 mld zł.

Kierowcy ciężarówek czekający na pod rampą tracą cały dzień, a ile tracą szukając wolnego parkingu?

Jedna godzina dziennie na znalezienie parkingu, 20 godzin tygodniowo na czekanie na rozładunek.

Według GUS inflacja w transporcie rekordowa!

Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki i gwiazdka oznaczają sezon zakupów prezentów, które trzeba dowieść do magazynów i sklepów. Tzw. wysoki sezon w branży transportowej i duże zapotrzebowanie na te usługi wpływają na wzrost cen.

Wyszukiwarka

Informacje