Elektryczne ciężarówki DAF Trucks

Elektryczne ciężarówki DAF Trucks

Na targach IAA 2018 w Hanowerze DAF Trucks zaprezentował gamę elektrycznych ciężarówek.

DAF Electric i Hybrid

DAF LF Electric to 19-tonowy, w pełni elektryczny pojazd ciężarowy przeznaczony do dystrybucji miejskiej. Jest wyposażony w w technologię Cummins z silnikiem elektrycznym o mocy 266 KM (moc szczytowa: 340 KM), zasilanym akumulatorami o pojemności do 222 kWh. Jak informuje holenderski producent, umożliwiają one transport na odległość do 220 kilometrów przy pełnym obciążeniu pojazdu. Ponieważ akumulatory mają charakter modułowy, ich pojemność można skalować do wymaganej pojemności.

Model DAF CF Electric to ciągnik siodłowy 4×2 do zastosowań, w których masa całkowita zestawu nie przekracza 37 ton. Pojazd został zbudowany w oparciu o serię DAF CF i wykorzystuje technologię E-Power firmy VDL. Pojazd został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 286 KM (moc szczytowa: 326 KM), który pobiera energię z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 170 kWh.

CF Electric dysponuje zasięgiem około 100 kilometrów i został przeznaczony do dystrybucji dużych ładunków w mieście. Szybkie ładowanie akumulatorów trwa w tym przypadku 30 minut, a uzupełnienie energii w 100% zajmuje 1,5 godziny. Ładowanie może odbywać się podczas załadunku i rozładunku towaru.

DAF CF Hybrid to hybryda typu plug-in opracowana z myślą o użytkowaniu w trybie zeroemisyjnym w obszarach miejskich i możliwości pokonywania długich dystansów w trybie hybrydowym. Pojazd został wyposażony w silnik PACCAR MX-11 o pojemności 10,8 l (450 KM), silnik elektryczny ZF (100 KM / moc szczytowa: 175 KM), a także specjalną skrzynię biegów ZF Traxon przystosowaną do hybrydowych układów napędowych.

Silnik elektryczny jest zasilany z w tym przypadku z akumulatorów o pojemności 85 kWh, co umożliwia jazdę w trybie zeroemisyjnym na odcinku od 30 do 50 kilometrów, w zależności od masy całkowitej zestawu. Baterie można ładować z silnika wysokoprężnego podczas jazdy na autostradach oraz przy użyciu ładowarki prądu stałego na postoju. Pojazd jest wyposażony w funkcję szybkiego ładowania, które zajmuje około 30 minut. Ładowanie do 80% trwa ok. 20 minut.

DAF CF Hybrid zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią. Energia odzyskana podczas hamowania jest wykorzystywana przez silnik elektryczny do wspierania pracy silnika wysokoprężnego w sytuacjach, w których przynosi to największe korzyści.

Akumulatory zasilają elektryczny układ napędowy, elektryczną sprężarkę powietrza, jak również opcjonalny inteligentny układ e-PTO. Można go wykorzystać do zasilania agregatów chłodniczych w naczepach służących do transportu produktów w kontrolowanej temperaturze, co dodatkowo zmniejsza poziom hałasu.

Jak powiedział Ron Borsboom, członek zarządu DAF, odpowiedzialny za rozwój produktów: - Priorytetem dla każdej nowości jest zadbanie, by niosła ona ze sobą określoną wartość dla klientów. Od zawsze dokładnie sprawdzamy nasze innowacyjne rozwiązania, zanim wprowadzimy je do sprzedaży. Tę ukierunkowaną na klienta strategię stosujemy również w pojazdach ciężarowych z napędem elektrycznym i hybrydowym. W przyszłości w miastach może obowiązywać zakaz emisji zanieczyszczeń oraz ograniczenie poziomu hałasu. Ich włodarze już planują utworzenie specjalnych stref. Dlatego musimy dysponować szeroką gamą takich rozwiązań, które będą spełniały potrzeby naszych klientów.

Pierwsze pojazdy CF Electric zostaną udostępnione do testów klientom jeszcze w 2018 r. Podobne testy modeli LF Electric i CF Hybrid mają ruszyć w 2019 r. DAF informuje, że będzie gotowy do wprowadzenia tych modeli do sprzedaży, kiedy tylko pojawi się na nie zapotrzebowanie. Udział holenderskiego producenta w europejskim rynku pojazdów ciężkich wzrósł z 15,3% w 2017 r. do 16,5% w pierwszej połowie bieżącego roku.

Przeczytaj też:
Jedna z pierwszych w pełni napędzanych elektrycznie ciężarówek zaprezentowana w dolinie Renu

Niemiecko-holenderska elektryczna ciężarówka jest jedną z siedmiu, które rozpoczną regularne transporty.

Ford opracował dźwięk do pojazdów elektrycznych uznając, że samochody są zbyt ciche

W czasie gdy samochody z silnikami spalinowymi są głośne, pojazdy elektryczne są za ciche i mogą stwarzać niebezpieczeństwo.

Powstanie projekt ciężarówki Scania zasilanej wodorem

Scania opracowuje projekt śmieciarki zasilanej ogniwami wodorowymi. Projekt powstaje w kooperacji z firmą Renova, która zajmuje się przetwarzaniem odpadów.

Hybrydowe Fordy Transit rozpoczynają testy w firmach sektora publicznego

Hybrydowy Transit Custom przejedzie 50 km na jednym ładowaniu baterii

25 elektrycznych ciężarówek Volvo będzie dostępnych w wynajmie

Niemiecka firma zajmująca się wynajmem pojazdów użytkowych będzie oferować swoim klientom 25 w pełni elektrycznych pojazdów Volvo FL Electric.

Firma Girteka Logistics zamówiła kolejne 1500 ciężarówek DAF XF

W tym roku firma kupiła już 500 DAF-ów XF. Obecnie dokupiono jeszcze 1500. 

Pierwsza ukraińska elektryczna ciężarówka zainteresowała duńskiego kontrahenta

Pierwsza w pełni elektryczna ciężarówka wyprodukowana dla duńskiej firmy wyprodukowała ukraińska fabryka samochodów.

DAF Trucks promuje zawód kierowcy za pomocą filmu i w ten sposób zbiera pieniądze na potrzebujących Autonomiczna Scania na drogach Rosji

Scania Rosja i NP GLONASS osiągnęły porozumienie w sprawie wspólnego projektu.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL