Więcej autobusów elektrycznych

Solaris Urbino Electric

NFOŚiGW przeznaczy 168 mln zł dla JST na zakup autobusów elektrycznych.

W dniu 10 września 2018 r. rozpocznie się drugi nabór wniosków o dofinansowanie zakupu autobusów elektrycznych, szkoleń dla kierowców, modernizacji lub budowy stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zainwestuje 168 mln zł w przedsięwzięcia jednostek samorządu terytorialnego, polegające na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie publicznym.

Dofinansowania – w ramach programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) – GEPARD – Bezemisyjny transport publiczny – będą przydzielane w formie dotacji (w sumie zarezerwowano na ten cel ok. 19 mln zł) oraz preferencyjnych pożyczek (łącznie do rozdysponowania jest ok. 149 mln zł). W pierwszym przypadku NFOŚiGW czeka na wnioski do 28 września br., a w drugim – do 17 grudnia 2018 r.

Szansę na dotacje mają przedsięwzięcia dotyczące taboru (zakup nowych autobusów elektrycznych, szkolenie kierowców pojazdów publicznego transportu zbiorowego z obsługi bezemisyjnego taboru), a pożyczki udzielane będą na projekty z zakresu infrastruktury i zarządzania (modernizacja bądź budowa stacji ładowania pojazdów publicznego transportu zbiorowego w zakresie dostosowania do autobusów elektrycznych pod warunkiem, że stacja ładowania wykorzystywana będzie wyłącznie do obsługi publicznego transportu zbiorowego).

O dofinansowanie mogą ubiegać się: jednostki samorządu terytorialnego (JST) liczące do 100 tys. mieszkańców; spółki komunalne, które działają w celu wykonania zadań JST liczących do 100 tys. mieszkańców związanych z publicznym transportem zbiorowym oraz inne podmioty świadczące usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na podstawie umowy zawartej z JST liczących do 100 tys. mieszkańców.

W pierwszym naborze dotyczącym bezemisyjnego transportu publicznego (wnioski były przyjmowane od 4 września 2017 r. do 30 marca 2018 r.) do dofinansowania zakwalifikowały się ekologiczne przedsięwzięcia transportowe trzech miast. W maju 2018 r. umowy o dofinansowanie zakupu autobusów elektrycznych podpisano ze Szczecinem, Gdynią i Polkowicami. Łączna wartość tych umów wynosi ok. 37,3 mln zł, przy wsparciu ok. 12,4 mln zł. Kolejny, czwarty wniosek – z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu Sp. z o.o. (MPK) – jest jeszcze na etapie procedowania.

nfosigw.gov.pl

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Test Volvo FE Electric, są już pierwsze wyniki

Elektromobilność na rynku samochodów ciężarowych to temat, który dopiero rodzi się na polskich i europejskich drogach.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL