Deklaracja emisji CO2 już od stycznia
DAF Trucks wprowadza w życie postanowienia rozporządzenia UE dotyczącego deklaracji emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych.
Ciężarówki, które będą opuszczać linię produkcyjną od 1 stycznia 2019 roku wyposażone będą w deklarację emisji CO2. Od IV kwartału br. DAF Trucks rozpocznie przekazywanie tych informacji jeszcze przed wejściem w życie stosownych przepisów.
- Za pośrednictwem naszego inteligentnego narzędzia TOPEC do konfiguracji pojazdów ciężarowych możemy już dziś określić wartości zużycia paliwa w odniesieniu do konkretnych pojazdów ciężarowych zakupionych przez klienta, które mogą dotyczyć określonej naczepy, zabudowy, a nawet trasy. Umożliwia to naszym dealerom dobranie najlepszego pojazdu do określonego zastosowania, będącego jednocześnie najbardziej ekonomicznym i bezpiecznym dla środowiska rozwiązaniem. To istota filozofii DAF Transport Efficiency - powiedział Richard Zink, członek zarządu DAF Trucks odpowiedzialny za marketing i sprzedaż ciężarówek.
Wymóg deklarowania emisji CO2
Rozporządzenie UE ustanawia wymóg deklarowania emisji CO2, obowiązujący w odniesieniu do wszystkich nowych pojazdów ciężarowych Euro 6 segmentu ciężkiego 4x2 i 6x2 (16 ton+), opuszczających linie produkcyjne począwszy od stycznia 2019. Inne konfiguracje pojazdów ciężarowych zostaną objęte tym wymogiem w 2020 roku. Wartości zawarte w deklaracji emisji są generowane przez ujednolicone narzędzie Vecto. Jako że dotyczy to znormalizowanej i certyfikowanej procedury, nowe rozporządzenie europejskie w sprawie deklaracji wartości CO2 ułatwi firmom transportowym porównywanie wartości emisji CO2 pomiędzy różnymi modelami pojazdów ciężarowych, a nawet pojazdami oferowanymi przez różnych producentów, jeszcze przed dokonaniem zakupu.
Narzędzie Vecto
Firma DAF rozpocznie publikowanie potwierdzonych certyfikatem danych na temat emisji CO2 w ostatnim kwartale bieżącego roku. Informacje te będą zawarte w dokumencie potwierdzającym zamówienie, jak również w ofercie zakupu pojazdu. Umożliwi to dealerowi DAF wcześniejsze poinformowanie klientów o poziomie emisji CO2 pojazdu ciężarowego, którego zakup planują. Wartości obliczane za pośrednictwem narzędzia Vecto odnoszą się do zestawów ciągnik siodłowy/naczepa oraz pojazdów użytkowych o standardowym nadwoziu skrzyniowym przy użytkowaniu na standardowych trasach dla trzech rodzajów zastosowań i po wprowadzeniu potwierdzonych certyfikatem danych wejściowych.
DAF na olej roślinny
Stosowanie paliw alternatywnych, np. uwodnionego oleju roślinnego (HVO), których nowa generacja nie koliduje z produkcją żywności i skutkuje obniżeniem emisji CO2 nawet o 80%, zostało dopuszczone w najnowszych pojazdach ciężarowych DAF i nie ma wpływu na ich serwisowanie.