Gazelle Next - zmodernizowany rosyjski van
GAZ, numer jeden wśród producentów pojazdów użytkowych na Wschodzie Europy zaprezentował zmodernizowaną wersję samochodu dostawczego GAZelle.
Podczas targów IAA 2018 w Hanowerze GAZ zaprezentował gamę samochodów ciężarowych. Celem rosyjskiego producenta jest powiększenie eksportu na kraje Europy Zachodniej. Firma zaprezentowała się po raz pierwszy w Hanowerze.
GAZelle Next 2019
GAZelle to lekki samochód dostawczy z silnikiem Diesla Euro-6, sześciobiegową skrzynią biegów, poduszkami powietrznymi i systemem ESP. Pojazd stał się jeszcze bardziej wydajny, ergonomiczny i funkcjonalny. Najnowszy GAZelle napędzany jest silnikiem wysokoprężnym pochodzącym od Volkswagena. Zmiany konstrukcyjne spowodowały zmniejszenie zużycia paliwa o 10%, obniżenie poziomu hałasu i wibracji a także poprawę trakcji i dynamiki samochodu. Model prezentowany na wystawie w Hanowerze jest zgodny do europejską normą emisji Euro 6. Planowana jest również produkcja pojazdów Euro 5 z tym samym silnikiem VW.
Silnik z Volkswagena
Kompaktowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2,0 litra z turbosprężarką i układem wtrysku Common Rail spełnia wymagania najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące silników stosowanych w pojazdach użytkowych. Maksymalna moc silnika wynosi 136 KM. Maksymalny moment obrotowy to 340 Nm w zakresie 1600-2250 obr./min.
Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów opracowana przez GAZ jest obliczona do momentu obrotowego 450 Nm i charakteryzuje się długą żywotnością. Konstrukcja skrzyni pozwala na połączenie jej z przystawką odbioru mocy służącą do napędu wielu specjalistycznych urządzeń, takich jak podnośniki hydrauliczne i żurawie.
Na wystawie IAA 2018 prezentowane były dwie wersje pojazdu: podwozie z kabiną i furgon. W przeciwieństwie do obecnego modelu GAZelle ma tylne podwójne koła. Po raz pierwszy w historii GAZelle Next van jest dostępna z tylna osią na pojedynczych kołach. Te wersje są planowane na niektóre rynki eksportowe.
Podwozie na ramie
GAZelle ma konstrukcję ramową, która zapewnia wysoką sztywność i zdolność do pracy w trudnych warunkach drogowych pod dużym obciążeniem. Podwozie ramowe umożliwia także montaż szerokiej gamy specjalistycznych zabudów. Niezależne zawieszenie przednie zapewnia płynną jazdę i doskonałe prowadzenie.
Produkty GAZ-a, zaprezentowane na IAA 2018, określają strategię firmy, która jest ukierunkowana na eksport. Sukces na rynkach zagranicznych zależy bezpośrednio od produktów dostosowanych do lokalnych wymagań dlatego GAZ zainwestował znaczne środki w modernizację produkcji i rozwój nowych samochodów.