Renault Trucks deklaruje obniżenie zużycia paliwa o 13 procent

Renault Trucks Optifuel Lab 3

Optifuel Lab 3 przeprowadzi pierwsze testy na drodze w 2019 r. i określi wartości oszczędności zużycia paliwa w 2020 r.

Dzięki Optifuel Lab 3, pojazdowi testowemu opracowanemu w ramach wspólnego projektu FALCON, producent zamierza zmniejszyć zużycie paliwa o 13% w przypadku zestawu ciągnik siodłowy – naczepa. Optifuel Lab 3 łączy w sobie technologie związane z aerodynamiką, oporami toczenia, wspomaganiem kierowcy, zarządzaniem energią i układem napędowym.

Renault Trucks Optifuel Lab 3

Celem Optifuel Lab 3 jest uzyskanie 13% redukcji zużycia paliwa w porównaniu do standardowego ciągnika Renault Trucks T z naczepą. Łączy innowacyjne technologie opracowane przez konsorcjum partnerów, w skład którego wchodzą Renault Trucks, Faurecia, Michelin, Total, FRUEHAUF, Wezzoo, Benomad, Styl'Monde, Polyrim, Enogia, IFP Énergies nouvelles, École centrale de Lyon (LMFA) oraz IFSTTAR (LTE, LESCOT). Optifuel Lab 3 jest częścią projektu FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption), który otrzymuje finansowanie publiczne po wyborze przez Francuski Bank Inwestycji Publicznych BPI France na 23.

Rozwój technologiczny Optifuel Lab 3 koncentruje się na zoptymalizowanej aerodynamice zestawu ciągnik-naczepa, oponach o niskim oporze toczenia, energooszczędnych funkcjach przewidującego wspomagania jazdy i zarządzania energią, jak również ulepszonym układzie napędowym.

Optymalna aerodynamika zestawu ciągnik-naczepa

Celem jest znaczna poprawa aerodynamiki zestawu, po to aby znacznie zmniejszyć zużycie paliwa, poprzez wprowadzenie naczepy o zmiennej geometrii. Opracowana przez FRUEHAUF we współpracy ze Styl'Monde (owiewki), ta "adaptacyjna" naczepa ma za zadanie automatycznie przybrać optymalny kształt poprzez wykorzystanie pustej przestrzeni ładunkowej, dzięki wbudowanemu systemowi sterowania i kontroli oraz czujnikom.

Kamery zamiast lusterek

Aerodynamika ciągnika zostanie również poprawiona poprzez zastąpienie lusterek bocznych kamerami oraz na nowo zaprojektowanym słupkom kabiny, projekt oparty na pracy doktorskiej z Laboratorium Mechaniki Płynów i Akustyki w École Centrale de Lyon. Optymalizacja przepływu powietrza zostanie również osiągnięta dzięki wydłużeniu przedniej części pojazdu, kształtom drzwi oraz osłonami nadkoli. Osłony międzyosiowe będą również większe i wykonane przez Polyrim z elastycznego materiału, tak jak przedłużenia deflektorów bocznych celem zapewnienia ciągłości przepływu powietrza pomiędzy ciągnikiem i naczepą.

Opony o niskim oporze toczenia z czujnikami

Na trasach długodystansowych opory toczenia opon odpowiadają za około 25% zużycia paliwa. Michelin opracuje opony o niskim oporze dla pojazdów testowych, integrując innowacyjne technologie pochodzące z projektów badawczych. Renault Trucks i Michelin będą również korzystać z danych uzyskanych przez czujniki zainstalowane w oponach. Przewidywalne, energooszczędne wspomaganie kierowcy i funkcje zarządzania energią

Michelin, Benomad, Wezzoo

Dane z Optifuel Lab 3 dotyczące nawigacji i ruchu drogowego (Benomad), meteorologii (Wezzoo) i opon (Michelin) będą wykorzystywane przez zoptymalizowane kontrolery systemów prognozowania prędkości i chłodzenia. Ten najnowszy system będzie wyposażony w nowe moduły wykonawcze w celu maksymalizacji oszczędności energii.

Działaniom tym będzie towarzyszył nowy interfejs człowiek-maszyna opracowany specjalnie we współpracy z IFSTTAR w celu zapewnienia kierowcy energooszczędnego, wydajnego i przyjaznego dla użytkownika systemu wspomagania kierowcy.

Sterowanie alternatorami będzie bardziej inteligentne, aby zoptymalizować równowagę pomiędzy produkcją energii elektrycznej a zużyciem paliwa przez silnik spalinowy. W przypadku Optifuel Lab 3 prowadzone będą również prace nad podwójnym akumulatorem, przy oczekiwanej znacznej redukcji masy i poprawie wydajności zimnego rozruchu akumulatora rozruchowego oraz zwiększonej wydajności i żywotności baterii.

Cały układ napędowy skorzysta z nowej generacji środków smarnych o niskiej lepkości opracowanych przez Total w celu zmniejszenia tarcia.

Ponadto przeprowadzone zostaną badania wydajności na stanowiskach badawczych oraz badania integracyjne dla dwóch typów architektury systemu odzysku ciepła odpadowego w oparciu o cykl termodynamiczny Rankine'a. Badania prowadzone są wspólnie przez Renault Trucks, Faurecia, IFPEN i Enogia.

Renault Trucks dąży do 13% redukcji zużycia paliwa w typowym transporcie dalekobieżnym.

 

Przeczytaj też:
Na jednej z autostrad ludzie biegali zbierając pieniądze (video)

Do niecodziennego zdarzenia doszło w stanie New Jersey na jednej z autostrad. Na drodze 3 w East Rutheford z opancerzonej ciężarówki zaczęły wypadać banknoty.

Kierowca cysterny zapobiegł czołowemu zderzeniu wjeżdżając na łąkę, osobówka pojechała dalej

Kierowca cysterny wykazał się niezwykłym refleksem i odwagą.

Scania P - nowa kabina i co jeszcze Wypadek podczas rozładunku ciężarówki. Zbyt ciężka paleta

Podczas rozładunku desek operator źle ocenił ciężar ładunku. Jego wózek był zbyt lekki, aby za jednym razem podnieść taki duży ciężar.

To była niesamowita napaść, policja szuka złodzieja i ma jego dokładny rysopis (video)

Departament Policji w Las Vegas ma nadzieję, że film z wnętrza ciężarówki może pomóc w aresztowaniu.

Strażacy uratowali kierowcę ciężarówki z kabiny zwisającej na moście (video)

Ciężarówka przewróciła się w wypadku na autostradzie w północno-zachodnich Chinach.

Kierowca ciężarówki mdleje za kierownicą. Samochód obija się o barierki

Kierowca ciężarówki siedzi za kierownicą swojej 40-tonowej ciężarówki. Jedzie autostradą z maksymalną prędkością.

Pojechał pomóc koledze i również zrobili mu kontrolę

Wielokrotnie okazywało się, że nieszczęścia chodzą parami. Tym razem przykład z okolicy Buska Zdroju.

Rosyjski Ził kontra Porsche. Sportowe samochody nie dają rady

Rosjanie wpadli na ciekawy pomysł. Wyremontowali Ziła i wsadzili do niego silnik z BMW X5 M.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL