Rejestracje nowych samochodów ciężarowych lipiec 2018

Rejestracje nowych samochodów ciężarowych lipiec 2018

W lipcu br. nowe rejestracje w całej grupie pojazdów użytkowych pow. 3,5t. wyniosły 2202 szt.

Poziom ten był, jak zazwyczaj niższy niż osiągnięty w czerwcu (-22,8%), to jednocześnie podniósł lipcowy rekord z poprzedniego roku dla analogicznego miesiąca o 3,8%. Samochody ciężarowe (+6,9%) ciągnęły w górę całą grupę a autobusy przyhamowały (-23,6%). Wydania tych pierwszych mimo, że był to drugi dla nich, najniższy (po styczniu) miesięczny rezultat br. są na wysokim w tej części roku poziomie pow. 2 tys. szt. Podobnie wydania w grupie autobusów mimo, że to najsłabszy dla nich miesiąc od początku roku, to ciągle lipcowy poziom pow. 150 szt. na przestrzeni ubiegłych 10 lat, nie jest słabym rezultatem dla tego miesiąca.

Od początku br. wjechały na drogi 18 704 pojazdy użytkowe z dopuszczalną masą powyżej 3,5t. i po lipcu jest to więcej o 13,1% niż w analogicznym czasie 2017r.
W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w lipcu br. przybyło 2 390 szt. Jest to wynik, o 10,2% (221 szt.) wyższy niż przed rokiem, chociaż niższy niż w czerwcu br. o 8,3%. Utrzymuje się stosunkowo wysoki poziom napływu używanych, sprowadzanych z zagranicy pojazdów użytkowych. W całej grupie wyróżniliśmy 2 187 samochodów ciężarowych (+11,4% r/r; -10,3% m/m) i 163 autobusy (-1,5% r/r; +21,6% m/m).

Od początku roku zarejestrowano 18 961 (+7,4%) sprowadzanych z zagranicy pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. i jest ich o 257 szt. więcej niż nowych. W grupie samochodów ciężarowych teraz używane pojazdy przeważają nad rejestracjami nowych o 70 szt. a w grupie autobusów dominacja rejestracji używanych, jest wyraźniejsza. Przybyło ich 1775 i są liczniejsze niż nowe o 11,8%.

Nowe samochody ciężarowe o DMC>3,5t
W grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t. w lipcu br. zarejestrowano 2 037 szt. Było to więcej niż rok wcześniej (+6,9%; +132 szt.) i mniej niż miesiąc wcześniej (-22,0%; -576 szt.). Ostatni miesiąc to już trzynasty z rzędu, ze wzrostem i najlepszy lipiec w historii. Rozwojowi rynku w grupie samochodów ciężarowych sprzyja nie tylko ogólnie dobra koniunktura w gospodarce, ale też dobre wyniki w transporcie i gospodarce magazynowej. Według informacji GUS przewieziono w pierwszej poł. br. zarobkowym transportem samochodowym 138,4 mln ton ładunków tj. 18,4% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem (ostatnie dane). Wzrost był nieco bardziej dynamiczny niż przeciętnie w całym ub. r. (kiedy przewieziono 245,3 mln t ładunków , tj. o 11,9% niż w 2016r.). Potencjał przewozowy do końca czerwca br. zwiększył się o 13% podczas, gdy w całym ub. r. o 11,9%.

Rejestracje podwozi (kompletnych lub skompletowanych) wyniosły w lipcu 2018r. 606 szt. o 11,3% mniej niż miesiąc wcześniej (-77 szt.). Wzrost rok do roku wyniósł 12,6%. Pierwsze miejsce zajął MAN. Uzyskał dokładnie taki sam rezultat, jak w poprzednim miesiącu. Zarejestrowano 158 szt. tej marki, więcej o 70% niż rok wcześniej. Drugie miejsce przypadło dla marki MERCEDES-BENZ - po wydaniu 118 podwozi z jej logo po zabudowie (+40% r/r i -11% m/m). Trzecie było IVECO - po rejestracji 88 szt. zabudowanych podwozi (-26% r/r; 20% m/m). Za nimi uplasował się DAF (70 szt.; +49% r/r; +13% m/m).

Rejestracje w grupie ciągników samochodowych w lipcu br. wyniosły 1431 szt. o 64 szt. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej i mniej o 26% niż miesiąc wcześniej. W lipcu br. najwięcej ciągników zarejestrował DAF. Dostarczył klientom 390 szt. (+25% r/r i -34% m/m). Drugie miejsce zajął MAN z liczbą 299 szt. (+51% r/r i -7% m/m), a trzecie tym razem SCANIA (256 szt.; +5% r/r i -14% m/m). Czwarty ostatni miesiąc zamknął MERCEDES-BENZ (186 szt.; -10% r/r; -15% m/m) i piąte VOLVO (147 szt.;-28% r/r; -56% m/m).
Rejestracje samochodów najcięższych o DMC od 16t. (łącznie podwozi i ciągników) objęły w lipcu br. 1 831 szt. Było to więcej o 5,4% (93 szt.) niż rok wcześniej i mniej o 22% (-521 szt.) niż miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsca w tej grupie zajęły: DAF (449 szt.), MAN (397 szt.) i SCANIA (324 szt.) a za nimi MERCEDES-BENZ (267 szt.) i VOLVO (204 szt.).

Od początku roku zarejestrowano 17 116 samochodów ciężarowych pow. 3,5t i skumulowany wzrost wyniósł 12,9% w skali roku. W całej grupie znalazło się 12 836 ciągników, a ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 1 099 szt. (+9,4%). Najwięcej ciągników od początku roku wydał DAF (3 386; +25%). Za nim jest MAN (2 576; +47%) a dalej SCANIA (2 385; +1%). W tym samym czasie przybyło 4 280 kompletnych lub skompletowanych podwozi (+25%; +855 szt.). Wśród nich przoduje MAN (934), który przed rokiem był trzeci. Za nim po lipcu jest IVECO (750). Na trzecim umacnia się MERCEDES-BENZ (731; +11%) a czwartą pozycję zajmuje DAF (614) a piątą bez zmiany SCANIA (541).

Przeczytaj też:
Program flotowy MOYA Firma ma już 10 lat!

Rozwój oferty flotowej jest jednym z priorytetów dla spółki Anwim – właściciela i operatora ogólnopolskiej sieci stacji paliw MOYA. W tym roku ma miejsce jubileusz dziesięciolecia istnienia na rynku kart MOYA firma.

Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje