TRATON Group jako właściciel Scania i MAN
TRATON AG osiągnął znaczny wzrost dostaw pojazdów użytkowych w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku.
Od stycznia do września Grupa dostarczyła około 15% więcej pojazdów niż w roku ubiegłym. W sumie wyniosło to 166 330 pojazdów marki MAN Truck & Bus, Scania i Volkswagen Caminhões e Ônibus.
- Cały nasz zespół wykonał dobrą robotę w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy - mówi Andreas Renschler, dyrektor generalny TRATON AG i członek zarządu Volkswagen AG. - Jednak bardzo dobre wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku nieznacznie spadły w trzecim kwartale.
Wszystkie trzy marki ciężarowe przyczyniły się do tego rozwoju. Liczba pojazdów przekazanych klientom przez MAN Truck & Bus wzrosła o 15%, do 72.040. Liczba dostaw ciężarówek i autobusów Scania wzrosła do 68 640 sztuk, czyli o około 7% więcej niż w roku poprzednim. W wyniku ożywienia gospodarczego w Brazylii popyt na pojazdy Volkswagen Caminhões e Ônibus znacznie się poprawił, o około 43%, do 27 360 sztuk. Łącznie TRATON dostarczył 155 070 ciężarówek (+ 12%) i 16 390 autobusów (+ 22%).
Wzrost na rynku samochodów ciężarowych
Utrzymujące się pozytywne wyniki gospodarcze na najważniejszych rynkach na całym świecie zapewniły firmie dobrą pozycję w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy.
Z udziałem w rynku wynoszącym około 31% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku, TRATON pozostaje liderem rynku ciężarówek w regionie UE28 + 2 (UE, Norwegia, Szwajcaria). Korzystając z ciągłych dobrych wyników europejskiego rynku pojazdów użytkowych, Grupa dostarczyła 83 030 samochodów ciężarowych, co oznacza wzrost o około 9% w porównaniu z rokiem poprzednim.
TRATON poza Europą
W Ameryce Południowej marki sprzedały 29 630 samochodów ciężarowych, co zwiększyło ich dostawy o 40% w porównaniu z bardzo złym okresem ubiegłego roku. Wzrost był korzystny przede wszystkim ze wzrostu popytu w Brazylii po ciągłym ożywieniu gospodarczym tego kraju. TRATON pozostaje zdecydowanym liderem rynku brazylijskiego rynku samochodów ciężarowych, odpowiadając za około 40%.
W wyniku trwałego ożywienia rosyjskiej gospodarki liczba pojazdów przekazanych klientom w Rosji znacznie wzrosła, o około 17%, do 8 000 sztuk.
W regionie Azji i Pacyfiku liczba dostarczonych pojazdów spadła o około 6% rok do roku, do 10 530 ciężarówek, napędzanych przez czynniki takie jak słabszy popyt w Chinach.
W Afryce liczba dostaw była stabilna na poziomie z poprzedniego roku, na poziomie 5320 ciężarówek.
W regionie Bliskiego Wschodu dostawy spadły o około 10% do 5220 ciężarówek.
TRATON Group - sojusz z Chinami i Japonią
Ponadto firma TRATON rozszerzyła swoją obecność w Azji poprzez zawieranie partnerstw: Z Sinotruk została zawarta umowa o utworzeniu joint venture w celu opracowania ciężkiej ciężarówki MAN na rynek chiński. A z japońskimi Hino Motors, TRATON będzie współpracował w dwóch obszarach zamówień i e-mobilności w przyszłości. Ponadto TRATON nawiązał kolejną współpracę z amerykańskim specjalistą ds. Oprogramowania, firmą Solera, w celu opracowania wspólnych rozwiązań, takich jak zarządzanie flotą, usługi dla kierowców i cyfrowe rozwiązania sprzedażowe. - Usługi cyfrowe są jednym z czynników wzrostu w przyszłości - mówi Andreas Renschler. - Mamy już silną pozycję w środowisku cyfrowym i będziemy konsekwentnie podążać tą ścieżką - wykorzystując zarówno nasze własne zasoby, jak i naszych partnerów. Innowacyjne rozwiązania i projekty skoncentrowane na alternatywnych napędach i rozwiązaniach cyfrowych również ukształtowały naszą działalność w ostatnim kwartale.
MAN Truck & Bus uruchamia projekt autonomicznej elektrycznej ciężarówki
Podczas IAA 2018 MAN Truck & Bus był jednym z pierwszych producentów, którzy przedstawili w pełni elektryczne rozwiązania dla całej gamy miejskiej logistyki o masie od 3 do 26 ton. Nowością był MAN CitE, elektryczny samochód ciężarowy. Ten 15-tonowy pojazd do dystrybucji w mieście został opracowany w rekordowym czasie 18 miesięcy. Pierwsza elektryczna ciężarówka MAN eTGM, jest już na testach u dziewięciu różnych klientów.
Na początku października uruchomiono autonomiczny projekt jazdy: MAN Truck & Bus i Hamburger Hafen und Logistik AG. Firmy wspólnie testują ciężarówki, które będą w pełni autonomicznie poruszać się po autostradzie A7 i będą automatycznie ładowane i rozładowywane. Testowanie rozpocznie się na początku 2019 r., a testy w Monachium i na autostradzie A7 rozpoczną się od połowy 2020 r.
Scania rozwija alternatywne systemy napędowe
Na targach IAA w Hanowerze Scania przedstawiła cyfrowe rozwiązanie, w którym plan trasy uwzględnia strefy z ograniczeniami ruchu pojazdów ciężarowych lub ograniczenia emisji spalin lub hałasu.
Na targach firma zaprezentowała wyłącznie pojazdy wyposażone w układy napędowe przeznaczone do paliw odnawialnych i alternatywne rozwiązania - w tym pierwszy na świecie autobus z napędem LNG (płynny gaz ziemny), hybrydową ciężarówkę typu plug-in i całkowicie elektryczny autobus miejski.
Scania i MAN we wspólnym konwoju
Ścisła współpraca między markami z Grupy TRATON przynosi owoce: w Hanowerze Scania i MAN zaprezentowali wyniki wspólnej pracy obu marek biorących udział w projekcie Platooning - pokazano konwój składający się z pojazdów Scania i MAN.
RIO rozszerza się dzięki nowym usługom i partnerom
Otwarty, oparty na chmurze, ekosystem logistyczny RIO zapewnia niezależne od dostawców cyfrowe usługi dla globalnego łańcucha dostaw, a jego baza jest nastawiona na znaczną przyszłość. W roku 2019 VW Caminhões e Ônibus będzie również używać platformy RIO jako standardowego wyposażenia w nowych ciężarówkach. RIO jest platformą cyfrową służącą do wymiany danych między samochodami ciężarowymi a chmurą. Jako otwarty ekosystem, RIO stale integruje nowych partnerów - w tym, ostatnio, MAN DigitalServices oraz VDO i Wabco. Łącznie RIO jest wykorzystywane przez ponad 2700 operatorów flot, a 450 000 pojazdów TRATON GROUP jest już w globalnej sieci.