TRATON Group - RIO

TRATON Group wprowadza platformę RIO

Po udanym starcie w Europie RIO wykonuje kolejny krok. Platforma RIO, wraz z dostępnymi na niej usługami cyfrowymi, została uruchomiona w Ameryce Łacińskiej.

Obecnie zespół RIO przeprowadza w Brazylii sześciomiesięczny test akceptacji klientów, który potrwa do marca 2019 roku. Od przyszłego roku platforma RIO będzie dostępna dla wszystkich klientów z Ameryki Łacińskiej: w 2019 roku pojazdy Euro 5 produkowane przez Volkswagen Caminhões e Ônibus po raz pierwszy będą fabrycznie wyposażone w RIO Box.

TRATON połączy wszystkich producentów

TRATON GROUP zrzesza w swojej organizacji 12 brandów koncernu Volkswagen Group, do których należą: MAN Truck & Bus, Scania, Volkswagen Nutzfahrzeuge, Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Bentley, Ducati, Porsche, Lamborgini. TRATON oferuje otwarte rozwiązanie w chmurze dla całego ekosystemu transportu i logistyki. RIO łączy usługi cyfrowe, dzięki czemu po raz pierwszy obejmuje wszystkich uczestników łańcucha dostaw spójnym systemem informacyjnym i użytkowym z funkcją prognozowania. Do tej pory przejrzyste wykorzystanie danych w branży transportu często nie było możliwe, ponieważ jednostki korzystały z różnych systemów operacyjnych stanowiących odrębne rozwiązania. RIO zapewnia wspólne rozwiązanie i dlatego może być stosowane niezależnie od marki pojazdu.

RIO, otwarta platforma w chmurze oraz cyfrowa marka należąca do przedsiębiorstwa TRATON GROUP, łączy w sieć wszystkich uczestników ekosystemu transportu i logistyki oraz oferuje szerokie spektrum usług cyfrowych. - W firmie Volkswagen Caminhões e Ônibus wierzymy w wizję RIO. Dlatego jest dla nas ważne, że możemy zaoferować RIO również naszym klientom w Ameryce Łacińskiej - mówi Roberto Cortes, dyrektor generalny firmy Volkswagen Caminhões e Ônibus.

Testowanie usług RIO

Zespoły RIO i Volkswagen Caminhões e Ônibus do marca 2019 roku będą przeprowadzać badania terenowe przy udziale brazylijskich klientów, by ustalić, czy przygotowana oferta spełnia ich oczekiwania. Sprawdzone w Europie usługi zostaną wspólnie przetestowane i odpowiednio dostosowane. RIO i Volkswagen Caminhões e Ônibus wraz z klientami rozpoczynają również opracowywanie pierwszej usługi specyficznej dla regionu: RIO Security. Koncentruje się ona przede wszystkim na bezpieczeństwie samochodów ciężarowych, trasy i ładunku, a w przypadku agencji oceny ryzyka ma zapewniać najwyższy stopień technologii zabezpieczenia ładunku.

Dodatkowo istniejące usługi RIO są opracowywane na miejscu specjalnie pod kątem określonych regionów. Centralny punkt stanowią przy tym lokalne uwarunkowania logistyczne i potrzeby klientów, jak na przykład czas pracy kierowców – główne cechy RIO pozostają jednak zachowane. Jan Kaumanns, dyrektor generalny RIO, wyjaśnia: - Nasza skuteczna koncepcja sprawdzi się również w Ameryce Łacińskiej, ponieważ jesteśmy przekonani, że nowoczesne usługi logistyczne muszą być proste, elastyczne i pozbawione biurokracji! RIO stawia na nieskomplikowaną rejestrację, otwartość na współpracę z firmami partnerskimi oraz usługi dostosowane do wymagań pojazdu, które można codziennie zamawiać bądź też z nich rezygnować.

Argentyna, Meksyk i Chile

Również w Ameryce Łacińskiej Marketplace będzie głównym punktem zamawiania usług cyfrowych, takich jak śledzenie pojazdu, komunikacja z kierowcą, analiza jazdy i wydajności, cyfrowe zarządzanie konserwacją lub dane z tachografów. Partnerzy regionalni – także z Argentyny, Meksyk i Chile – jak na przykład Omnilink, Continental, Pirelli Cyberfleet, PST Positron, Bosch i DriveUp, również będą mogli w przyszłości oferować swoje usługi w Marketplace. Usługi na platformie przeznaczone są z jednej strony dla ciężkich pojazdów transportowych, pokonujących długie trasy z zakładu do centrum dystrybucji. Z drugiej strony ułatwiają realizowanie dostaw w miastach również mniejszym pojazdom ciężarowym.

RIO w produkcji seryjnej

Od 2019 roku firma Volkswagen Caminhões e Ônibus, jako pierwszy partner przedsiębiorstwa OEM, będzie wyposażać swoje pojazdy Euro 5 w RIO Box. Seryjny montaż planowany jest między innymi w modelach MAN TGX oraz VW Constellation i Delivery. - Szczególnie cieszy nas fakt, że możemy zapewnić bezpłatne doposażenie 4000 samochodów ciężarowych dla klientów firmy Volkswagen - wyjaśnia Roberto Cortes. - Wszyscy klienci z obowiązującą umową serwisową otrzymają nie tylko bezpłatny montaż RIO Box, lecz mogą także bezpłatnie korzystać z usługi RIO Essentials. Jesteśmy bardzo dumni, że mamy okazję zaoferować taką wartość dodaną.

Moduł RIO Box pełni funkcję interfejsu pomiędzy pojazdem a systemem i można go dodatkowo zamontować w każdym samochodzie ciężarowym z odblokowanym interfejsem FMS.

Przeczytaj też:
Volkswagen Crafter model 2024 Już za kilka tygodni na rynku pojawi się zupełnie nowy, produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter.
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Alexander Vlaskamp pokieruje koncernem następne pięć lat Rady nadzorcze przedłużyły umowę dyrektora generalnego MAN Truck & Bus i członka zarządu TRATON GROUP do listopada 2029 r.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowy MAN TGE kolejne informacje MAN TGE Next Level już w pierwszej połowie 2024 roku.
Nowy Volkswagen Crafter - pierwsze informacje Jest produkowany wyłącznie w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań we Wrześni Volkswagen Crafter - to jeden z najnowocześniejszych pojazdów dostawczych w swoim segmencie.
Nowy MAN eTruck - rozpoczęcie sprzedaży MAN Truck & Bus rozpoczyna zbieranie zamówień na elektryczną ciężarówkę MAN eTruck.
Cyfrowe wyświetlacze w ciężarówkach Scania Kierowcy Scania zyskają większą kontrolę nad pojazdem i jego otoczeniem dzięki sygnałom wysyłanym przez czujniki za każdym razem, gdy zbliża się zagrożenie lub konieczność podjęcia działania.
Scania uruchamia linię montażową baterii do elektrycznych ciężarówek W kwietniu Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie.