IVECO Stralis LNG we flocie LINK

LINK rozpoczyna testy gazowych IVECO Stralis

IVECO Stralis Natural Power 460 jest alternatywą do samochodów ciężarowych napędzanych silnikami Diesla.

Firma LINK będzie testować pojazd przez okres 3 tygodni na wyznaczonych trasach międzynarodowych. Jest to doskonała okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis Natural Power 460 Low Tractor wyposażony jest w zaawansowane narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

IVECO Stralis LNG

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2000 Nm ciężarówka ma analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP 460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG mogące pomieścić łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać około 1.200 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

Ciężarówki z napędem gazowym

- Nasza firma stale sprawdza najnowsze możliwości oraz technologie pojawiające się w segmencie samochodów ciężarowych. Średni wiek pojazdów w naszej flocie to zaledwie 1,5 roku, co powoduje, że flota LINK składa się wyłącznie z ciągników siodłowych z silnikiem wysokoprężnym spełniających normy Euro 6. Stale badamy najnowsze rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc ograniczyć wpływ transportu drogowego na środowisko. W związku z tym zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kilkutygodniowego testu pojazdu Iveco Stralis Natural Power 460 w wersji Low Tractor napędzanego ciekłym gazem ziemnym (LNG) po naszych stałych europejskich trasach. Zawsze szukamy rozwiązań zwiększających efektywność naszych usług, komfort pracy naszych kierowców oraz ograniczających skutki ekologiczne naszych działań. Jest to również wpisane w strategię działania całej grupy Waberer’s, której jesteśmy członkiem - powiedział Paweł Moder, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu LINK Sp. z o.o.

IVECO - ciężarówki na gaz ziemny

Daniel Wolszczak, Dyrektor Generalny Iveco Poland dodaje: – Firma LINK zaufała nam i od wielu lat użytkuje pojazdy IVECO. Cieszy nas fakt, że również w kwestiach zmniejszenia wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne jesteśmy w stanie wesprzeć firmę LINK naszymi pojazdami zasilanymi gazem ziemnym. Oferowane przez IVECO rozwiązania są innowacyjne i dostosowane do potrzeb nowoczesnego łańcucha dostaw. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że IVECO oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5t do 7,2t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie wagowym od 7,2t do 16t. Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP 460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue® oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km.

Informacje o LINK

LINK International Transport specjalizuje się w transporcie drogowym i spedycji na terenie całej Europy, główne kierunki to: Wielka Brytania, Niemcy, Belgia, Holandia, Francja oraz Polska. LINK oferuje głównie transport ładunków całopojazdowych (FTL) uzupełniony o transport ładunków częściowych (LTL).. Transporty realizowane są również w systemie Just-in Time. Flota własna firmy LINK obejmuje ponad 1 500 jednostek transportowych, w tym 600 nowoczesnych ciągników siodłowych (średni wiek to niecałe 1,5 roku, normy EURO 6) oraz ponad 900 naczep typu MEGA i MEGA BDE, wspieranych przez dodatkowe zasoby podwykonawców. LINK zatrudnia obecnie ok 1300 pracowników.

Od lipca 2017 r. nowym właścicielem LINK Sp. z o.o. jest koncern WABERER’S International Nyrt obsługujący klientów w 28 krajach europejskich w różnych sektorach, posiadający imponującą flotę ponad 4 300 samochodów ciężarowych.