Elektryczny autokar Flixbus obsłuży regularną linię

Elektryczny autokar BYD C9 Flixbus

Autokar chińskiego producenta BYD od wczoraj obsługuje 110 km trasę pomiędzy frankfurckim portem lotniczym, a dworcem autobusowym w Mannheim.

Autokar elektryczny zabiera na pokład ok. 40 pasażerów, a jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi 200 km. Autobus będzie ładowany raz lub dwa razy dziennie. Stacje ładowania znajdują się: na głównym dworcu autobusowym w Mannheim oraz we Frankfurcie. Każda z nich ma 80 kW mocy. Czas ładowania wyniesie od trzech do czterech godzin.

Na 110-kilometrową trasę pomiędzy Frankfurtem a Mannheim, która będzie miała kilka przystanków, 12-metrowy BYD C9 zabierze do 40 pasażerów. Elektryczny autobus może osiągnąć prędkość maksymalną 90 km/h.

Autokar elektryczny Yutong i BYD C9

Autokar elektryczny FlixBusa w Niemczech będzie zasilany energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii dostarczaną przez Greenpeace Energy. Jak deklaruje przewoźnik, tylko w pierwszym roku kursowania pozwoli to zmniejszyć emisję ok. 82 ton CO2.

Uruchomienie połączenia jest efektem udanego pilotażu, który został wcześniej przeprowadzony we Francji na autobusie marki Yutong. Od kwietnia 2018 roku elektryczny autobus FlixBusa kursował na 130-kilometrowej trasie Paryż - Amiens.

Flixbus celowo wybrał modele od dwóch różnych producentów, ponieważ testuje różne autokary elektryczne na długich dystansach.


Niemiecki przewoźnik działa również na polskim rynku, choć na razie wszystkie jego połączenia są obsługiwane pojazdami zasilanymi silnikiem Diesla.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL