IVECO triumfuje w wyścigach samochodów ciężarowych

FIA 2018 IVECO

Jochen Hahn, prowadzący samochód IVECO Stralis, zapisał się w historii tych zawodów, zdobywając tytuł mistrzowski już po raz piąty.

Po ostatnim zwycięstwie na torze "De La Sarthe" w Le Mans (Francja) IVECO może już uważać się za zwycięzcę Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Ciężarowych FIA 2018. Marka zdominowała cały sezon, wygrywając w sumie 14 wyścigów.

Mistrzostwa Europy Samochodów Ciężarowych FIA 2018

Triumf w Wyścigowych Mistrzostwa Europy Samochodów Ciężarowych FIA 2018 firma IVECO zawdzięcza zespołowi Die Bullen von IVECO Magirus oraz wyczynom Jochena Hahna, który w klasyfikacji kierowców również zajął pierwsze miejsce. Hahn zapewnił sobie historyczny piąty tytuł mistrzowski w tych zawodach po drugim zwycięstwie w czasie weekendowych wyścigów na torze Le Mans. Steffi Halm — debiutująca w samochodzie ciężarowym IVECO z numerem 44 jako nowa liderka zespołu Schwabentruck i jedyna kobieta startująca w mistrzostwach — zajęła szóste miejsce.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, tak skomentował te osiągnięcia: - 29-30 września 2018 na torze Le Mans nasi kierowcy wygrali trzy z czterech wyścigów i zajęli sześć z 12 możliwych miejsc na podium. Ostatecznie marka IVECO, wspólnie z zespołem Die Bullen von IVECO Magirus, osiągnęła najważniejszy cel. Wiemy, że dysponujemy bardzo konkurencyjnym i niezawodnym samochodem ciężarowym, który znów udowodnił, że może skutecznie rywalizować na najwyższym poziomie również na torze, podobnie jak wtedy, gdy jest eksploatowany przez naszych klientów. Po raz kolejny praca zespołowa została nagrodzona. Ten wspaniały wynik jest zasługą nie tylko samych kierowców, ale także całej ekipy techników, inżynierów i mechaników.

IVECO bierze udział w Wyścigowych Mistrzostwach Europy Samochodów Ciężarowych FIA 2018 jako techniczny sponsor Die Bullen von IVECO Magirus — wspólnej ekipy zespołów Hahn Racing i Schwabentruck. Schwabentruck Team reprezentuje markę od 9 lat, natomiast Team Hahn startuje wyścigowym samochodem ciężarowym Stralis drugi rok z rzędu.

IVECO Stralis 440 E 56 XP-R

Marka udostępniła ekipie dwie wyścigowe ciężarówki Stralis 440 E 56 XP-R o masie 5,3 tony, napędzane silnikami IVECO Cursor 13 o imponującej mocy 1180 KM i generującymi ponad 5000 Nm momentu obrotowego. Pojazdy te zostały specjalnie zaprojektowane i wyposażone tak, aby mogły rozwijać maksymalną dozwoloną regulaminem sportowym prędkość 160 km/h, a zespoły przeprowadziły ich gruntowną modernizację.

Przeczytaj też:
Program flotowy MOYA Firma ma już 10 lat!

Rozwój oferty flotowej jest jednym z priorytetów dla spółki Anwim – właściciela i operatora ogólnopolskiej sieci stacji paliw MOYA. W tym roku ma miejsce jubileusz dziesięciolecia istnienia na rynku kart MOYA firma.

Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje