Volkswagen I.D. BUZZ

I.D. BUZZ - dostawczy Volkswagen przyszłości

Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował całkowicie elektryczny model I.D. BUZZ w dostawczej odmianie CARGO.

Być może wersja dostawcza pojawi się na rynku jeszcze przed 2021 rokiem. Wersja osobowa I.D. BUZZ ma się pojawić na rynku w 2022 roku.

Volkswagen I.D. BUZZ Cargo 

Ładowność wersji Cargo wynosi 800 kg, długość nadwozia to 5048 mm, szerokość 1 976 mm, a wysokość 1963 mm. Samochód dysponuje rozstawem osi 3300 mm i dzięki wydłużeniu tylnego zwisu nadwozia o 106 mm jest dłuższy niż odmiana pasażerska.

Cargo różni się ponadto od vana m.in. dachem z panelami słonecznymi, szeroko otwierającymi się drzwiami z tyłu i tylnym zderzakiem. Aby jak najlepiej wykorzystać przestrzeń we wnętrzu i zamontować w nim system półek – typowo dla pojazdów dostawczych – po stronie kierowcy nie przewidziano rozsuwanych drzwi. Drzwi z przodu oraz rozsuwane otwierają się elektrycznie. Ich aktywacja odbywa się z zewnątrz za pośrednictwem czujnika.

I.D. BUZZ Cargo rozpoznaje osoby uprawnione do korzystania z pojazdu dzięki tzw. digital key – sygnałowi wysyłanemu do pojazdu ze smartfona. W dostawczym modelu nie zastosowano 22-calowych obręczy kół jak w pasażerskim vanie, lecz 20-calowe z oponami w rozmiarze 235/55. Na dachu pojazdu umieszczono system fotowoltaiczny, który pozwala na zwiększenia dziennego zasięgu nawet o 15 km. Im dłużej samochód stoi w słońcu, tym dalej będzie w stanie później dojechać.

Elektryczny dostawczy Volkswagen

Elektryczny Volkswagen został pozbawiony konwencjonalnej tablicy rozdzielczej. Dzięki wyświetlaczowi przeziernemu wykorzystującemu technologię rzeczywistości rozszerzonej najważniejsze informacje pojawiają się na drodze jako wirtualne trójwymiarowe znaki – dokładnie w polu widzenia kierowcy, który może się dzięki temu koncentrować na obserwowaniu drogi. Rzeczywistość rozszerzona to technologia, która pozwala w rzeczywistej przestrzeni umieszczać obrazy wygenerowane elektronicznie. Pozostałe informacje ukazują się na tablecie pełniącym rolę monitora. Przenośny tablet służy także do obsługi systemu multimedialnego i klimatyzacji. Elementy niezbędne do jazdy znajdują się z kolei na kierownicy. Zamiast lusterek zewnętrznych w samochodzie zastosowano kamery.

Podczas jazdy w trybie autonomicznym kierowca może odbierać, planować i realizować zlecenia. Na podstawie danych uzyskiwanych z systemu zarządzania towarami w czasie jazdy można także przeprowadzać inwentaryzację ładunku pod kątem bieżącego zlecenia.

Osie dostawczego I.D. BUZZ Cargo znajdują się blisko przedniej i tylnej krawędzi nadwozia – z przodu miejsca nie zajmuje silnik spalinowy. Niewielką jednostkę elektryczną wraz z przekładnią umocowano na tylnej osi. W konsekwencji w przedniej części nadwozia powstała dodatkowa przestrzeń wynosząca 0,2 m3. Samochód wyposażono w system kierowanych tylnych kół, które w połączeniu ze skręcającymi pod dużym kątem kołami z przodu zapewniają średnicę zawracania wynoszącą niecałe 10 m, co jest bardzo przydatne podczas manewrów w mieście. Zeroemisyjny Volkswagen posiada gniazda prądu 230V (16A), a zatem poprzez akumulator można zasilać narzędzia elektryczne.

Na jednym ładowaniu 550 km

W zależności od zastosowania samochód można wyposażyć w baterie o różnej pojemności. Jeśli pojazd ma przejeżdżać w ciągu dnia i tygodnia odległości typowe dla ruchu miejskiego, nabywca zdecyduje się prawdopodobnie na zastosowanie akumulatora litowo-jonowego 48 kWh. Dłuższy zasięg pojazdu zapewnią z kolei baterie o pojemności do 111 kWh. W tym przypadku samochód może przejechać na jednym ładowaniu nawet 550 km (WLTP).

Egzemplarz pokazany na IAA 2018 w Hanowerze dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (150 kW). Prędkość maksymalną pojazdu ograniczono elektronicznie do 160 km/h.

W przypadku akumulatora o pojemności 48 kWh szybkie ładowanie prądem stałym o mocy 150 kW do 80% pojemności trwa 15 minut, zaś energię w akumulatorze 111 kWh można uzupełnić w 30 minut. Pojazd został również przystosowany do ładowania AC z gniazdka domowego lub wallboxa. I.D. BUZZ Cargo oferuje ponadto możliwość ładowania indukcyjnego z mocą 11 kW.

Volkswagen I.D.

Oprócz I.D. BUZZ w wersji pasażerskiej i dostawczej, w skład "elektrycznej" rodziny I.D. Volkswagena wchodzą jeszcze modele I.D. NEO, I.D. CROZZ oraz I.D. VIZZION. Nowa modułowa płyta podłogowa umożliwia zamontowanie akumulatorów różnej pojemności – zależnie od sposobu użytkowania samochodu. Samochody wykorzystujące nową architekturę zapewnią zasięg od około 330 km do ponad 550 km na jednym ładowaniu (wg normy WLTP).

Przeczytaj też:
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.