Ze Stolicy znikną autobusy z silnikiem Diesla

Ze Stolicy znikną autobusy z silnikiem Diesla

Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg nieograniczony na zakup 130 autobusów elektrycznych. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 5 grudnia.

Autobusy elektryczne w Warszawie

Jest to jeden z największych europejskich przetargów na dostawę autobusów elektrycznych i jeden z największych projektów w dziedzinie elektromobilności. Zamówienie obejmuje dostawę 130 przegubowców. Pierwsze pojazdy mogą pojawić się w stolicy jeszcze w 2019 roku. Po zakończeniu dostaw z Traktu Królewskiego znikną ostatnie autobusy z silnikami Diesla.

Wg specyfikacji przetargowej każdy z autobusów ma być wyposażony w automat biletowy, monitoring, elektroniczną informację pasażerską, oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących.

Zielone światło dla Elektromobilności 

Jest to już czwarty i największy przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich odbył się w 2014 r. (wygrał Solaris), kolejny – w roku 2016 (wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno) a następny w 2017 r. (ponownie wygrał Solaris).

W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice Warszawy wyjechało 1167 niskopodłogowych autobusów - w tym 4 autobusy z napędem hybrydowym, 30 elektrycznych i 35 autobusów z napędem gazowym. Miejskie Zakłady Autobusowe obecnie inwestują tylko w tabor elektryczny lub niskoemisyjny – latem br. podpisano umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG (z opcją rozszerzenia do 110 sztuk). Pojazdy z tego kontraktu pojawią się w Warszawie już wiosną przyszłego roku.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL