Głos Niemców w sprawie transportu

samochody bez kierowcy - autonomiczne ciężarówki

Coraz więcej samochodów ciężarowych porusza się po autostradach i drogach krajowych w Niemczech, co skutkuje rosnącą liczbą poważnych wypadków z ich udziałem.

Z ankiety przeprowadzonej przez firmy Bosch i Innofact AG wynika, że Niemcy czuliby się bezpieczniej na drogach po których poruszałyby się autonomiczne ciężarówki. 40 procent respondentów wolałaby, aby w autonomicznych ciężarówkach znajdował się kierowcę w kabinie, ale już dla co trzeciego badanego – nie jest to konieczne. W rzeczywistości jeden na czterech respondentów miałby więcej zaufania do autonomicznej ciężarówki niż do człowieka za kierownicą. Na razie ciężarówki bez kierowcy wciąż są niezrealizowaną wizją przyszłości. Badanie pokazuje jednak, że w Niemczech coraz częściej zautomatyzowane ciężarówki są uznawane jako te bardziej bezpieczne. Inteligentne rozwiązania techniczne na pokładzie takich ciężarówek mogą zapobiec dużej liczbie wypadków – dziewięć na dziesięć kolizji wynika z błędu ludzkiego.

Bezpieczny transport ciężarówkami

- Ruch związany z przewozami towarów na niemieckich drogach musi stać się bezpieczniejszy i bardziej wydajny, ponieważ nie dotyczy tylko spedytorów i handlu, ale wszystkich użytkowników dróg – mówi dr Markus Heyn, członek zarządu Robert Bosch GmbH. Bosch ma jasną wizję – drogowy transport towarów w przyszłości powinien być nie tylko bezwypadkowy, ale także wolny od emisji spalin i stresu – dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. 57% badanych zadeklarowało, że czuje się szczególnie niebezpiecznie w krytycznych sytuacjach z udziałem ciężarówek – na przykład podczas wjeżdżania na autostradę lub podczas wykonywania przez kierowcę ciężarówki manewru skrętu. Więcej niż jedna osoba na dwie uważa, że na drogach jest zbyt wiele pojazdów do przewozu towarów. Około połowa respondentów twierdzi, że największym problemem jest blokowanie ruchu przez zaparkowane ciężarówki. Inne czynniki powodujące zdenerwowanie to: spaliny emitowane przez pojazdy użytkowe (50 procent) i hałas (43 procent). Tylko co piąty respondent stwierdził, że ruch ciężarówek mu nie przeszkadza.

Niemcy krytycznie nastawieni do transportu

Z ankiety wynika również, że niewiele osób jest gotowych zrobić wszystko, aby odciążyć transport dostaw. Na przykład 73 procent Niemców stwierdziło, że nie chce kupować mniej w internecie. 49 procent badanych jest chętnych na kompromis, akceptując dłuższe czasy oczekiwania na dostawy paczek jako sposób na zmniejszenie natężenia ruchu – przyjmując kuriera tylko raz w tygodniu, a nie codziennie. Jednak co czwarty respondent stwierdził, że ograniczyłby transport dostaw, zwracając mniej towarów, a 36 procent zamawiałoby dostarczenie paczki do centralnego paczkomatu lub punktu odbioru, a następnie odebrałoby je osobiście. Chętnych do płacenia więcej za paczki, które mają być dostarczone, na przykład wieczorem w celu odciążenia ruchu w ciągu dnia, jest tylko 15 procent respondentów.
Badanie pokazuje, że Niemcy bardzo krytycznie odnoszą się do transportu towarów, zarówno na autostradach, jak i w miastach. Faktem jest jednak to, że transport drogowy wzrośnie o kolejne 50 procent do roku 2040 (źródło: analizy Shell). To sprawia, że tym ważniejszym zadaniem staje się sprostanie naglącym wyzwaniom, takim jak zapobieganie wypadkom i odciążenie ruchu towarowego.

W badaniu zatytułowanym "Samochody użytkowe w ruchu drogowym" wzięło udział 1068 osób w wieku od 18 do 69 lat na terenie Niemiec. Badanie przeprowadzono w sierpniu 2018 roku na zlecenie firmy Bosch i Innofact AG.

Przeczytaj też:
Kolejne nowe ciężarówki pojawią się w tym roku w firmie Drutex

Drutex, kolejny rok wymienia flotę. W ubiegłym roku odebrali pierwsze MAN-TGX. W tym roku powtórzą zakup.

Martin Lundstedt, Volvo Group - nowym przewodniczącym Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA

Wczoraj Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) wybrało Martina Lundstedta, dyrektora generalnego Volvo Group, na przewodniczącego rady ds. pojazdów użytkowych na nadchodzący rok.

Sprzedaż ciężarówek MAN podchodzi do poziomu sprzed kryzysu w 2021 roku

W 2021 roku MAN Truck & Bus dostarczył swoim klientom znacznie więcej pojazdów użytkowych, zbliżając się tym samym do poziomu sprzed wybuchu pandemii.

Rok 2021 w branży samochodów ciężarowych

W 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc pow. 3,5 t wyniósł 32 684 szt. co przełożyło się na 58,1% wzrost (+12 012 szt.).

Foton Daimler Auman Galaxy zdobywa nagrodę chińskiej ciężarówki roku 2022

W dniu 28 grudnia 2021 r. w Pekinie, podczas ceremonii wręczenia i rozdania nagród chińskiej ciężarówki roku (CTOY 2022), która odbyła się online, jury przyznało nagrodę Li Jianowi, wiceprezesowi Foton Motor Group.

MOYA otworzyła kolejnych pięć stacji paliw

Kolejne pięć stacji paliw zaczęły funkcjonować w sieci MOYA. Są to stacje franczyzowe – w Rzeszowie i Choroszczy (woj. Podlaskie) oraz własne – w Kościerzynie (woj. Pomorskie), w Poznaniu i w Głogowie.

Zniesienie obowiązkowego badania technicznego pojazdów

Parlament rosyjski wierzy, że bezpieczeństwo ruchu drogowego i stan techniczny pojazdów nie są ze sobą w żaden sposób powiązane.

Indeka odbiera kolejne Renault Trucks

Flota firmy, licząca ponad 260 pojazdów, powiększyła się właśnie o 30 zestawów kubaturowych na podwoziach Renault Trucks T 480 P6×2Low.

Grupa Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów w hiszpańskiej firmie Guillén Desarrollos Industriales S.L., będącej producentem naczep i przyczep o ponad 125-letniej historii. Przejęcie nastąpiło za kwotę 4,6 mln EUR, przy czym wartość ostateczna będzie znana po dokonaniu audytu wyników rocznych spółki. Przejęcie pozostałych 20% udziałów planowane jest w 2026 roku w modelu earn-out, w którym cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 roku.

Wyszukiwarka

Informacje