Scania Zone - wsparcie kierowcy w trasie

Scania Zone

System pomaga kierowcy w spełnieniu wymagań odnośnie poruszania się w strefach ograniczeń ruchu.

– Scania Zone to doskonałe narzędzie, zwiększające poziom akceptacji samochodów ciężarowych w strefach o dużym natężeniu ruchu lub z ograniczeniami wjazdu. Każdy przewoźnik może teraz zdefiniować, jak i kiedy ma zachowywać się pojazd ciężarowy, uwzględniając prędkość, poziom hałasu i emisję spalin. W oczywisty sposób prowadzi to do bardziej zrównoważonego i bezpieczniejszego transportu – komentuje Clara Wallin, menedżer ds. zrównoważonych rozwiązań Scania Connected Services.

Scania Zone elementem Scania Fleet Management

Scania Zone jest opcjonalnym uzupełnieniem systemu Scania Fleet Management. Umożliwia każdemu klientowi przypisanie określonej reguły (np. „prędkość maksymalna 15 km/h”) do uprzednio zdefiniowanego obszaru. Gdy pojazd się w nim znajdzie, automatycznie zaczyna działać według zapisanych zaleceń. Wpisane reguły mogą mieć charakter informacji podawanych kierowcy, a na życzenie użytkownika mogą po prostu dostosowywać zachowanie pojazdu, pozostawiając kierowcy możliwość przejęcia inicjatywy w razie potrzeby.

Scania Zone możliwośc wyboru trasy

Strefy mogą obejmować określony obszar geograficzny lub fragment drogi. Istnieje możliwość zdefiniowania różnych stref, które mogą się na siebie nakładać. Ponadto można wyznaczyć strefy obowiązujące tylko w określonym czasie, np. nocą. Gdy pojazd opuści taki obszar, automatycznie powraca do zwykłego trybu działania.

– Wiele miast w Europie wprowadza różnego rodzaju strefy z ograniczeniami ruchu, aby poprawić jakość powietrza, bezpieczeństwo lub zmniejszyć natężenie ruchu. Dopuszczalny poziom hałasu 72 dB określony normą PIEK, jest już de facto standardem powszechnie przyjętym w wielu krajach. Dzięki wsparciu Scania Zone sprostanie tym wymogom jest znacznie prostsze – dodaje Clara Wallin.

Scania Zone - jakie funkcje?

Reguły dostępne w funkcji Scania Zone z chwilą wprowadzenia tego narzędzia, to: ograniczenie prędkości, niska emisja spalin (np. zerowa w pojazdach hybrydowych), niski poziom hałasu (jazda na silniku elektrycznym) oraz zarządzanie zabudową (np. włączenie świateł ostrzegawczych w pobliżu szkoły). To tylko niewielka, oferowana na początku część funkcji, które będą rozbudowywane w przyszłości z myślą o różnych zastosowaniach pojazdów.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL