100 Volvo F89 dla Sovtransavto

Volvo F89

Kartka z kalendarza - 50 lat Sovtransavto.

Jeden z gigantów transportowych Europy, największa firma przewozowa w ZSRR i bezpośredni konkurent lub też sojusznik naszego rodzimego PEKAES-u.

Volvo F89 dla Sovtransavto

Sovtransavto obchodzi 50. rocznicę założenia. Jednak 50. rocznica Sovtransavto zbiegła się z inną, znacznie ciekawszą, rocznicą w historii firmy. Dokładnie 45 lat temu, w 1973 roku, firma dostała pierwsze ciężarówki Volvo. Było to sto ciągników F89 w konfiguracji 6x4.

Były to pierwsze zagraniczne samochody ciężarowe zakupione przez Związek Radziecki.


Historia Sovtransavto rozpoczyna się we wrześniu 1963 r., Kiedy to oficjalnie ustanowiono międzymiastowy oddział komunikacji miejskiej Głównej Dyrekcji Ministerstwa Transportu i Zabezpieczenia Społecznego RSFSR. Równolegle z oddziałem w Moskwie otwarto oddział w Leningradzie.

Uchwałą Rady Ministrów ZSRR z 1 lipca 1968 r. "W sprawie środków na rzecz dalszego rozwoju międzynarodowego transportu towarów i pasażerów transportem samochodowym ZSRR" odpowiedzialność za organizację i prowadzenie transportu między Związkiem Radzieckim a krajami zagranicznymi została powierzona Ministerstwu Zabezpieczenia Społecznego RSFSR. W opracowaniu tego dekretu oddział oddziału utworzył Główną Dyrekcję Międzynarodowej Komunikacji Samochodowej "Sovtransavto".

Tak więc w 1968 r. Po raz pierwszy pojawił się znany skrót Sovtransavto. Generalna Dyrekcja "Sovtransavto". Na początku lat siedemdziesiątych utworzono bazę produkcyjną i utworzono flotę Sovtransavto złożoną z 300 jednostek. Głównym taborem w tym okresie był MAZ. W pierwszym etapie transport odbywał się tylko pomiędzy krajami obozu socjalistycznego i Finlandii.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na transport, pojawiła się potrzeba stworzenia bardziej nowoczesnego i wydajnego taboru. W roku 1973 po raz pierwszy zakupiono pojazdy zagraniczne: 100 ciężarówek marki Volvo F89 i naczep wyprodukowanych przez firmę Trailor z Francji. Pierwsze doświadczenia z "zachodnią" technologią zakończyły się sukcesem, i od tego momentu znaczna część samochodów ciężarowych zaczęła być nabywana w Europie Zachodniej.

W 1975 r. do Sovtransavto trafiły pierwsze 100 ciężarówek marki Mercedes-Benz (MB 2232). W przyszłości zakup samochodów od koncernu Daimler stanie się priorytetem. W roku 1998 r. odebrano 2000. ciężarówkę marki Mercedes-Benz. Uzupełnieniem parku Sovtransavto w późniejszych latach były marki Volovo i IVECO, później - MAN.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL