Rozwiązania cyfrowe Continental na targach IAA Hanower 2018

Podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze Continental pokaże, w jaki sposób sektor transportu drogowego wkracza w erę nowych technologii, które ratują życie.
Firma zaprezentuje m.in. kolejną generację systemu wspomagania skrętu w prawo przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat systemy wspomagania kierowcy staną się jeszcze bardziej skuteczne dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer, a w dalszej perspektywie nawet sztucznej inteligencji.
Od radaru przez kamerę po sztuczną inteligencję
Trwają intensywne prace nad nowymi generacjami systemów Continental dla samochodów użytkowych. Obecnie firma oferuje radarowy system wspomagania skrętu w prawo, który jest montowany seryjnie, jako element oryginalnego wyposażenia nowych pojazdów ciężarowych. Następnym krokiem będzie doposażenie systemu w kamery, które będą uzupełnieniem technologii wykorzystującej fale radiowe do lokalizacji obiektów znajdujących się w pobliżu pojazdu.
Wspomaganie skrętu w prawo
Dlaczego jest to takie ważne? Szczególnie w czasie jazdy w mieście podczas wykonywania manewru skrętu w prawo istnieje ryzyko potrącenia pieszych lub rowerzystów. Pomimo że producenci i użytkownicy ciężarówek nie mają jeszcze obowiązku instalowania specjalnych systemów wspomagających kierowcę podczas wykonywania tego manewru, to cieszą się one coraz większą popularnością. Aktywność Continental w zakresie doskonalenia asystenta wspomagania skrętu w prawo ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez przekazywanie kierowcy precyzyjnych ostrzeżeń o przeszkodach. Nowe technologie nie tylko ułatwiają więc prowadzenie pojazdów, ale też ratują życie, ponieważ pomagają zapobiec wielu wypadkom.
Trzy generacje bezpieczeństwa
Nowoczesne systemy, takie jak te, które już teraz Continental oferuje dla samochodów ciężarowych, ostrzegają kierowcę o pojawieniu się pieszego lub rowerzysty w martwym polu. Asystent skrętu w prawo za pomocą radaru ustala położenie innych uczestników ruchu drogowego i oblicza czas do wystąpienia ewentualnej kolizji. Kolejna generacja systemu będzie jeszcze bardziej skuteczna za sprawą kamer. Ich zastosowanie pozwoli dokładniej rozróżniać sytuacje niebezpieczne od tych niestwarzających zagrożenia. Narzędzie przygotowywane przez Continental będzie w stanie prawidłowo zinterpretować nawet złożone, czy nieprzewidywalne sytuacje na drodze i ostrzec kierowcę. Przyszłość stanowi inteligentny system rozpoznawania gestów, który umożliwi wdrożenie automatycznego hamowania awaryjnego. Wykorzystanie uczenia maszynowego, sztucznej sieci neuronowej i techniki obrazowania pozwoli wykryć zbliżającego się rowerzystę o wiele wcześniej, niż jest to możliwe obecnie. Sztuczna inteligencja rozpozna też, w którym kierunku porusza się pieszy lub rowerzysta.
Continental wprowadza transport w erę cyfrową
Podczas 67. Targów Pojazdów Użytkowych IAA, które odbędą się w dniach 20-27 września w Hanowerze Continental pokaże, że korzystanie z rozwiązań cyfrowego świata może stwarzać realne możliwości i prowadzić do dalszych sukcesów, w tym poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia efektywności transportu. Skupiając się na wyzwaniach stojących przed transportem miejskim, flotami i transportem dalekobieżnym firma zaprezentuje szeroki wachlarz cyfrowych rozwiązań dla pojazdów użytkowych. Do dyspozycji zwiedzających będzie innowacyjna ciężarówka Continental wyposażona w obie generacje asystenta wspomagania skrętu w prawo. To niepowtarzalna okazja do tego, aby zobaczyć system rozpoznający gesty, który już za kilka lat wejdzie do sprzedaży.
Najnowsze produkty i rozwiązania Continental dla transportu drogowego można będzie zobaczyć podczas 67. Targów Pojazdów Użytkowych IAA w dniach 20-27 września w Hanowerze (hala 17, stoisko B11/A06).

Konkurs Bezpieczeństwo na drodze - rusza druga edycja

Wprowadzenie inteligentnych tachografów zostało już potwierdzone.

Firma Valeo zaprezentowała najnowsze osiągnięcia dedykowane branży transportowej. Skupiają się one w trzech obszarach: elektryfikacji, pojazdów autonomicznych i mobilności cyfrowej.

Na targach IAA 2018 w Hanowerze DAF Trucks zaprezentował gamę elektrycznych ciężarówek.

IVECO wprowadza na rynek pierwszy 7-tonowy pojazd typu GVW 4x4 o ładowności do 4300 kg z możliwością zabudowy do 5 m.

Od ponad 20 lat FCA zajmuje się sprzedażą samochodów z podwójnym zasilaniem benzyna/metan z ponad 720 000 sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych.

Na targach samochodów użytkowych IAA 2018 firma Kögel zaprezentuje naczepę Mega NOVUM.

Firma Bosch poinformowała o zbudowaniu elektrycznej naczepy. Jest to pierwszy krok w kierunku elektromobilności do ciągników siodłowych.
