Pięć premier Volkswagen Samochody Użytkowe na IAA 2018

Pięć premier Volkswagen Samochody Użytkowe na IAA 2018

Na 69. Targach Samochodów Użytkowych IAA w Hanowerze swoją światową premierę mają: I.D. BUZZ CARGO, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike oraz wyposażony w ogniwo paliwowe i zasilany wodorem Crafter HyMotion.

– Tradycją Volkswagena jest być o krok do przodu w stosunku do konkurencji. Dlatego już dzisiaj pracujemy nad rozwiązaniami, które znajdą zastosowanie w przyszłości i myślimy o zrównoważonej mobilności. Dla naszych klientów i dla lepszej jakości powietrza w naszych miastach - mówi Dr Thomas Sedran, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Volkswagen Cargo e-Bike

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje pierwszy elektryczny rower do transportu towarów. Doskonale nadaje się on jako najmniejszy pojazd dostawczy docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta. W sprzedaży trzykołowy pojazd pojawi się już w 2019 roku. Cargo e-Bike osiąga prędkość 25 km/h, ma wspomaganie z silnika elektrycznego o mocy 250 wat (48V). Jego zaletą jest to, że można wykorzystywać go wszędzie, nawet w obszarach ruchu pieszego. Elektryczny silnik jest zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego. Zarówno układ napędowy, jak i sama konstrukcja trzykołowca zostały dostosowane do obciążenia wynoszącego 210 kg (łącznie z kierowcą). Najmniejszy w historii pojazd dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe ma z przodu dwa koła, między którymi znajduje się platforma ładunkowa. Mocuje się na niej skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Specjalna konstrukcja przedniej osi sprawia, że skrzynia umocowana na platformie nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie, zapewniając stabilność. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze.

ABT e-Caddy

Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia ABT e-Caddy jako taksówkę. Nie bez przyczyny: samochód ten bazuje na przedłużonym Caddy Maxi, ma więc dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. Z zasięgiem 220 km (wartość prognozowana wg NEFZ) ten bezemisyjny pojazd doskonale nadaje się do użytku w europejskich miastach, w których wyznaczono strefy ekologiczne. Pod karoserią ABT e-Caddy pracuje silnik elektryczny o mocy 82 kW zasilany energią elektryczną z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 37,3 kWh. ABT e-Caddy rozwija prędkość maksymalną 120 km/h, a dzięki przedziałowi ładunkowemu wynoszącemu 4,2 m3 należy do najpojemniejszych pojazdów elektrycznych w swojej klasie. Samochód ABT e-Caddy pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku.

ABT e-Transporter

Koncepcyjny model opracowany wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH ma szansę zelektryzować targową publiczność. System jego akumulatorów został tak zaprojektowany, by w seryjnym produkcie można było zastosować akumulatory o różnej pojemności, odpowiednio do zadań tego auta i możliwości finansowych klientów. W podstawowej konfiguracji Transporter jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 37,3 kWh; druga wersje auta ma akumulator o pojemności 74,6 kWh. Zasięg poszczególnych odmian modelu wynosi – odpowiednio – 208 km i 400 km.

I.D. BUZZ CARGO

Na IAA 2018 Samochodów Użytkowych pojawiają się kolejne modele zasilane prądem. Gwiazdą wśród nich jest studyjny I.D. BUZZ CARGO – pierwszy samochód dostawczy skonstruowany na bazie modelu z rodziny I.D., do którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką, niezwykle przestronnym wnętrzem, wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot) oraz cyfrowy system Cargo, a także dużym zasięgiem. Dzięki zastosowaniu platformy MEB – zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – zasięg może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP). Przedsprzedaż dostawczego auta z napędem elektrycznym rozpocznie się jeszcze we wrześniu.

Crafter HyMotion

Jest to van wyposażony w ogniwo paliwowe, a więc zasilany wodorem. Craftera HyMotion skonstruowano głównie z myślą o pokonywaniu dużych odległości. Im większy dystans samochód przejeżdża każdego dnia, tym bardziej uzasadnione staje się wyposażenie tak dużego dostawczego auta w ogniwo paliwowe jako źródło napędu. Zbiorniki Craftera HyMotion zmieszczą 7,5 kg wodoru, dzięki temu 4,25-tonowy transporter może przejechać ponad 500 km. Tankowanie auta trwa mniej więcej tyle samo czasu, co tankowanie Craftera z tradycyjnym napędem. Właśnie dzięki temu nowy bezemisyjny model może okazać się szczególnie atrakcyjny do komercyjnych zastosowań. Mimo dużego zasięgu, Crafter HyMotion ma większe maksymalne obciążenie niż e-Crafter. Na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, gdy jednak pojawi się odpowiednia infrastruktura mógłby wejść do seryjnej produkcji. Obok Caddy Maxi HyMotion, którego pokazano po raz pierwszy w 2009 roku w ramach "Hydrogen Road Tour", Crafter HyMotion jest drugim studyjnym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażonym w ogniwo paliwowe.

Thomas Sedran podkreślił, że pomimo postępu w elektryfikacji produktów marki Volkswagen Samochody Użytkowe w niedalekiej przyszłości, w najbliższym czasie jej modele wciąż będą napędzane wysoce zaawansowanymi silnikami wysokoprężnymi, które świetnie sprawdzają się przy dużych przebiegach, w trudnym terenie i podczas pracy przy dużym obciążeniu.

W Hanowerze na IAA, w ciągu najbliższych kilku dni, Volkswagen Samochody Użytkowe pokaże w sumie 71 pojazdów zbudowanych na bazie wszystkich dostawczych modeli VW.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL