Nie musisz kupować Mercedesa żeby mieć kamerę...
MirrorCam oferowany w najnowszym Actrosie wzbudził duże zainteresowanie. Bezlusterkowy Mercedes oficjalnie zapoczątkował seryjny montaż zewnętrznych kamer zastępujących lusterka.
Nie musisz kupować nowego Mercedesa żeby mieć kamerę. Patrząc na oferty rynkowe można z łatwością dostrzec, że system kamer można oficjalnie zamówić również do innych marek samochodów ciężarowych. W nie fabrycznym pakiecie są obecnie dostępne rozwiązania eliminujące tradycyjne lusterka. Kamery MirrorEye firmy Stoneridge-Orlaco można montować we wszystkich samochodach ciężarowych.
DAF bez lusterek
Widoczny na zdjęciu DAF XF przeszedł właśnie transformację i stracił swoje duże "uszy". Czy wygląda lepiej - oceńcie sami, jednak wrażenia wynikające z poprawy widoczności są bezcenne. MirrorEye zwiększa bezpieczeństwo, pokrywając większe pole widzenia niż lustrzane klasy II, IV i V. Dzięki lepszemu widokowi możesz wygodnie poruszać się i manewrować we wszystkich sytuacjach drogowych.
Jakie są zalety MirrorEye?
MirrorEye sprawia, że regulacja lusterek jest już przeszłością. Dzięki optymalnemu ustawieniu monitorów każdy kierowca, zarówno duży, jak i mały, zawsze ma dobry widok obrazu z kamery HD. Ponieważ monitory są instalowane w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, nie ma potrzeby odchylania głowy w poszukiwaniu odpowiedniej widoczności.
MirrorEye zapewnia zawsze ostry i szczegółowy obraz, nawet w obliczu słabego słońca, deszczu, śniegu i pyłu. Kamery dostosowują się bezproblemowo do warunków światła i do ciemności np. w tunelach.
Kamery, rozmieszczone na zewnątrz kabiny ciężarówki, są odporne na wstrząsy i wibracje, mają stopień ochrony IP69K w zakresie odporności na kurz i wodę i mogą pracować w temperaturach od -40 ° C do + 85 ° C.
Kamery i monitory MirrorEye
W przypadku MirrorEye, Orlaco używa dwuskładnikowego zestawu kamer dla klas II i IV. Kamery znajdują się w jednostce kamery zamontowanej na ciele wózka za pomocą interfejsu specyficznego dla pojazdu. Kamery klasy V mogą być zintegrowane z kamerami jako opcja. Zdjęcia w czasie rzeczywistym z kamer są wyświetlane na podzielonym ekranie na dwóch 12,3-calowych monitorach. Podobnie jak w przypadku konwencjonalnych lusterek, widok klasy II jest pokazany u góry monitora, a widok klasy IV znajduje się na dole. Obrazy z kamery klasy V są wyświetlane na opcjonalnym, oddzielnym 10-calowym monitorze.