Pierwsze elektryczne MAN TGM trafiają do klientów
Przekazanie pierwszych samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym odbyło się bardzo uroczyście.
W dniu 13 września br. Joachim Drees, prezes zarządu MAN Truck & Bus AG oraz Dr. Ulrich Dilling, członek zarządu odpowiedzialny za pion Produkcja i Logistika, przekazali dziewięciu przedsiębiorstwom, należącym do CNL – austriackiego konsorcjum zajmującego się zrównoważoną logistyką (Council für nachhaltige Logistik), w pełni elektryczne MAN-y TGM.
Elektryczny MAN TGM
Jest to równocześnie początek intensywnych testów wdrożeniowych prowadzonych przez członków konsorcjum CNL: Gebrüder Weiss, HOFER, Magna Steyr, METRO, Quehenberger Logistics, REWE, Schachinger Logistik, SPAR i browar Stiegl. Firmy te w najbliższych miesiącach przetestują szczegółowo pojazdy w rzeczywistych warunkach realizacji codziennych zadań logistycznych i transportowych.
Oficjalne przekazanie pojazdów jest kolejnym krokiem milowym na drodze MAN Truck & Bus do elektryfikacji miejskiego ruchu dystrybucyjnego, w którym coraz ważniejszymi kryteriami stają się brak emisji zanieczyszczeń i niski poziom hałasu. Praktyczne wdrożenie w ramach realizacji codziennych zadań logistycznych przez członków konsorcjum CLN jest wyrazem przyjętego przez MAN założenia, aby zrównoważone rozwiązania logistyczne projektować wspólnie z klientami, przy uwzględnieniu ich własnych doświadczeń praktycznych.
Zrównoważona logistyka
Podczas ceremonii przekazania, która odbyła się w zakładach MAN w Steyr gdzie produkowane są pojazdy klasy lekkiej i średniej TGL i TGM , Joachim Drees wyraził przekonanie o zasadności wspólnego projektu z CNL: - Nareszcie na drogach pojawiły się pierwsze pojazdy elektryczne MAN testowane w rzeczywistych warunkach pracy naszych klientów. Dostarczają teraz na przykład napoje, artykuły spożywcze i części zamienne do samochodów niemal bez hałasu, nie generując przy tym lokalnie emisji. Przekazanie pierwszych eTrucków jest szczególnym momentem nie tylko dla projektu współpracy z konsorcjum CNL, ale także dla 260-letniej historii przedsiębiorstwa MAN.
Inicjator i rzecznik konsorcjum CNL, Max Schachinger, chwalił projekt: - Znamy i odczuwamy na własnej skórze zmiany klimatu i środowiska, i wszyscy chcemy, aby nasze miasta były przyjazne dla życia. Oprócz podejmowania indywidualnych kroków, łączymy też nasze siły i wspólnie z pierwszymi e-ciężarówkami i MAN przechodzimy do czynów: dziś rozpoczyna się koniec ery surowców kopalnych i rozpoczyna przyszłość zrównoważonej elektromobilności.
Konsorcjum CNL jest wyjątkową inicjatywą w Europie. 18 największych austriackich firm handlowych, logistycznych i produkcyjnych połączyło swoje siły, aby wspólnie poszukiwać rozwiązań w ramach zrównoważonej logistyki. Konsorcjum CLN działa przy centrum przemian globalnych i zrównoważonego rozwoju na uniwersytecie zasobów naturalnych w Wiedniu (BOKU – Universität für Bodenkultur).
Testy praktyczne realizowane są w ramach projektu "Megawatt" i wspierane są dotacją w wysokości 3.012.648,00 euro ze środków funduszu klimatycznego i energii Klima- und Energiefonds austriackiego rządu federalnego w ramach programu "Latarnie morskie elektromobilności".