Jakie naczepy kupują polskie firmy transportowe?

naczepa KRONE

We wrześniu 2018 r. liczba rejestracji na rynku nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów wyniosła 6591 szt.

Był to poziom zbliżony do osiągniętego w analogicznym miesiącu ub.r. (-0,3%; -22szt.) i nieznacznie niższy niż miesiąc wcześniej (-1,4%; -96 szt.).

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t we wrześniu br. zarejestrowano 2162 pojazdy (-0,8%) i był to ich pierwszy miesiąc bez wzrostu od sierpnia ub.r. Rezultat ten był wyższy o 15,2% w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

Od początku roku zarejestrowano łącznie 64 954 przyczepy i naczepy wszystkich rodzajów. Przewaga nad analogicznym okresem ub.r. wynosi 6,2%. Rejestracje przyczep zwiększyły się o 4,1% a naczep o 12,1%. Grupa ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła w tym czasie 20 197 szt. i wzrost 12,9% w skali roku.

Przyczepy i naczepy pow. 3,5 t DMC

W grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t od początku 2018r. zarejestrowano 20 197 szt. Przyczep przybyło 2058 szt. (+19,7%) a naczep 18 139 szt. (+12,2%).

W rankingu marek na pierwszym miejscu od stycznia do września br. prowadzą:
- Schmitz Cargobull (EWT Truck & Trailer Polska), który sprzedał 4613 szt., więcej o 15% pojazdów niż w takim samym czasie w 2017 r. - - Na drugim miejscu bez zmiany jest marka Krone (3463 szt.), która osiągnęła stabilnie zbliżony wynik do ubiegłorocznego w tym samym czasie (+0,2%).
- Na trzeciej pozycji znalazł się Wielton. Przekroczył on 3 tys. wydań i poprawił ubiegłoroczny rezultat o 3,5%.
- KOEGEL - dostarczył klientom 1585 pojazdów i osiągnął wzrost +12,1%.
- Za nim na piątym miejscu również bez zmiany KAESSBOHRER ze znacznie skromniejszym wynikiem – 864 szt. ale wyższym wzrostem
(+30,7%).

Na uwagę wśród pierwszej 20. zasługuje chińska marka CIMC utrzymująca się na 14. pozycji z najwyższym tempem wzrostu (+279,4%) w skali roku. Jest ona mocniej obecna na rynku od 2017r. kiedy zajęła w ogólnym rankingu 22. miejsce (17. tylko wśród naczep, gdzie teraz jest 12.).

Naczepy plandeki, skrzynie-plandeki

Od stycznia do września 2018 roku wśród naczep o DMC pow. 3,5 t. (18 139 szt.) największą grupę stanowiły, bez zmiany, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe, zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 10 338 szt. (+592 szt.;+6%). Ich udział w tej części rynku wyniósł 57%. Na drugim miejscu również bez zmiany są wywrotki, których przybyło 3353 (+34%). Zajęły 18,5% tej części rynku a 13% przypadło na trzecim miejscu furgonom (2384 szt.; +12%). Wyróżniono wśród nich 1 849 (+14%) chłodni i 477 (+4%) furgonów uniwersalnych oraz 57 izoterm (+1 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5t, których od początku 2018 r. odnotowano 2058 szt. (+20%) zasadniczą część stanowią przyczepy kurtynowe i skrzyniowe, których przybyło 1 362 szt. i jest ich więcej o 23% niż rok wcześniej (+250 szt.). Zarejestrowano też m.in. 105 przyczep kłonicowych (+67%), 51 furgonów (+31%), 49 cystern. Wśród furgonów znalazło się 30 chłodni i 11 izoterm.

Źródło: PZPM.org.pl

Przeczytaj też:
Bernd Hoffmann nie żyje

Na końcu ubiegłego roku branżę TSL spotkała przykra wiadomość, w dniu 8 grudnia zmarł Bernd Hoffmann były Prezes Zarządu Schmitz Cargobull i członek Rady Nadzorczej.

Sprzedaż naczep w 2021 roku z rekordowym wynikiem

Dobra passa trwa nieprzerwanie od 15. miesięcy. Przy czym od marca do sierpnia br. utrzymywał się wzrost trzycyfrowy, a od września utrzymuje się w wymiarze dwucyfrowym.

Kolejny punkt serwisowy EWT Automotive dedykowany ciężarówkom

Nowy punkt obsługi pojazdów ciężarowych Truck Dedication mieści się w Jeżewie Starym niedaleko Białegostoku.

Sprzedaż nowych naczep w listopadzie 2021 r

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w listopadzie 2021r. rynek nadal dynamicznie się rozwijał - rejestracje osiągnęły 2696 szt. przy wzroście r/r o 37,1%.

Schwarzmüller Polska obiecuje wzrost sprzedaży

Ponad 1100 przyczep zarejestrowanych w Polsce pozwoliło zrealizować z nawiązką ambitny cel sprzedaży grupy Schwarzmüller na rok 2021.

Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express

Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.

Langendorf produkuje w Polsce

W dniu wczorajszym mieliśmy okazję zwiedzić nowy zakład produkcyjny firmy Langendorf i jednocześnie siedzibę spółki Langendorf Polska mieszczącej się w Wieluniu.

 

Październikowe wzrosty sprzedaży naczep

Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zwiększyły się w październiku o 22,1% r/r do poziomu 2223 szt. i jednocześnie zwiększyły się o 11,3% m/m (+223 szt.). Daje to nadzieję, że rynek przyczep i naczep będzie się również dalej rozwijał.

Schmitz Cargobull - masowy spadek zamówień i szybka poprawa

Rok finansowy 2020/21 w Schmitz Cargobull to przede wszystkim sytuacja związana z koronawirusem, jednak firmie szybko udało się osiągnąć pozytywny wynik i utrzymać swoją pozycję rynkową, jako wiodącego europejskiego producenta naczep.

Wyszukiwarka

Informacje