Los w rękach TSUE

Los w rękach TSUE

Polska zapłaci za 8 t zamiast 11,5

Przewoźnicy mogą odzyskać nawet kilkadziesiąt milionów złotych, jakie musieli na przestrzeni lat zapłacić tytułem kar za przeciążone pojazdy. Ich los w rękach TSUE.

Przed naszym przystąpieniem do Unii Europejskiej drogi były budowane tak, aby wytrzymać nacisk osi do 10 t, podczas gdy unijne przepisy dopuszczają ruch pojazdów o nacisku do 11,5 t na pojedynczą oś. Jednak choć okres przejściowy, w trakcie którego Polska mogła stosować ograniczenia dla ruchu pojazdów załadowanych zgodnie z unijną normą, upłynął 31 grudnia 2010 r., to nadal zdecydowana większość dróg jest niedostosowana do tego standardu.

Komisja Europejska uznała polskie regulacje za niezgodne z tzw. dyrektywą naciskową (96/53/WE) ustalającą m.in. maksymalne obciążenia w ruchu międzynarodowym. (Teraz sprawą zajmie się Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.) Jeśli TSUE przyzna rację KE, przewoźnicy będą mogli wystąpić o zwrot kar.
Źródło: ZMPD

Przeczytaj też:
Posiedzenie Komisji ds. Transportu w Parlamencie Europejskim

Co z Pakietem Mobilności

Pojazdy ciężarowe w Polsce są przeciążone

Czy lekarstwem okaże się system ważenia pojazdów w ruchu? 123 mln euro na KSZR na sieci TEN-T

Komisja Europejska przekazała polskim beneficjentom podpisane umowy o dofinansowanie 16 inwestycji transportowych. Przewoźnicy piszą do KE

Nie mamy czasu, aby dłużej czekać... Przewoźnicy towarowi słono zapłacą za niehałasowanie

Bruksela chce, by przewoźnicy towarowi wymienili zestawy hamulcowe i koła na cichsze. Francja – płaca minimalna

Mimo zastrzeżeń ze strony Komisji Europejskiej, francuski Minister Transportu Alain Vidal oświadczył, że podtrzymuje swoje "zdecydowane stanowisko" w zakresie zasadności wprowadzenia płacy minimalnej dla kierowców wykonujących transport międzynarodowy. WYRAŹ SWOJĄ OPINIĘ W ZAKRESIE PŁACY MINIMALNEJ, ODPOWIEDZIALNOŚCI NADAWCÓW
I SPEDYTORÓW ORAZ SOCJALNEJ STRONY TRANSPORTU DROGOWEGO

Komisja Europejska w dniach 5/09/2016 – 11/12/2016 udostępniła "Kwestionariusz dla kierowców, przewoźników, nadawców ładunków, spedytorów, obywateli". Komisja Europejska przygląda się płacy minimalnej

16 czerwca br. Komisja Europejska zdecydowała o podjęciu kroków prawnych wobec Francji i Niemiec za wprowadzenie przez te kraje regulacji dotyczących płacy minimalnej w transporcie drogowym. KE proponuje mapę drogową strefy Schengen

Jak podaje Polska Izba Spedycji i Logistyki, w dniu 4 marca br. Komisja Europejska przedstawiła szczegółową mapę drogową mającą na celu przywrócenie porządku na granicach wewnętrznych, i zewnętrznych zapewniającego normalne funkcjonowanie strefy Schengen.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL