Los w rękach TSUE

Polska zapłaci za 8 t zamiast 11,5
Przewoźnicy mogą odzyskać nawet kilkadziesiąt milionów złotych, jakie musieli na przestrzeni lat zapłacić tytułem kar za przeciążone pojazdy. Ich los w rękach TSUE.
Przed naszym przystąpieniem do Unii Europejskiej drogi były budowane tak, aby wytrzymać nacisk osi do 10 t, podczas gdy unijne przepisy dopuszczają ruch pojazdów o nacisku do 11,5 t na pojedynczą oś. Jednak choć okres przejściowy, w trakcie którego Polska mogła stosować ograniczenia dla ruchu pojazdów załadowanych zgodnie z unijną normą, upłynął 31 grudnia 2010 r., to nadal zdecydowana większość dróg jest niedostosowana do tego standardu.
Komisja Europejska uznała polskie regulacje za niezgodne z tzw. dyrektywą naciskową (96/53/WE) ustalającą m.in. maksymalne obciążenia w ruchu międzynarodowym. (Teraz sprawą zajmie się Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.) Jeśli TSUE przyzna rację KE, przewoźnicy będą mogli wystąpić o zwrot kar.
Źródło: ZMPD

Co z Pakietem Mobilności

Czy lekarstwem okaże się system ważenia pojazdów w ruchu?

Komisja Europejska przekazała polskim beneficjentom podpisane umowy o dofinansowanie 16 inwestycji transportowych.

Nie mamy czasu, aby dłużej czekać...

Bruksela chce, by przewoźnicy towarowi wymienili zestawy hamulcowe i koła na cichsze.

Mimo zastrzeżeń ze strony Komisji Europejskiej, francuski Minister Transportu Alain Vidal oświadczył, że podtrzymuje swoje "zdecydowane stanowisko" w zakresie zasadności wprowadzenia płacy minimalnej dla kierowców wykonujących transport międzynarodowy.

Komisja Europejska w dniach 5/09/2016 – 11/12/2016 udostępniła "Kwestionariusz dla kierowców, przewoźników, nadawców ładunków, spedytorów, obywateli".

16 czerwca br. Komisja Europejska zdecydowała o podjęciu kroków prawnych wobec Francji i Niemiec za wprowadzenie przez te kraje regulacji dotyczących płacy minimalnej w transporcie drogowym.

Jak podaje Polska Izba Spedycji i Logistyki, w dniu 4 marca br. Komisja Europejska przedstawiła szczegółową mapę drogową mającą na celu przywrócenie porządku na granicach wewnętrznych, i zewnętrznych zapewniającego normalne funkcjonowanie strefy Schengen.