100 Volvo F89 dla Sovtransavto

Volvo F89

Kartka z kalendarza - 50 lat Sovtransavto.

Jeden z gigantów transportowych Europy, największa firma przewozowa w ZSRR i bezpośredni konkurent lub też sojusznik naszego rodzimego PEKAES-u.

Volvo F89 dla Sovtransavto

Sovtransavto obchodzi 50. rocznicę założenia. Jednak 50. rocznica Sovtransavto zbiegła się z inną, znacznie ciekawszą, rocznicą w historii firmy. Dokładnie 45 lat temu, w 1973 roku, firma dostała pierwsze ciężarówki Volvo. Było to sto ciągników F89 w konfiguracji 6x4.

Były to pierwsze zagraniczne samochody ciężarowe zakupione przez Związek Radziecki.


Historia Sovtransavto rozpoczyna się we wrześniu 1963 r., Kiedy to oficjalnie ustanowiono międzymiastowy oddział komunikacji miejskiej Głównej Dyrekcji Ministerstwa Transportu i Zabezpieczenia Społecznego RSFSR. Równolegle z oddziałem w Moskwie otwarto oddział w Leningradzie.

Uchwałą Rady Ministrów ZSRR z 1 lipca 1968 r. "W sprawie środków na rzecz dalszego rozwoju międzynarodowego transportu towarów i pasażerów transportem samochodowym ZSRR" odpowiedzialność za organizację i prowadzenie transportu między Związkiem Radzieckim a krajami zagranicznymi została powierzona Ministerstwu Zabezpieczenia Społecznego RSFSR. W opracowaniu tego dekretu oddział oddziału utworzył Główną Dyrekcję Międzynarodowej Komunikacji Samochodowej "Sovtransavto".

Tak więc w 1968 r. Po raz pierwszy pojawił się znany skrót Sovtransavto. Generalna Dyrekcja "Sovtransavto". Na początku lat siedemdziesiątych utworzono bazę produkcyjną i utworzono flotę Sovtransavto złożoną z 300 jednostek. Głównym taborem w tym okresie był MAZ. W pierwszym etapie transport odbywał się tylko pomiędzy krajami obozu socjalistycznego i Finlandii.

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na transport, pojawiła się potrzeba stworzenia bardziej nowoczesnego i wydajnego taboru. W roku 1973 po raz pierwszy zakupiono pojazdy zagraniczne: 100 ciężarówek marki Volvo F89 i naczep wyprodukowanych przez firmę Trailor z Francji. Pierwsze doświadczenia z "zachodnią" technologią zakończyły się sukcesem, i od tego momentu znaczna część samochodów ciężarowych zaczęła być nabywana w Europie Zachodniej.

W 1975 r. do Sovtransavto trafiły pierwsze 100 ciężarówek marki Mercedes-Benz (MB 2232). W przyszłości zakup samochodów od koncernu Daimler stanie się priorytetem. W roku 1998 r. odebrano 2000. ciężarówkę marki Mercedes-Benz. Uzupełnieniem parku Sovtransavto w późniejszych latach były marki Volovo i IVECO, później - MAN.

Przeczytaj też:
Nielegalnie zatrudnieni obcokrajowcy i płacenie pod stołem kierowcom ciężarówek skończyło się gigantycznymi karami

Firma transportowa z Amersfoort i jej szef zostali ukarani grzywną w wysokości 378 000 euro. Ponadto skonfiskowano ciężarówki firmy, jako depozyt do zabezpieczeń ewentualnych roszczeń.

 

Dostawcze Mercedesy mogą liczyć na wsparcie serwisów

We wszystkich europejskich krajach nieprzerwanie działają policja, straż pożarna, ambulanse, służby komunalne, usługi techniczne, logistyczne i dostawy towarów.

 

Darmowe napoje na stacjach Circle K

Firma wspiera służby ratunkowe.

 

Czy na rynku zabraknie nowych ciężarówek? Fabryki wstrzymują produkcję

Brakuje komponentów do produkcji samochodów ciężarowych.

 

Nowy MAN TGX - filmowe ciekawostki Nowe ciężarówki MAN - odkrywamy kulisy kampanii reklamowej SimplyMyTruck (video)

Agencja reklamowa Jung von Matt / Saga opracowała kampanię reklamową nowej generacji ciężarówek MAN Truck & Bus.

 

Czy nowy MAN TGX będzie najtańszą ciężarówką na rynku?

Najbardziej tajemniczy skrót ostatniej dekady NTG został wreszcie odszyfrowany.

Nowa rodzina MAN TG - idealne dopasowanie do wymagań klienta transportowego

Joachim Drees zarządza w MAN Truck & Bus SE od 2015 roku.

Elektryczne MAN-y zakupione przez No Limit

W dniu 05 lutego 2020 w Centrum Nowej Mobilności na warszawskim Powiślu firma No Limit zaprezentowała nowe samochody dostawcze MAN TGE z napędem elektrycznym.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL