Rejestracje nowych samochodów ciężarowych lipiec 2018

Rejestracje nowych samochodów ciężarowych lipiec 2018

W lipcu br. nowe rejestracje w całej grupie pojazdów użytkowych pow. 3,5t. wyniosły 2202 szt.

Poziom ten był, jak zazwyczaj niższy niż osiągnięty w czerwcu (-22,8%), to jednocześnie podniósł lipcowy rekord z poprzedniego roku dla analogicznego miesiąca o 3,8%. Samochody ciężarowe (+6,9%) ciągnęły w górę całą grupę a autobusy przyhamowały (-23,6%). Wydania tych pierwszych mimo, że był to drugi dla nich, najniższy (po styczniu) miesięczny rezultat br. są na wysokim w tej części roku poziomie pow. 2 tys. szt. Podobnie wydania w grupie autobusów mimo, że to najsłabszy dla nich miesiąc od początku roku, to ciągle lipcowy poziom pow. 150 szt. na przestrzeni ubiegłych 10 lat, nie jest słabym rezultatem dla tego miesiąca.

Od początku br. wjechały na drogi 18 704 pojazdy użytkowe z dopuszczalną masą powyżej 3,5t. i po lipcu jest to więcej o 13,1% niż w analogicznym czasie 2017r.
W grupie używanych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t sprowadzanych do Polski z zagranicy, w lipcu br. przybyło 2 390 szt. Jest to wynik, o 10,2% (221 szt.) wyższy niż przed rokiem, chociaż niższy niż w czerwcu br. o 8,3%. Utrzymuje się stosunkowo wysoki poziom napływu używanych, sprowadzanych z zagranicy pojazdów użytkowych. W całej grupie wyróżniliśmy 2 187 samochodów ciężarowych (+11,4% r/r; -10,3% m/m) i 163 autobusy (-1,5% r/r; +21,6% m/m).

Od początku roku zarejestrowano 18 961 (+7,4%) sprowadzanych z zagranicy pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5t. i jest ich o 257 szt. więcej niż nowych. W grupie samochodów ciężarowych teraz używane pojazdy przeważają nad rejestracjami nowych o 70 szt. a w grupie autobusów dominacja rejestracji używanych, jest wyraźniejsza. Przybyło ich 1775 i są liczniejsze niż nowe o 11,8%.

Nowe samochody ciężarowe o DMC>3,5t
W grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5t. w lipcu br. zarejestrowano 2 037 szt. Było to więcej niż rok wcześniej (+6,9%; +132 szt.) i mniej niż miesiąc wcześniej (-22,0%; -576 szt.). Ostatni miesiąc to już trzynasty z rzędu, ze wzrostem i najlepszy lipiec w historii. Rozwojowi rynku w grupie samochodów ciężarowych sprzyja nie tylko ogólnie dobra koniunktura w gospodarce, ale też dobre wyniki w transporcie i gospodarce magazynowej. Według informacji GUS przewieziono w pierwszej poł. br. zarobkowym transportem samochodowym 138,4 mln ton ładunków tj. 18,4% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem (ostatnie dane). Wzrost był nieco bardziej dynamiczny niż przeciętnie w całym ub. r. (kiedy przewieziono 245,3 mln t ładunków , tj. o 11,9% niż w 2016r.). Potencjał przewozowy do końca czerwca br. zwiększył się o 13% podczas, gdy w całym ub. r. o 11,9%.

Rejestracje podwozi (kompletnych lub skompletowanych) wyniosły w lipcu 2018r. 606 szt. o 11,3% mniej niż miesiąc wcześniej (-77 szt.). Wzrost rok do roku wyniósł 12,6%. Pierwsze miejsce zajął MAN. Uzyskał dokładnie taki sam rezultat, jak w poprzednim miesiącu. Zarejestrowano 158 szt. tej marki, więcej o 70% niż rok wcześniej. Drugie miejsce przypadło dla marki MERCEDES-BENZ - po wydaniu 118 podwozi z jej logo po zabudowie (+40% r/r i -11% m/m). Trzecie było IVECO - po rejestracji 88 szt. zabudowanych podwozi (-26% r/r; 20% m/m). Za nimi uplasował się DAF (70 szt.; +49% r/r; +13% m/m).

Rejestracje w grupie ciągników samochodowych w lipcu br. wyniosły 1431 szt. o 64 szt. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej i mniej o 26% niż miesiąc wcześniej. W lipcu br. najwięcej ciągników zarejestrował DAF. Dostarczył klientom 390 szt. (+25% r/r i -34% m/m). Drugie miejsce zajął MAN z liczbą 299 szt. (+51% r/r i -7% m/m), a trzecie tym razem SCANIA (256 szt.; +5% r/r i -14% m/m). Czwarty ostatni miesiąc zamknął MERCEDES-BENZ (186 szt.; -10% r/r; -15% m/m) i piąte VOLVO (147 szt.;-28% r/r; -56% m/m).
Rejestracje samochodów najcięższych o DMC od 16t. (łącznie podwozi i ciągników) objęły w lipcu br. 1 831 szt. Było to więcej o 5,4% (93 szt.) niż rok wcześniej i mniej o 22% (-521 szt.) niż miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsca w tej grupie zajęły: DAF (449 szt.), MAN (397 szt.) i SCANIA (324 szt.) a za nimi MERCEDES-BENZ (267 szt.) i VOLVO (204 szt.).

Od początku roku zarejestrowano 17 116 samochodów ciężarowych pow. 3,5t i skumulowany wzrost wyniósł 12,9% w skali roku. W całej grupie znalazło się 12 836 ciągników, a ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 1 099 szt. (+9,4%). Najwięcej ciągników od początku roku wydał DAF (3 386; +25%). Za nim jest MAN (2 576; +47%) a dalej SCANIA (2 385; +1%). W tym samym czasie przybyło 4 280 kompletnych lub skompletowanych podwozi (+25%; +855 szt.). Wśród nich przoduje MAN (934), który przed rokiem był trzeci. Za nim po lipcu jest IVECO (750). Na trzecim umacnia się MERCEDES-BENZ (731; +11%) a czwartą pozycję zajmuje DAF (614) a piątą bez zmiany SCANIA (541).

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.