Kogel Mega NOVUM na IAA 2018

Kogel Mega NOVUM na IAA 2018

Na targach samochodów użytkowych IAA 2018 firma Kögel zaprezentuje naczepę Mega NOVUM.

Naczepa Kögel została wyposażona we wszystkie udoskonalenia generacji NOVUM, tj. w zoptymalizowaną ramę zewnętrzną i w ulepszone nadwozie. Z ładownością większą o 170 kg w porównaniu do poprzedniej generacji masa własna naczepy Mega firmy Kögel w wyposażeniu podstawowym wynosi około 6130 kg. Nowa naczepa Mega od firmy Kögel doskonale sprawdza się w codziennej pracy oraz przy transportach wielkoobjętościowych. Wysokość wewnętrzna naczepy wynosi trzy metry, co sprawia, że jest ona pojemna i idealna dla przewoźników z branży motoryzacyjnej, wykonujących transporty zaplanowane dokładnie na czas. Hydrauliczny mechanizm podnoszenia dachu, który wchodzi w skład seryjnego wyposażenia naczepy, umożliwia załadunek i rozładunek trzech ustawionych piętrowo skrzyniopalet. Zwiększa on boczną wysokość przeładunkową z przodu o kolejne 600 milimetrów, a z tyłu o 500 milimetrów, dzięki czemu przekracza ona teraz trzy metry.

Kögel Mega NOVUM

Poza znanymi zaletami generacji NOVUM, jak np. nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż bocznego wspornika, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Kögel Mega posiada także bogate wyposażenie seryjne. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie wyposażono teraz w boczne haki mocujące ułatwiające obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kg. Naczepa Kögel Mega posiada oczywiście certyfikat zabezpieczenia ładunków wg normy DIN EN 12642 Code XL.

Indywidualne wyposażenie egzemplarza wystawowego

Prezentowany model wystawowy IAA 2018 opcjonalnie wyposażono zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5. Wyposażenie to obejmuje między innymi listwy ograniczające palety ze stali oraz podwojenie ściany czołowej ze sklejki antypoślizgowej o grubości 12 milimetrów i wysokości 1250 milimetrów. Wystawiana naczepa jest ponadto wyposażona w nowe nadwozie Strong & Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi Kögel. Dzięki temu ekonomicznemu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie listew bocznych. W przypadku małych palet zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5 wymagane są jednak listwy boczne. Nowość w Kögel Mega to też tylne lampy zespolone Kögel LUXIMA oraz skrzynia do przechowywania 24 europalet. Dzięki zoptymalizowanej wysokości skrzyni możliwa jest teraz odległość od podłoża 100 milimetrów. W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne boczne światła sygnalizacyjne.

Różnorodne wyposażenie indywidualne

Dzięki modułowej konstrukcji uniwersalnego nadwozia Kögel FlexiUse, można je również stosować w wersji Mega generacji NOVUM. Konstrukcja ta posiada ośmiostopniową regulację co 25 mm z przodu i czterostopniową regulację co 50 mm z tyłu, co pozwala na niezależną regulację wysokości nadwozia o 200 mm z przodu i z tyłu. Umożliwia to transport towarów o wysokości wewnętrznej od 2850 mm do 3050 mm z przodu i z tyłu. Naczepę Kögel Mega generacji NOVUM można też zamówić z dwoma osiami 10-tonowymi. Odstęp między osiami wynosi 1810 mm i gwarantuje stabilną jazdę. Wersja ta ma dodatkowo niższy ciężar własny i pozwala obniżyć koszty eksploatacji i paliwa. Dla naczepy Kögel Mega generacji NOVUM dostępnych jest oczywiście wiele różnych opcji wyposażenia. Należą do nich m.in. różne zestawy do zabezpieczenia ładunku, wyposażenie RoRo, burty, podwójna kodyfikacja kolejowa i rynna do transportu stali.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją

W naczepie Kögel Mega generacji NOVUM cała rama pojazdu jest chroniona przed korozją przy użyciu technologii nanoceramicznej oraz powłoki KTL, a następnie pokrywana jest warstwą lakieru UV.

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).