Francja do 40 ton
Francja chce dostosować swoje przepisy dotyczące dyrektywy 96/53 / WE do końca bieżącego roku i zmniejszyć maksymalną masę samochodów ciężarowych w ruchu granicznym z 44 do 40 ton.
Flamandzka organizacja TLV nie jest zachwycona tym faktem i mówi o "hipokryzji". Francuska organizacja przewoźników TLV zakwestionowała propozycję francuskiego Ministerstwa Transportu dotyczącą interpretacji przepisów WE.
44 tony dla ruchu transgranicznego
Interpretacja, którą obecnie daje ministerstwo, oznacza, że dyrektywę 96/53 / WE należy postrzegać przy maksymalnej wadze 40 ton dla transportu międzynarodowego. Wyjątkiem jest ruch intermodalny, gdzie całkowita masa własna może wynieść 44 tony. Francja nie chce też porozumienia z Belgią, gdzie obowiązują 44 tony.
Ministerstwo Transportu chce przekształcić nową interpretację w legislację i przygotować ją na koniec tego roku. Nowa zasada oznacza również, że policja może natychmiast zgłosić naruszenia maksymalnej wagi 40 ton, również bezpośrednio na granicy kraju.
- TLV wzywa do zaprzestania francuskiej hipokryzji. W przypadku, gdy dwa sąsiednie kraje dopuszczają taką samą maksymalną masę 44 ton na swoim terytorium - powiedział Lode Verkinderen, sekretarz generalny TLV.
TTM.nl